دلایل باد کردن ایزوگام 

ایزوگام ها نوعی عایق‌ های رطوبتی پیش‌ ساخته هستند که از الیاف مصنوعی و قیر ساخته‌ شده و جهت ایجاد پوششی بسیار مقاوم بر روی سطوح مختلف به کار برده می‌ شوند. وظیفه اصلی تمامی ایزوگام ها، محافظت از سطح زیرین خود در برابر نفوذ رطوبت و آب است و ایزوگام هایی که از مواد اولیه با کیفیت در ساخت آن‌ ها استفاده می شود، دارای دوام و ماندگاری بسیار طولانی‌ مدت حتی تا بیش‌ از ۱۰ سال هستند. از جمله کاربرد های ایزوگام ها می‌ توان به استفاده از آن‌ ها در پی ساختمان‌ ها، پشت‌ بام، سرویس‌ های بهداشتی و حمام ها، دیوار ها، فرودگاه، استخر، تونل و غیره اشاره نمود.

دلایل باد کردن ایزوگام 

مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین مواد اولیه به‌ کار رفته در تولید عایق‌ های رطوبتی ایزوگام، قیر صنعتی ۶۰ ۷۰ درصد بوده و از سایر متریال‌ های آن می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مواد اتکتیک پلی پروپیلن
  • یک لایه پلی استر سوزنی
  • یک لایه تیشو نخ دار یا پشم شیشه
  • فوم آلومینیومی
  • فیلم پلی اتیلن
  • باند و چسب

مشخصات ایزوگام های با کیفیت

تمامی ایزوگام های با کیفیت، دارای مشخصات ظاهری استاندارد هستند و در واقع می‌ توان گفت که وزن ایزوگام های مرغوب، بین ۴۰ تا ۴۲ کیلوگرم بوده و ضخامت آن‌ ها ۳/۵ تا ۴ میلی‌ متر است. همچنین این ایزوگام ها دارای ابعاد ۱ در ۱۰ متر بوده و به‌صورت رول‌ به بازار عرضه می‌ شوند.

استفاده از ایزوگام ها به‌ عنوان عایق های رطوبتی بر روی پشت‌ بام ساختمان، دارای مزایا و ویژگی‌ های متفاوتی است و همچنین نیازمند رعایت مراحلی برای نصب و اجرا توسط تکنسین‌ های متخصص خواهد داشت.

نصب و اجرای ایزوگام

یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین نکات در هنگام اجرای ایزوگام ها به‌ عنوان عایق های رطوبتی، نصب آن‌ ها توسط تکنیسین‌ ها و متخصصین حرفه ‌ای در این زمینه است. زیرا اگر نصب عایق های رطوبتی بدون تخصص و تجربه در این حرفه انجام شود، ممکن است مشکلات بسیار زیادی پس‌ از نصب علاوه در عایق رطوبتی، در سطح زیرین آن به‌ وجود آمده و سبب ایجاد خسارات مالی و همچنین جانبی برای ساختمان شود.

در اجرای ایزوگام ها، تکنسین ها ابتدا باید پشت‌ بام را کاملاً تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و کثیفی کرده و تمام عیوب، ترک خوردگی‌ ها و بر آمدگی ها را در سطح آن از بین ببرند. پس‌ از شستشوی کامل سطح بام و خشک کردن آن نصاب، ایزوگام را به اندازه‌ مناسب باز کرده و توسط شعله پخش‌ کن، کف بام و زیر ایزوگام را گرم و شروع به نصب آن می‌ نماید. عدم رعایت استاندارد های لازم در هنگام نصب ایزوگام ها، ممکن است موجب چین خوردگی ایزوگام، پاره شدن آن و همچنین طبله شدن ایزوگام شود.

چرا ایزوگام طبله می‌ کند؟

طبله کردن ایزوگام و یا باد کردن آن پس‌ از نصب، دلایل بسیار متفاوتی داشته و علاوه‌ بر توجه به چگونگی نصب آن، باید به کیفیت و مرغوبیت ایزوگام خریداری شده نیز توجه نمایید.

از جمله دلایل طبله کردن ایزوگام می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود رطوبت

همانطور که گفته شد یکی از نکات بسیار مهم قبل‌ از اجرای عایق های رطوبتی بر روی انواع سازه به‌ ویژه بام‌ ها، تمیز نمودن سطح بام، شست‌ و شوی آن و خشک کردن کامل بام است. اگر بام‌ ها پس‌ از شستشو کامل خشک نشوند، رطوبت در سطح آن باقی مانده و پس‌ از نصب ایزوگام این رطوبت به لایه‌ های آن وارد شده و ممکن است سبب طبله شدن عایق رطوبتی شود. همچنین یکی از نکات مهم در هنگام اجرای ایزوگام ها، نصب آن‌ ها در روز های آفتابی و خشک می‌ باشد.

  • زیر سازی نا مناسب

زمانی‌ که برخی از تکنیسین‌ ها تخصص لازم در حرفه خود را نداشته باشند، زیر سازی محل اجرای ایزوگام ها را به‌ درستی انجام نداده و ممکن است برخی سنگریزه‌ ها، آلودگی‌ ها و یا همچنین برخی برآمدگی ها بر روی بام باقی‌ مانده و پس‌ از اجرای ایزوگام، چسبندگی مناسب بین ایزوگام و بام به‌ خوبی شکل نگیرد. بنابراین با عدم چسبندگی استاندارد بین عایق رطوبتی و بام، با کوچک‌ ترین رطوبتی ایزوگام از سطح بستر خود جدا شده و موجب باد کردن سطح رویی خود می‌ شود.

  • استفاده از ایزوگام بی‌ کیفیت

یکی دیگر از دلایل طبله کردن ایزوگام ها بر روی بام، استفاده از عایق های رطوبتی بی‌ کیفیت و نا مرغوب است. زیرا در این نوع از ایزوگام ها از متریال ها و مواد اولیه بی کیفیتی به کار برده شده و این عایق‌ های رطوبتی از انعطاف‌ پذیری مناسبی برخوردار نمی‌ باشند. بنابراین با وجود هر سردی گرمی در شرایط آب‌ و هوایی متفاوت، و انقباض و انبساط های مداوم، سطح آن‌ ها به‌ آسانی از یکدیگر جدا شده و سبب باد کردن ایزوگام می‌ شود.

  • نصب غیر حرفه‌ ای عایق‌ های رطوبتی

زمانی‌ که نصابان و تکنسین ها، حرارت کافی توسط شعله پخش کن را به لایه قیر ایزوگام وارد نکنند، چسبندگی لازم بین ایزوگام و سطح بام به وجود نیامده و ممکن است پس‌ از اجرا لایه بیرونی ایزوگام دچار آسیب شود. همچنین به دلیل کاهش دما نیز ممکن است ایزوگام ها بسیار زود تر از حد استاندارد خود سرد شده و به‌ سرعت سفت شوند که این نیز ممکن است سبب باد کردن لایه بیرونی ایزوگام شود. به‌ همین دلیل تکنسین های حرفه ای تا حد امکان، نصب ایزوگام ها را در شرایط آب‌ و هوایی سرد و در فصل زمستان انجام نمی ‌دهند.


اینجا بخوانید: 7 نکته کلیدی و مهم در نصب ایزوگام

چگونه می‌ توان مشکل طبله کردن ایزوگام را برطرف نمود؟

جهت برطرف نمودن طبله شدن ایزوگام، ابتدا باید ناحیه باد شده توسط تکنسین‌ ها و متخصصین موجود در این حرفه مورد بررسی قرار گرفته و پس‌ از کارشناسی دقیق، اگر ناحیه طبله شده دارای وسعت کوچکی باشد، تکنسین‌ ها می‌ توانند آن قسمت را از ایزوگام اصلی جدا کرده و با رعایت اصول، ایزوگام جدید را بر روی سطح بچسبانند. همچنین اگر طبله شدن ایزوگام دارای وسعت و ناحیه‌ بیشتری باشد، تکنسین‌ ها باید عایق رطوبتی را به‌ طور کامل از سطح جدا کرده و با زیر سازی دقیق، مجدداً شروع به نصب ایزوگام جدید نمایند.

عزیزانی که در استان البرز سکونت داشته و قصد ترمیم و یا نصب عایق های رطوبتی بر روی بام ساختمانی خود را دارند، می‌ توانند با شرکت ایزوگام سایوند تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایند.

در پایان

پخش ایزوگام سایوند ، با بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های به‌ روز دنیا و همچنین تیمی بسیار متخصص و حرفه‌ ای، تمامی خدمات فروش و نصب عایق های رطوبتی را به مشتریان خود ارائه داده و دارای سال‌ ها تجربه در این حرفه است. این مجموعه توسط کارشناسان خود، تمامی راهنمایی‌ ها و مشاوره‌ های لازم در ارائه خدمات ایزوگام و قیرگونی را به‌ صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی به مشتریان خود ارائه داده و از بهترین برند ها در عرضه محصولات خود استفاده می‌ کند. جهت برقراری با این مجموعه، می‌ توانید با شماره‌ های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و از خدمات این مجموعه بهره ‌مند شوید.

نوشتهٔ بعدی
افزایش ارزش ملک با عایق بندی رطوبتی آن
نوشتهٔ پیشین
مهم‌ ترین نکات در عایق بندی رطوبتی تراس و بالکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید