عایق رطوبتی سقف سوله

عایق رطوبتی سقف سوله

در حال‌ حاضر انواع عایق های رطوبتی، بهترین گزینه جهت جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل سازه و محافظت از آن هستند و به‌ همین دلیل از آن‌ ها در تمامی ساخت‌ و ساز ها و سازه‌ های گوناگون به‌ کار برده می‌ شود. عایق های رطوبتی دارای انواع گوناگونی بر اساس نوع متریال، ترکیبات، کاربرد و غیره هستند و هر کدام از آن‌ ها نیز مناسب برای عایق‌ بندی سازه‌ های گوناگون می‌ باشند. استفاده از عایق رطوبتی سقف سوله نیز، جهت محافظت و افزایش دوام سوله‌ ها است و این نوع عایق‌ های رطوبتی نیز دارای انواع گوناگونی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

عایق رطوبتی سقف سوله چیست؟

عایق های رطوبتی سقف سوله، در واقع پوشش هایی هستند که بر روی سقف رویی سوله‌ ها نصب شده و از سازه در برابر عواملی همچون نفوذ نم و رطوبت، ترک خوردگی، پوسیدگی و غیره جلوگیری و محافظت می‌ نمایند. به‌ طور کلی عایق‌ ها دارای انواع متفاوتی همچون عایق‌ های حرارتی، عایق های صوتی، عایق‌ های رطوبتی و غیره هستند که وظیفه اصلی عایق‌ های رطوبتی، جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت با توجه به ترکیبات خود به داخل سازه اصلی می‌ باشد. نصب و اجرای این عایق‌ ها بر روی سازه علاوه‌ بر افزایش دوام و طول عمر آن، می‌ تواند سبب صرفه‌ جویی در مصرف انرژی نیز شده و در مقابل مصرف هنگفت هزینه‌ های تعمیراتی را نیز به شکل قابل‌ توجهی کاهش دهد. از عایق های رطوبتی متفاوتی نیز در عایق‌ بندی سقف سوله به‌ کار برده می‌ شود و هر کدام بر اساس نوع ترکیبات، نوع نصب و اجرا و غیره دارای ویژگی‌ ها و مزایای متفاوتی هستند.

عایق رطوبتی ایزوگام در سقف سوله

عایق‌ های رطوبتی ایزوگام، یکی از بهترین، رایج‌ ترین و پرکاربردترین عایق های رطوبتی به‌ کار برده شده در بسیاری از ساخت‌ و ساز ها و سازه‌ های گوناگون همچون سوله ها می‌ باشند. ایزوگام ها از مواد اولیه‌ ای چون قیر صنعتی ۶۰_۷۰ درصد، ۱ لایه پلی استر سوزنی، اتکتیک پلی پروپیلن، ۱ لایه پشم شیشه، پودر تالک، فیلم پلی‌اتیلن، باند و چسب و فویل آلومینیمی تشکیل شده‌اند و در ابعاد و ضخامت استاندارد و وزن تقریبی ۴۰ تا ۴۲ کیلوگرم به‌ صورت رول شده به بازار عرضه می‌ شوند. همچنین این نوع از عایق‌ های رطوبتی بر اساس نوع کاربرد، دارای انواع تک لایه و دو لایه هستند و از استحکام و مقاومت بالایی در برابر بارش باران و برف و نفوذ نم و رطوبت برخوردار می‌ باشند. نصب و اجرای عایق رطوبتی ایزوگام بر روی سقف سوله، از لحاظ قیمت و هزینه بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه است و علاوه‌ بر آن مقاومت و دوام سازه را در برابر عوامل رطوبتی بسیار افزایش می‌ دهد. این نوع از عایق‌ های رطوبتی از انعطاف‌ پذیری بسیار بالایی نیز برخوردار هستند و از دیگر مزایای آن‌ ها می‌ توان به نصب و اجرای بسیار آسان، هزینه مناسب، حمل‌ و نقل راحت و همچنین مقاومت بالای آن‌ ها در برابر رطوبت اشاره نمود.

عایق رطوبتی قیر در سقف سوله

در گذشته‌ ای نه‌ چندان دور، ماده‌ قیر یکی از اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین عایق‌ های به کار برده شده در پوشش دهی انواع ساخت‌ و ساز ها و سازه‌ های گوناگون بوده و در حال‌ حاضر نیز جزء اصلی‌ ترین مواد در عایق‌ بندی سازه‌ ها محسوب می‌ شود. از قیر و قیر گونی علاوه‌ بر عایق‌ بندی سازه‌ ها، در مواردی همچون آسفالت و غیره نیز به کار برده شده و به‌ دلیل چسبندگی بالا و ایجاد سطحی غیر قابل‌ نفوذ، می‌ تواند از سطح سازه در برابر بسیاری از عوامل محیطی همچون نفوذ نم و رطوبت، ترک خوردگی، شکستگی و غیره محافظت نماید. مواد قیر به کار برده شده در عایق بندی سطوح نیز دارای ۲ نوع قیر های نفتی و قیر های طبیعی یا معدنی هستند و هر کدام نیز بر اساس نوع ترکیبات و مراحل تولیدی دارای ویژگی‌ ها و مزایای گوناگونی می‌ باشند. استفاده از قیرگونی در عایق‌ بندی سقف سوله‌ ها، علاوه‌ بر افزایش دوام و طول عمر سازه، استحکام آن را در برابر عوامل محیطی بسیار افزایش داده و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مناسب‌ تر و مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر می‌ باشد. از دیگر مزایای استفاده از قیر گونی به‌ عنوان عایق رطوبتی سقف سوله نیز می‌ توان به مقاومت آن در برابر یخ‌ زدگی، گرما، سرما، ترک خوردگی و غیره و همچنین چسبندگی بالا و مقاومت مناسب در برابر نفوذ نم و رطوبت اشاره نمود.

عایق های رطوبتی

عایق رطوبتی نانو سقف سوله

یکی دیگر از مهم‌ ترین عایق های رطوبتی سقف سوله، عایق‌ های نانو هستند. این نوع از عایق‌ های رطوبتی در برابر اشعه یووی و تابش مستقیم آفتاب از مقاومت مناسبی برخوردار هستند و در برابر تغییرات آب‌ و هوایی نیز دچار تغییرات نشده و از سازه در برابر آسیب‌ ها و صدمات محیطی محافظت می‌ نمایند. این نوع از پوشش‌ها در دسته عایق های رطوبتی مایع قرار دارند و پس‌ از خشک شدن بر روی سطوح، سطحی کاملاً یکنواخت و بدون درز را ایجاد نموده و در برابر نفوذ نم و رطوبت نیز از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. از دیگر مزایای عایق های رطوبتی نانو نیز می‌ توان به انعطاف‌ پذیری بالا، سازگاری با محیط‌ زیست، عدم ایجاد بو و مسمومیت در افراد، مقاوم در برابر انواع شرایط آب‌ و هوایی و غیره نیز اشاره نمود.

اهمیت عایق بندی سقف سوله

همان‌ طور که می‌ دانید سوله‌ ها، فضا هایی با متراژ بسیار بزرگ هستند و از آن‌ ها جهت فعالیت‌ های گوناگونی به‌ کار برده می‌ شود. این سازه ها دارای سقف‌ های شیب دار و به‌ اصطلاح سقف‌ های سوله ای می باشند و از جمله مهم‌ ترین کاربردشان نیز می‌ توان به استفاده از آن‌ ها به‌ عنوان مرغداری، نگهداری و پرورش دام، انواع تولیدی و کارگاه، انبار کردن تجهیزات و محصولات و غیره اشاره نمود. با توجه به کاربری سوله ها، این محیط ها فضا های بسیار کاربردی و مهم جهت محافظت از موارد گوناگون هستند و بنابراین افزایش مقاومت و دوام آن‌ ها در برابر انواع شرایط آب‌ و هوایی با استفاده از عایق های رطوبتی، می‌ تواند سبب جلوگیری از خسارات و آسیب به فضای داخلی آن ها شود.

قیمت عایق رطوبتی سقف سوله

قیمت و هزینه عایق رطوبتی سقف سوله، بر اساس عوامل و فاکتور های گوناگونی متفاوت می‌ باشد. از جمله عوامل اصلی تأثیرگذار در تعیین قیمت عایق رطوبتی سقف سوله نیز می‌ توان به نوع عایق رطوبتی، میزان متراژ سقف سوله، هزینه نصب و اجرا، نوع زیرسازی، شرکت تولید کننده، تخصص تیم اجرایی و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت ایزوگام سایوند، در زمینه فعالیت‌ های عایق‌ کاری رطوبتی و ایزوگام، دارای سال‌ ها سابقه فعالیت بوده و علاوه‌ بر ارائه عایق های رطوبتی در کیفیت‌ های بسیار بالا و قیمت مناسب، خدمات نصب و اجرای آن‌ ها را نیز با بهره‌مندی از تیم بسیار متخصص و کارآزموده خود به مشتریان ارائه می‌ دهد. مشتریان عزیز می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و بهره‌مندی از خدمات این مجموعه، با شرکت ایزوگام سایوند تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان آن دریافت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
نکات مهم در اجرای قیرگونی ساختمان
نوشتهٔ پیشین
عایق رطوبتی سقف کارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید