عایق‌ کاری نمای ساختمان 

عایق‌ کاری نمای ساختمان 

عایق‌ کاری نمای ساختمان، یکی دیگر از روش‌ های مقاوم‌ سازی و استحکام سازی سازه ساختمان‌ ها می‌ باشد. ساختمان‌ ها از بخش‌ ها و قسمت‌ های گوناگونی تشکیل شده‌اند و در ساخت هر یک از اجزای آن ها نیز، نکات استحکام سازی جهت افزایش طول عمر ساختمان‌ ها و مقاومت در برابر آسیب‌ های محیطی در نظر گرفته می‌ شود. به‌ عنوان مثال در هنگام پی‌ ریزی ساختمان‌، عایق‌ کاری آن‌ جهت جلوگیری از ریزش ساختمان‌ به‌ صورت کاملاً مهندسی و با استفاده از متریال‌ های با کیفیت و مرغوب انجام می‌ شود. 

در این روش از عایق‌ کاری نیز یکی از امور اصلی جهت افزایش استحکام سازه و مقاوم سازی آن می‌ باشد و علاوه‌ بر ویژگی‌ های کاربردی، سبب افزایش زیبایی نما و ظاهر ساختمان هم خواهد شد. در این مقاله نیز قصد داریم تا با عایق‌ کاری نمای ساختمان و انواع روش‌ های عایق‌ کاری آن بیشتر آشنا شده و آن‌ ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید. 

روش های عایق کاری ساختمان

به‌ طور کلی عایق‌ بندی ساختمان شامل عایق‌ بندی سقف، عایق‌ بندی دیوار، عایق‌ بندی پنجره، عایق‌ بندی کف و غیره شده و از جمله روش‌ های عایق‌ کاری نمای ساختمان می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

عایق رطوبتی ایزوگام

یکی از روش‌ های پر کاربرد عایق‌ کاری نمای ساختمان، استفاده از عایق رطوبتی ایزوگام می‌ باشد. ایزوگام ها نوعی از عایق‌ های رطوبتی صنعتی هستند که در ساخت آن‌ ها از مواد نفتی بسیار با کیفیت استفاده‌ شده و در برابر نفوذ نم و رطوبت بسیار مقاوم هستند. عایق‌ های رطوبتی ایزوگام علاوه‌ بر کاربرد در نمای ساختمان‌ ها، در قسمت‌ های گوناگون نیز همچون سرویس‌ های بهداشتی و حمام، آشپزخانه‌، پی ساختمان، پشت‌ بام و غیره نیز استفاده می‌ شوند و نسبت‌ به سایر عایق های رطوبتی، از کیفیت بالا و قیمت مناسب‌ تر برخوردار هستند. عایق‌ کاری نمای ساختمان‌ ها با استفاده از ایزوگام، مقاومت و استحکام ساختمان را در برابر عوامل محیطی همچون رطوبت، پوسیدگی، ترک‌ خوردگی، تاول و غیره مقاوم کرده و تا سال‌ ها از سازه ساختمان در برابر آسیب ها محافظت می‌ نماید. اجرای ایزوگام بر روی نمای ساختمان نیز به دلیل عمودی بودن نما، امری بسیار تخصصی و دشوار است و به‌ همین جهت توصیه می‌ شود جهت عایق‌ کاری نما در ساختمان خود با استفاده از ایزوگام ها، از خدمات نصابان و متخصصین مشغول به فعالیت در این حرفه بهره‌مند شوید. 

مواد پلی اورتان و سیلیکونی 

در این روش از عایق‌ کاری نما در ساختمان، از موادی همچون فوم‌ های پلی اورتان و پوسته‌ های سیلیکونی جهت عایق‌ کاری ساختمان‌ ها استفاده می‌ شود. این روش از عایق‌ کاری مناسب برای ساختمان‌ هایی است که دارای نمای صاف نمی باشند و توسط این روش می‌ توانند استحکام سازه را افزایش دهند. 

عایق کاری روکش رنگ 

یکی دیگر از راه‌ های عایق‌ کاری نمای ساختمان نیز استفاده از انواع روکش رنگ می‌ باشد. در این روش از آب‌ بندی نیز به‌ طور معمول از روکش رنگ‌ های بسیار با کیفیت و مقاوم در برابر نفوذ نم و رطوبت استفاده‌ شده و استحکام سازه را در برابر آسیب‌ های محیطی افزایش می‌ دهند. 

ایزوگام سایوندعایق کاری نانو 

استفاده از عایق‌ های نانو نیز یکی دیگر از راه‌ های عایق‌ کاری نمای ساختمان‌ ها است و قابل استفاده و اجرا در انواع نمای ساختمانی می‌ باشند. به‌ طور کلی عایق‌ های نانو در ضخامت بسیار کم اجرا می‌ شوند و علاوه‌ بر تنوع در رنگ‌ بندی، در برابر اشعه‌ی آفتاب، باران و برف، سرما و گرما و غیره مقاوم هستند. عایق‌ های نانو از ترک خوردگی و پوسیدگی نما های ساختمانی جلوگیری کرده و سطح نما را به‌ طور کلی آب بندی می‌ نمایند. 

ضرورت و مزایای عایق‌ کاری نمای ساختمان 

همان‌ طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، عایق‌ کاری نمای ساختمان از اهمیت بسیار بالای برخوردار است و سبب استحکام سازی و افزایش مقاومت سازه در برابر آسیب‌ های محیطی می‌ شود. همچنین جهت عایق‌ کاری نما، از عایق‌ های رطوبتی و مواد بسیار با کیفیت‌ استفاده‌ شده و از جمله مزایای کلی این روش از عایق کاری نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش مقاومت ساختمان در برابر نفوذ نم و رطوبت به داخل 
  • استحکام سازی ساختمان و افزایش طول عمر آن 
  • جلوگیری از تاول، پوسیدگی و ترک‌ خوردگی ساختمان 
  • جلوگیری از رشد کپک و جلبک بر روی نمای ساختمان به‌ ویژه در مناطق مرطوب 
  • افزایش زیبایی نمای ساختمان و جلوگیری از جذب گرد و غبار 
  • افزایش مقاومت ساختمان در برابر مواد شوینده 
  • عایق‌ بندی ساختمان در برابر حرارت و صوت در صورت استفاده از عایق‌ های صوتی و حرارتی 
  • قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه در مقابل هزینه‌ های هنگفت ترمیم و بازسازی نمای ساختمان 

نحوه عایق‌ کاری نمای ساختمان 

نحوه انجام عایق‌ کاری نمای ساختمان بر اساس نوع عایق و جنس نما متفاوت می‌ باشد. اما به‌ طور کلی جهت آب‌ بندی و عایق‌ کاری نمای ساختمان، ابتدا سطح نما را کاملا شستشو داده و توسط تجهیزات و ابزارآلات خاص آن را خشک می‌ نمایند. سپس تمامی قسمت‌ های آسیب‌ دیده نما را همانند هر گونه ترک‌ خوردگی، پوسیدگی، شکستگی و غیره را به طور کامل ترمیم کرده و سطح را برای عایق‌ کاری آماده می‌ کنند. سپس با توجه به نوع عایق، سطح نما را به‌ صورت سرتاسری عایق بندی نموده و مقاومت سازه را در برابر آسیب ها افزایش می‌ دهند. 

در این روش از عایق‌ کاری با استفاده از عایق رطوبتی ایزوگام نیز می‌ توان به مراحل زیر اشاره نمود:

  • شستشوی کامل نمای ساختمان و خشک کردن سطح با استفاده از تجهیزات مخصوص 
  • زیرسازی سطح عایق‌ کاری جهت افزایش چسبندگی عایق به سطح نما 
  • پر کردن تمامی ترک‌ ها و شکاف‌ ها با استفاده از خمیر یا بتونه و از بین بردن انواع پوسیدگی، ترک خوردگی، شکستگی و غیره در سطح نما 
  • نصب عایق رطوبتی ایزوگام به‌ طور کاملاً تخصصی از قسمت بالایی تا پایینی نمای ساختمان توسط ابزار های مخصوص 

لازم به ذکر است که عایق رطوبتی ایزوگام قابل اجرا بر روی انواع نما های آجری، سفالی، سیمانی و غیره در ساختمان‌ ها بوده و طول عمر سازه را در برابر صدمات و آسیب‌ های محیطی افزایش می‌ دهد. 

هزینه عایق‌ کاری نمای ساختمان 

هزینه این نوع از عایق‌ کاری و آب‌ بندی آن، بر اساس نوع عایق مصرفی بسیار متفاوت است. همچنین از دیگر عوامل تأثیرگذار در هزینه عایق‌ کاری نما نیز می‌ توان به نوع نمای ساختمان، ارتفاع و ابعاد نما، کیفیت عایق، تیم اجرایی و غیره اشاره نمود. 


اینجا بخوانید: لیست قیمت ایزوگام 1402

در پایان

شرکت ایزوگام سایوند، در زمینه انجام خدمات انواع عایق‌ کاری های رطوبتی مشغول به فعالیت است و دارای سال‌ ها سابقه و تجربه در این حرفه می‌ باشد. این مجموعه علاوه‌ بر ارائه انواع عایق‌ های رطوبتی در کیفیت‌ های بسیار بالا، خدمات نصب و اجرای آن‌ ها را نیز توسط تیم بسیار متخصص و مجرب خود به مشتریان ارائه داده و از جمله خدمات مهم آن می‌ توان به انجام قیرگونی، انجام ایزوگام، خدمات آسفالت، تعمیر آب‌ بندی سرویس‌ های قدیمی، عایق رطوبتی ایزوفیکس، تعمیر پشت‌ بام‌ های قدیمی و غیره اشاره نمود. مشتریان عزیز نیز می‌ توانند جهت عایق‌ کاری نمای ساختمان و دریافت راهنمایی‌ های لازم، با مجموعه سایوند تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایند.

نوشتهٔ بعدی
عایق کاری مراکز تجاری
نوشتهٔ پیشین
عایق کاری انواع سقف کاذب

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید