عایق کاری انواع سقف کاذب

امروزه اهمیت صرفه‌ جویی در مصرف انرژی بسیار افزایش یافته است، به گونه ‌ای که به مردم توصیه می ‌شود، با جلوگیری از هدر رفتن انرژی، مصرف آن را به حداقل برسانند. بنابراین مهم است که افراد با این روش ‌های جلوگیری آشنا شوند تا بتوانند به خوبی آن ‌ها را اجرا کرده و کمتر از انرژی استفاده کنند. یکی از این روش ‌ها عایق ‌کاری سقف کاذب است که ما در این مقاله از سایت سایوند به طور کامل آن ‌ها را معرفی کرده‌ ایم؛ زیرا اگر به خوبی انجام نشود، در زمستان ‌ها هوای گرم خانه به بیرون و در تابستان ‌ها هوای گرم به داخل خانه ورود می ‌کند.

عایق کاری سقف کاذبعایق‌ کاری انواع سقف کاذب چیست؟

در حال حاضر عایق کاری یکی از ضروری‌ ترین عملیات ‌های بازسازی و نوسازی ساختمان  است و انجام آن برای اهمیت زیادی دارد، به گونه ‌ای که برای سقف هر خانه‌‌‌‌‌‌‌‌ ای انجام می ‌شود. به طور کلی عایق کاری را فرآیندی می ‌دانند که مانع از انتشار گرما، صدا یا الکتریسیته می ‌شود.

انواع عایق کاری سقف کاذب ساختمان

عایق کاری سقف کاذب ساختمان به دلیل آن که با جنس‌ های متفاوتی انجام می ‌شود، دارای انواع گوناگونی است که ما در این قسمت از مقاله هر کدام از آن ‌ها را به طور مفصل معرفی کرده ‌ایم، تا شما بهترین عایق کاری را برای سقف کاذب خانه خود انجام دهید.

عایق حرارتی سقف کاذب

یکی از پرکاربرد ترین موادی که در عایق کاری ‌ها به کار می‌ رود، عایق‌ حرارتی است که باعث می ‌شود بتوان از انتقال حرارت از مکانی به مکان دیگر جلوگیری کرد. عایق حرارتی از آن دسته از عایق‌ هایی است که هوای درون اتاق را مطلوب نگه می ‌دارد، یعنی در فصل زمستان مانع از کاهش دمای خانه شده و در فصل تابستان خنکی خانه را حفظ می ‌کند.

از انواع عایق حرارتی مناسب سقف ساختمان می ‌توان به عایق فایبرگلاس، عایق پشم سنگ، عایق نانو، عایق سلولوزی و فوم پلی‌یورتان اشاره کرد که تمامی آن ‌ها نقش مؤثری در کنترل و صرفه ‌جویی مصرف برق دارند؛ به گونه ‌ای که در فصل تابستان که به دلیل استفاده از کولر و پنکه مصرف برق به اوج خود می ‌رسد، تا حد زیادی هزینه‌ های ناشی از مصرف برق را نیز کاهش می ‌دهند.

ایزوگام سایوندعایق صوتی سقف کاذب

از دیگر انواع عایق کاری ‌های سقف کاذب ساختمان ‌ها می ‌توان عایق صوتی را نام برد. عایق ‌های صوتی همانطور که از نامشان مشخص است از انتقال سروصدا جلوگیری می ‌کنند به همین خاطر نه تنها در سقف خانه‌ ها بلکه در سینما ها و اتاق ‌های کنفرانس نیز به کار می ‌رود.

از پرکاربرد ترین و شایع‌ ترین نوع عایق ‌های صوتی می‌ توان به عایق صوتی آکوستیک، عایق صوتی فایبرگلاس، عایق صوتی پانل گچی، عایق ویسکوالاستیک اشاره کرد که جزء بهترین عایق ‌های صوتی به حساب می ‌آیند که زیرا سکوت مطلقی را در فضا ایجاد می ‌کنند.

عایق رطوبتی سقف

پس از عایق حرارتی، مهم ‌ترین عایق برای سقف، عایق رطوبتی است که باید با دقت و کیفیت بالایی انجام شود، زیرا در غیر اینصورت باعث وارد شدن آب و رطوبت به خانه شده و بوی نامطلوبی در فضا می ‌پیچد. این نوع عایق‌ ها اغلب در بالای سقف و بالای پشت ‌بام انجام می ‌شود به همین دلیل به زیبا ماندن نمای ساختمان کمک می ‌کند.


اینجا بخوانید: 4 نشانه تعویض ایزوگام سقف

از انواع عایق ‌های رطوبتی که در حال حاضر کاربرد زیادی در ساختمان‌ ها دارند، می ‌توان به عایق قیر و گونی، عایق ایزوگام، عایق پلیمری، عایق نانو و عایق پیش ‌ساخته اشاره کرد که با آن که تمامیشان از نم‌ زدگی جلوگیری می‌ کنند اما دارای کیفیت‌ های گوناگونی هستند که باید هر کدام را متناسب با سازه سقف ساختمان انتخاب کرد تا عملکرد بهترب داشته باشند.

در پایان

اکنون با خواندن این مقاله از سایت سایوند، دانستید عایق کاری انواع سقف کاذب تا چه میزان اهمیتی داشته و با چه روش‌ هایی انجام می ‌شود. حال می ‌توانید یکی از روش‌ ها را انتخاب کرده و با برقراری تماس با این مجموعه از افراد متخصص در این زمینه بخواهید تا آن را برایتان به نحو احسن انجام دهد تا اختلالی ایجاد نشود. از دیگر خدمات این مجموعه می توان به آسفالت، قیرگونی، زیرسازی و شیب بندی، تعمیر پشت بام های قدیمی و پخش و نصب انواع ایزوگام و عایق های رطوبتی اشاره نمود.

سوالات متداول

چرا عایق کاری سقف ساختمان اهمیت زیادی دارد؟

عایق کاری سقف ساختمان اهمیت دارد، زیرا باعث آسان شدن تعویض سقف کاذب، دوام بالای سقف و جلوگیری از ایجاد رطوبت و نم‌ زدگی در سقف می‌ شود.

چه عواملی بر روی عایق‌ کاری انواع سقف کاذب تأثیر می ‌گذارد؟

از عوامل تأثیرگذار بر روی عایق کاری سقف کاذب می ‌توان میزان شیب سقف، میزان رطوبت سقف و صافی آن را نام برد.

عایق کاری انواع سقف کاذب چه مزایایی دارد؟

از مزایای عایق کاری سقف کاذب می ‌توان به جلوگیری از مصرف انرژی، کنترل درجه حرارت و جذب نم و رطوبت اشاره کرد.

نوشتهٔ بعدی
عایق‌ کاری نمای ساختمان 
نوشتهٔ پیشین
آب‌ بندی سقف های مسطح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید