۴ نشانه‌ تعویض ایزوگام سقف

سقف‌ ها برای مقاومت در برابر عوامل محیطی و سایر آسیب‌ ها ساخته‌ شده اند ولی این بدان معنا نیست که در طول زمان فرسوده نشده و یا از بین نمی ‌روند. در واقع می‌ توان گفت که سقف‌ ها نقش بسیار مهمی برای نگهداری از ساختمان‌ ها در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران و برف و غیره داشته و نگهداری از آن جهت جلوگیری از آسیب به ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در نتیجه در طول عمر مفید ایزوگام باید به خوبی نکات نگهداری از عایق را رعایت کنیم و نشانه های تعویض ایزوگام سقف را بشناسیم.

نشانه های تعویض ایزوگام سقف

شما باید بتوانید حداقل دو بار در سال سقف منزل خود را بررسی کرده و علایم آسیب ‌دیدگی آن را پیدا کنید. به‌ این‌ ترتیب می ‌توانید تعمیرات لازم را به‌ موقع انجام داده و در صورت نیاز پوشش سقف خود را تعویض نمایید. برای جلوگیری از آسیب سقف‌ ها، از عایق‌ هایی بر روی آن ها استفاده می ‌شود که این عایق‌ ها ایزوگام یا عایق‌ های از پیش‌ ساخته نامیده می ‌شوند. ایزوگام، عایق‌ های رطوبتی هستند که از آن ها به‌ عنوان پوششی بر روی سازه‌ های گوناگون مانند سقف استفاده‌ شده و از آن ها در برابر آسیب‌ های محیطی مواظبت می ‌کند. ایزوگام ها نیز دارای طول عمر بسیار بالایی بوده ولی ممکن است مانند هر ماده دیگری پس‌ از مدت‌ ها استفاده خراب شده و نیاز به ترمیم و یا تعویض پیدا کنند.

در ادامه با بررسی نشانه های تعویض ایزوگام سقف همراه ما باشید.

نشانه‌ های تعویض ایزوگام سقف

از جمله علائمی که نشان دهنده فرا رسیدن زمان تعویض و یا ترمیم ایزوگام است عبارتند از:

  • وجود چروکیدگی

نصب و اجرای ایزوگام بر روی پشت‌ بام ها توسط تکنسین‌ های ماهر بسیار آسان بوده اما نیاز به حساسیت و دقت بسیار بالایی خواهد داشت. اگر در زمان اجرای عایق‌ های رطوبتی بر روی سطح بام، به مقدار استاندارد دما و حرارت به ایزوگام جهت چسبندگی آن به سطح وارد نشود، ایزوگام در هنگام نصب دچار چین‌ خوردگی شده و پس‌ از مدت‌ ها نیاز به تعویض و یا ترمیم خواهد داشت. تکنسین‌ ها با توجه به میزان چین خوردگی و آسیب عایق های رطوبتی، تصمیم به ترمیم و یا تعویض آن گرفته و در صورت ترمیم مقداری حرارت به قسمت چین خورده داده و سپس یک لایه ایزوگام تازه بر روی آن نصب می ‌کنند.

  • وجود ترک خوردگی

ترک خوردگی بر روی عایق‌ های رطوبتی نصب شده بر روی سطح بام‌ ها، به دلیل تبخیر مواد فرار نفتی از سطح ایزوگام ها است. وجود ترک بر روی ایزوگام ها علاوه‌ بر آسیب به خود ایزوگام، سبب صدمه به سطح بام شده و ممکن است رطوبت حاصل از بارش برف و باران نیز به زیر ایزوگام نفوذ کرده و سبب ایجاد مشکل در سقف شود. میزان ترک خوردگی جهت تعویض و یا ترمیم ایزوگام نیز توسط تکنیسین مربوطه مشخص شده و پس‌ از بررسی آن، شروع به تعویض و یا ترمیم آن خواهد کرد.

  • وجود پوسیدگی

بهترین و با کیفیت‌ ترین ایزوگام ها نیز پس‌ از مدت‌ ها استفاده در اثر آسیب‌ هایی چون بارش‌ های مکرر باران و برف، آب‌ و هوای سخت، اشعه خورشید و غیره دچار آسیب شده و ممکن است پس‌ از مدت‌ ها دچار پوسیدگی، فرسایش و کهنگی شوند. جهت رفع کهنگی و پوسیدگی عایق‌ های رطوبتی و جلوگیری از آسیب‌ های بیشتر به بام، ایزوگام باید به‌ طور کامل توسط تکنسین ها تعویض شود.

  • وجود تاول

اجرا و نصب ایزوگام ها بر سطح بام، باید در زمان و فصل مناسبی انجام شود تا علاوه‌ بر حفظ کیفیت ایزوگام، از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار باشد. به‌ عنوان مثال ایزوگام ها باید در شرایط آب‌ و هوایی خشک و بدون وجود رطوبت نصب‌ شده و همچنین در هنگام نصب نیز باید سطح زیرین آن به‌ طور کامل پاک سازی شده و سپس اجرا شوند. در صورتی‌ که زیر سازی ایزوگام به‌ صورت استاندارد انجام نگرفته و یا نصب آن ها در هنگام وجود نم و رطوبت صورت گیرد، پس‌ از نصب تاول‌ هایی بر روی ایزوگام به وجود می ‌آید که این نیز از دیگر مشکلات و ایرادات موجود در عایق های رطوبتی بوده و باید ترمیم و یا تعویض شوند.


اینجا بخوانید: چگونه می توان از نشتی سقف جلوگیری کرد؟

ویژگی ایزوگام های با کیفیت

از جمله مشخصات ایزوگام های مرغوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایزوگام های با کیفیت بر روی بسته ‌بندی خود دارای نشان‌ های استاندارد بوده و دارای آرم شرکت تولیدی هستند
  • وزن ایزوگام های مرغوب بسیار سبک بوده و از وارد آوردن بار اضافی به سقف جلوگیری می ‌کنند
  • این ایزوگام ها عایق بسیار مناسب و کاملی برای سقف ساختمان‌ ها هستند
  • این عایق‌ های رطوبتی در برابر سرما و گرما دوام بسیار بالایی داشته و همچنین در برابر اشعه یو وی و اسید ها نیز مقاوم هستند
  • نصب و اجرای ایزوگام های با کیفیت بسیار سریع و آسان بوده و منجر به آلودگی هوا نمی ‌شوند
  • این ایزوگام ها قابلیت تعمیر و یا ترمیم در هر شرایطی را داشته و در رنگ‌ ها، ابعاد و ضخامت‌ های متفاوت بر اساس سفارش مشتریان تولید می ‌شوند

مزایای ترمیم و تعویض ایزوگام

از جمله مزایای ترمیم و تعویض ایزوگام عبارت است از:

  • یکی از مزایای ترمیم به هنگام ایزوگام ها، صرفه‌ جویی در هزینه نسبت‌ به تعویض کامل آن است
  • همچنین از دیگر مزایای تعویض ایزوگام می ‌توان به عدم وارد نشدن بار مرده به وزن کلی ساختمان در هنگام تعویض اشاره کرد
  • تعویض به‌ موقع ایزوگام نیز می ‌تواند از آسیب جدی به سقف و یا عایق رطوبتی جلوگیری کند

چگونگی تعویض ایزوگام

پس از آشنایی با نشانه های تعویض ایزوگام سقف با چگونگی تعویض ایزوگام آشنا شوید.

جهت تعویض ایزوگام، تکنسین باید با ایجاد حرارت و دما بر روی ایزوگام قبلی، سبب ذوب شدن قیر موجود در آن شود. حرارت به ایزوگام قبلی و ذوب کردن قیر آن برای جدا سازی عایق رطوبتی از سطح پشت‌ بام بوده و اگر در چنین شرایطی ایزوگام جدا نشود، از تجهیزات دیگری برای کندن آن استفاده می ‌کنند. پس‌ از جدا شدن کامل ایزوگام قبلی از روی سطح بام، با توجه به استاندارد های لازم برای اجرای ایزوگام، به‌ طور کامل زیر سازی انجام شده و تمامی ایرادات و مشکلات سطح بام توسط چسب‌ های مخصوص از بین می‌ روند. پس‌ از طی این مراحل، ایزوگام توسط نصابان و یا تکنسین‌ های حرفه ‌ای با رعایت نکات ایمنی به روی سطح بام نصب و اجرا می ‌شوند.

در پایان

شما می ‌توانید جهت نصب، ترمیم و یا تعویض ایزوگام پشت‌ بام خود، با شرکت سایوند در کرج تماس گرفته‌ و از خدمات این مجموعه بهره ‌مند شوید.

شرکت سایوند علاوه‌ بر ارائه خدمات پخش و فروش انواع ایزوگام های با کیفیت، خدمات نصب و اجرای آن ها را توسط نصابان و تکنسین‌ های ماهر خود به مشتریان ارائه می دهد، همچنین تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت دارای ضمانت و گارانتی می‌ باشد. شما می ‌توانید جهت استفاده از خدمات نصب ایزوگام در کرج سایوند از جمله آسفالت، قیرگونی ، تعمیر پشت بام های قدیمی، زیر سازی و شیب بندی و غیره این مجموعه تماس گرفته و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

نوشتهٔ بعدی
مقایسه ایزوگام قیر اکسیده و ایزوگام پلیمری پلاستیکی
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید