عایق‌ کاری سقف بتنی

عایق‌ کاری سقف بتنی

آب‌ بندی تخصصی و حرفه‌ ای سقف بتنی جهت افزایش مقاومت سقف در برابر نفوذ آب و نشتی، امری بسیار حائز اهمیت است. اعمال یک لایه از مواد غیر قابل‌ نفوذ بر روی سقف‌ های بتنی، تحت عنوان عایق رطوبتی بتن شناخته می‌ شود و از سقف در برابر نفوذ آب به داخل سازه محافظت می‌ کند. جهت آب‌ بندی سقف‌ های بتنی نیز از عایق‌ های رطوبتی بسیار متفاوتی در مراحل گوناگون استفاده می‌ شود و هر کدام نیز با توجه به متریال و ویژگی خود، دارای عملکرد های متفاوتی در افزایش مقاومت سقف‌ های بتنی می باشند.

در ادامه با عایق‌ کاری سقف های بتنی آشنا شده و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس در ادامه ما را همراهی بفرمایید.

چرا عایق‌ کاری سقف بتنی مهم است؟

همان‌ طور که ممکن است بدانید، اکثر سقف‌ های بتنی منازل و ساختمان‌ ها، با استفاده از بتن مسلح ساخته‌ می شوند و دارای کانال‌ های مویی هستند. با توجه به استحکام و تکنیک‌ های طراحی‌ شده در نصب نیز تعداد منافذ موجود در سقف‌ های بتنی متفاوت بوده و بر اساس پیوستگی منافذ، آب از طریق چندین مجاری مویرگی می‌ تواند به داخل سازه نفوذ کند. بنابراین بتن، دارای خاصیت جذب مایعات و رطوبت است و عدم عایق‌ کاری و آب‌ بندی آن، در طول زمان می‌ تواند سبب نشتی و یا ترک‌ خوردگی سقف در سازه شود. همچنین ترک‌ ها و حفره‌ های موجود در سقف‌ های بتنی نیز به‌ دلیل انقباضات و انبساط های حرارتی ایجاد می‌ شوند و در نتیجه آب از طریق این حفره ها به داخل سقف نفوذ کرده و سبب نشتی، پوسیدگی و حتی ایجاد قارچ و کپک در داخل سازه می‌ شود. بنابراین ضد آب کردن سقف‌ های بتنی با استفاده از عایق‌ کاری امری بسیار ضروری برای جلوگیری از نشتی و افزایش طول عمر سازه است و می‌ تواند از سقف در برابر انواع شرایط آب‌ و هوایی و عوامل محیطی محافظت نماید.

بهترین عایق بندی سقف‌ های بتنی

مواد و پوشش هایی که تحت عنوان عایق بندی سقف‌ های بتنی استفاده می‌ شوند، باید دارای برخی مشخصات و ویژگی‌ های استاندارد بوده تا بتوانند از سقف در سالیان دراز در برابر آسیب‌ ها و عوامل محیطی محافظت نمایند. در حال‌ حاضر نیز عایق های رطوبتی بسیار متعددی جهت افزایش مقاومت سقف‌ های بتنی در دسترس هستند که از مهم ترین مشخصات آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

کیفیت متریال

عایق های رطوبتی که برای آب‌ بندی سقف‌ های بتنی استفاده می‌ شوند، باید دارای متریال و مواد اولیه درجه ۱ و با کیفیت بوده و پس‌ از پایان نصب، جذب رطوبت و مایعات در سقف‌ های بتنی را به حداقل برسانند.

استحکام و مقاومت بالا

عایق های رطوبتی با کیفیت، از مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب‌ و هوایی، سرما، گرما، تابش مستقیم نور خورشید و غیره برخوردار هستند و از سطح زیرین خود در برابر نفوذ نم و رطوبت حاصل از بارش باران و برف محافظت می‌ کنند.

دوام و طول عمر بالا

عایق های استاندارد برای آب‌ بندی سقف‌ های بتنی، در برابر حرارت و سرمای شدید، دچار انقباض و انبساط نشده و بنابراین ترک‌ خوردگی، شکستگی و کاهش عملکرد در آن‌ ها مشاهده نمی‌ شود. از این‌ رو این عایق‌ ها دارای طول عمر و دوام بالایی هستند.

وزن سبک

بهترین عایق های رطوبتی، از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند و با پوشش‌ دهی سقف‌ های بتنی، سبب ایجاد بار مرده به سازه نخواهند شد.

پوشش‌ دهی کامل سقف

این نوع از عایق‌ ها، سقف‌ های بتنی را به‌ طور کامل پوشش داده و با رعایت هم‌ پوشانی بر روی سقف نصب می‌ شوند.

خاصیت ضد حریق

با کیفیت ترین عایق های رطوبتی همانند ایزوگام، در برابر حریق و آتش‌ سوزی مقاوم هستند و بهترین گزینه برای پوشش‌ دهی سقف‌ های بتنی می‌ باشند.

ایزوگام سایوند

مراحل ضد آب کردن سقف‌ های بتنی

سقف‌ های بتنی، جزء جدایی‌ ناپذیر از سازه‌ های امروزی هستند و امروزه نیز علاوه‌ بر ساختمان‌ های تجاری و اداری، در منازل مسکونی نیز از سقف‌ های بتنی استفاده می‌ شود. ضد آب کردن سقف‌ های بتنی نیز نیازمند تخصص و مهارت بالایی برای پوشش دهی کامل سقف و افزایش مقاومت آن است و بنابراین توصیه می‌ شود از مهارت و تخصص افراد مشغول به فعالیت در این حرفه جهت عایق‌ کاری سقف بتنی استفاده نمایید. ایزوگام ها از جمله بهترین عایق های رطوبتی استفاده‌ شده برای آب‌ بندی سقف‌ های بتنی می باشند و با پوشش دهی کامل سقف، از سطح سازه در برابر آسیب‌ ها و عوامل محیطی در درازمدت محافظت می‌ کنند.

مراحل نصب ایزوگام برای عایق کاری سقف بتنی

مراحل نصب ایزوگام برای عایق کاری سقف بتنی نیز شامل:

  • در مقدمه کار، کارشناسان نصب ایزوگام ابتدا تمامی سطح پشت‌ بام را مورد بررسی قرار داده و با توجه به متراژ و شرایط آب‌ و هوای منطقه‌ ای، نوع و تعداد ایزوگام را تعیین می‌ نمایند.
  • در مرحله دوم سطح پشت‌ بام را از هرگونه آلودگی و آشغال پاکسازی کرده و سطح را به‌ طور کامل شستشو می‌ دهند.
  • سپس تمامی ترک خوردگی‌ ها، شکستگی‌ ها و ایرادات سقف را از بین برده و تجهیزات لازم را برای نصب ایزوگام فراهم می‌ کنند.
  • در این مرحله با توجه به محل قرارگیری ناودان، کولر و سایر تجهیزات در پشت‌ بام، نصب ورق های ایزوگام را با توجه نکات ایمنی و استاندارد های لازم، شروع کرده و با رعایت هم‌ پوشانی، تمامی سطح سقف بتنی را پوشش می‌ دهند.
  • در پایان نیز کارشناسان، کل سطح پشت بام بتنی را بررسی کرده و در صورت عدم وجود نقص و ایراد، پایان کار عایق‌ بندی سقف بتنی را صادر می‌ نمایند.

مزایای عایق کاری ایزوگام سقف بتنی

از مهم‌ ترین مزایای استفاده از ایزوگام برای آب‌ بندی سقف‌ های بتنی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رول های ایزوگام از وزن استانداردی برخوردار هستند و بنابراین بار مرده به ساختمان وارد نمی‌ کنند
  • عایق‌ های رطوبتی ایزوگام دارای تنوع گسترده محصول با توجه به کاربرد و انواع شرایط آب‌ و هوایی هستند
  • تمامی عایق های رطوبتی ایزوگام تولید شده، از متریال درجه ۱ بوده و دارای استاندارد های بین‌المللی می‌ باشند
  • از ایزوگام ها علاوه‌ بر آب‌ بندی سقف‌ های بتنی، برای بخش‌ های داخلی ساختمان نیز استفاده می‌ شود
  • نیاز به تعمیر و ترمیم ایزوگام ها در آب‌ بندی سقف‌ های بتنی بسیار پایین بوده و دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند
  • ایزوگام ها دارای خاصیت ضد حریق، ضد رطوبت و مقاوم در برابر اشعه یووی و نور مستقیم خورشید هستند
  • عایق های رطوبتی ایزوگام در مقایسه با سایر عایق‌ ها، از هزینه بسیار مناسب‌ تری برخوردار می‌ باشند

هزینه عایق‌ کاری سقف بتنی

آب‌ بندی سقف‌ های بتنی براساس نوع عایق و کیفیت متریال به‌ کار رفته در پوشش‌ دهی سقف‌، دارای هزینه‌ های متفاوتی است و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای خرید و اجرای عایق بندی سقف‌ های بتنی در نظر گرفت. از دیگر عوامل تأثیر گذار بر هزینه عایق‌ کاری سقف‌ های بتنی نیز می‌ توان به متراژ سقف، نوع نصب و اجرا، تخصص کارشناس، کیفیت عایق رطوبتی، ضد حریق بودن عایق، دوام و ماندگاری آن و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت ایزوگام سایوند، در زمینه ارائه، نصب و اجرای عایق رطوبتی ایزوگام، مشغول به فعالیت بوده و خدمات خود را با همکاری کارشناسان و نصابان بسیار ماهر و با تجربه به‌ طور کاملاً حرفه‌ ای به مشتریان ارائه می‌ دهد. شما می‌ توانید جهت عایق‌ کاری سقف های بتنی، اجرای قیرگونی، آسفالت، زیر سازی و شیب بندی و اطلاع از قیمت خرید انواع ایزوگام های با کیفیت، با شرکت سایوند تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نوشتهٔ بعدی
ایزوگام در وردآورد
نوشتهٔ پیشین
راهنمای ضد آب کردن سقف قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید