ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP

حتماً تا به‌ حال نام ایزوگام به گوشتان خورده و از ویژگی‌ ها و مزایای استفاده از آن آگاه هستید. ایزوگام ها عایق‌ های رطوبتی از پیش‌ ساخته ‌ای هستند که بر روی سطوح مختلفی اجرا شده و از سطح سازه در برابر آسیب‌ های بیرونی محافظت می کنند. یکی از مهمترین کاربرد های ایزوگام، اجرای آن ها برای عایق‌ بندی ساختمان‌ ها به خصوص پشت ‌بام است. با رسیدن فصل سرما و بارش برف و باران، اگر ساختمان دارای عایق ‌بندی مناسبی نباشد، نم و رطوبت به داخل سازه نفوذ کرده و سبب ترک خوردگی، فرسایش و همچنین ایجاد خسارات جبران ‌ناپذیر و حتی خطر آفرین خواهد شد. بنابراین تمامی ساختمان‌ ها باید توسط ایزوگام عایق بندی شده تا علاوه‌ بر مقاومت در برابر نم و رطوبت، در برابر حرارت آفتاب و همچنین صدمات و آسیب ‌های بیرونی نیز از ساختمان محافظت کنند.

ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP

ایزوگام ها دارای انواع متفاوتی از لحاظ وجود لایه بیرونی، تعداد لایه و همچنین متریال تشکیل دهنده هستند که از بهترین آن ها می‌ توان به ایزوگام های پلیمری به ویژه ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP که موضوع مقاله است اشاره کرد.

ایزوگام پلیمری چیست؟

یکی از انواع عایق‌ های رطوبتی، ایزوگام های پلیمری هستند. ماده اصلی تشکیل‌ دهنده ایزوگام های پلیمری، قیر خالص صنعتی ۶۰ ۷۰ درصد بوده و جزء باکیفیت‌ ترین و مرغوب ‌ترین عایق‌ های رطوبتی محسوب می ‌شود. از جمله مواد تشکیل دهنده ایزوگام پلیمری می ‌توان به پلی استر و تیشو با کیفیت، فیلم پلی ‌اتیلن، قیر خالص ۶۰ ۷۰ درصد، فویل آلومینیم و پودر تالک و پوشال گونی پلاستیکی اشاره کرد.

قیر خالصی که در این عایق رطوبتی استفاده می ‌شود، از پالایش نفت خام به‌ دست‌ آمده و در هنگام اجرای این ایزوگام، بوی قیر از خود منتشر کرده و به دلیل ضخامت کم و فاصله کم مولکولی، میزان چسبندگی آن به سطح بسیار بالا می ‌باشد. عایق رطوبتی پلیمری نیز دارای یک نوع ایزوگام پلیمری پلاستیکی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ایزوگام پلیمری پلاستیکی یا BPP چیست؟

ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP نیز مانند ایزوگام پلیمری از قیرصنعتی ۶۰ ۷۰ درصد تشکیل شده ولی نسبت‌ به ایزوگام پلیمری با کیفیت تر و دارای دوام بیشتری می ‌باشد. پلیمر به‌ کار رفته در ساخت ایزوگام های پلاستیکی، بسیار با کیفیت و وارداتی است و به‌ همین دلیل نیز از ویژگی‌ های بسیار منحصر به‌ فردی نسبت‌ به دیگر ایزوگام ها بر خوردار می ‌باشند.

نقش پلاستیک در ایزوگام پلیمری پلاستیکی

پلی اتیلن‌ ها و یا پلاستیک‌ ها در اثر حرارت و گرمای بسیار زیاد، شکل اولیه خود را از دست داده و می ‌توان از آن ها در ساخت بسیاری از موارد استفاده نمود. از جمله ویژگی‌ های مهم پلاستیک و پلی اتیلن ها، انعطاف‌ پذیری بالای آن ها است و به‌ همین دلیل با به کار بردن آن ها در تولید ایزوگام ها، سبب می‌شود که بتوان مقادیر زیاد ایزوگام را با قیمتی بسیار مناسب وکیفیتی مرغوب تولید کرد.

ویژگی‌ های ایزوگام پلیمری BPP

به دلیل وجود مواد پلی اتیلنی وارداتی در ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP، این عایق‌ های رطوبتی بسیار انعطاف‌ پذیر هستند و دارای دوام و ماندگاری بسیار زیادی می ‌باشند. همچنین ضخامت این ایزوگام ها نسبت‌ به دیگر عایق‌ های رطوبتی بسیار کمتر بوده و به‌ راحتی بر روی سطح سازه اجرا شده و دارای چسبندگی بسیار بالایی به علت فواصل کم مولکولی به سطح می ‌باشند. برخی از ایزوگام های پلاستیکی دارای لایه بیرونی آلومینیومی هستند که علاوه‌ بر مقاومت در برابر نم و رطوبت، در برابر اشعه یو وی و همچنین حرارت مستقیم آفتاب نیز از سطح زیرین خود محافظت می‌ کنند. ایزوگام های پلیمری پلاستیکی دارای وزن بسیار سبکی بوده و در هنگام نصب از خود بوی بدی مانند بوی گازوئیل و یا بوی سوختگی منتشر نکرده و به‌ راحتی قابل اجرا بر روی سطح انواع سازه می ‌باشند.

مزایای استفاده از ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP

از جمله مزایای استفاده از ایزوگام های پلاستیکی می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایزوگام های پلیمری پلاستیکی در فصول گرما تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی ‌گراد و در فصول سرما تا دمای منفی ۵ درجه سانتی ‌گراد از سطح زیرین خود مقاومت کرده و دارای انعطاف‌ پذیری بسیار بالایی در برابر ترک خوردگی در اثر سرما و یا تغییر شکل در برابر حرارت نور خورشید هستند
  • ایزوگام های پلیمری پلاستیکی دارای ضخامت بسیار کمی بوده و به‌ راحتی قابل نصب و اجرا بر روی سطوح مختلف به‌ ویژه پشت ‌بام‌ ها هستند
  • دوام و طول عمر ایزوگام های پلاستیکی بسیار بالا بوده و به‌ طور میانگین به ۱۵ سال می‌ رسد
  • همان طور که گفته شد این نوع از عایق‌ های رطوبتی جزء ایزوگام های بسیار با کیفیت و مرغوب بوده و در دسته ایزوگام های نوع A قرار داشته و دارای استاندارد ملی ایران می ‌باشند
  • قیر به‌ کار رفته در ایزوگام پلاستیکی از قیر خالص ۶۰ ۷۰ درصد است و به‌ همین دلیل این عایق‌ های رطوبتی دارای وزن سبک هستند و سبب افزایش بار مرده به ساختمان نمی شوند
  • این نوع از ایزوگام ها در برابر نفوذ نم و رطوبت بسیار مقاوم بوده و احتیاج به نگهداری خاصی نخواهند داشت
  • ایزوگام های پلیمری پلاستیکی دارای بسته‌ بندی بسیار محکمی بوده و دارای تمامی نشان‌ های استاندارد مانند تاریخ تولید و انقضا، نام شرکت تولید، نوع ایزوگام و غیره می ‌باشند

نکات مهم در هنگام خرید ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP

تفاوت ایزوگام های پلیمری پلاستیکی BPP نسبت‌ به ایزوگام های دمیده برای کسانی که اطلاعات کافی و آشنایی لازم با این ایزوگام را ندارند، قابل تشخیص نبوده و به‌ همین دلیل بهتر است قبل‌ از اقدام به خرید ایزوگام های پلاستیکی، ابتدا از مشخصات آن آگاه شده و سپس آن ها را خریداری نمایید. زیرا برخی از فروشندگان به دلیل عدم آشنایی خریدار با این ایزوگام ها، ایزوگام های دارای قیر های اکسیده را به‌ جای ایزوگام های پلیمری فروخته و با این کلاهبرداری محصولات خود را به فروش می ‌رسانند. در هنگام خرید ایزوگام پلیمری پلاستیکی، دقت کنید که این ایزوگام ها نسبت‌ به ایزوگام های دمیده دارای ضخامت بسیار کمتر و انعطاف پذیری بیشتری هستند. همچنین زمانی‌ که شما انگشتان خود را بر روی سطح ایزوگام پلیمری پلاستیکی می کشید، انگشتان شما سیاه نشده اما بر خلاف آن، با کشیدن دست خود بر روی سطح ایزوگام دمیده، انگشتان سیاه می ‌شوند. بهتر است بدانید که اجرا و نصب ایزوگام های پلاستیکی نسبت‌ به ایزوگام دمیده بسیار راحت ‌تر است و این ایزوگام ها در هنگام اجرا از خود بوی قیر منتشر کرده ولی ایزوگام های دمیده از خود بوی گازوئیل و بوی سوختگی منتشر می کنند. دوام و کیفیت ایزوگام های پلاستیکی نیز نسبت‌ به ایزوگام های دمیده بسیار بالا تر است و نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی نیز نخواهند داشت.

قیمت ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP

قیمت ایزوگام های پلاستیکی BPP نسبت‌ به سایر عایق های رطوبتی، به دلیل کیفیت، مرغوبیت و انعطاف‌ پذیری بالا، کمی بیشتر است و از جمله فاکتور هایی که در تعیین قیمت نهایی این ایزوگام ها تأثیرگذار هستند می ‌توان به شرکت ارائه دهنده ایزوگام، حجم خرید، اجرا و نصب آن ها و غیره اشاره کرد. شما می ‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت ایزوگام پلیمری پلاستیکی، با شرکت سایوند و شماره تلفن 02632863166  تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

در پایان

شرکت ایزوگام سایوند ، ارائه دهنده خدمات پخش و نصب ایزوگام در کرج با عرضه بهترین و با کیفیت ‌ترین عایق‌ های رطوبتی به‌ ویژه ایزوگام های پلاستیکی BPP به مشتریان خود بوده و دارای نصابان و تکنسین های بسیار با تجربه، ماهر و حاذق است. این شرکت علاوه‌ بر ارائه خدمات فروش و اجرای انواع ایزوگام ها به مشتریان خود، خدماتی چون آسفالت ، شیب بندی و زیر سازی،  قیرگونی، تعمیر آب ‌بندی سرویس‌ های قدیمی، نصب عایق های رطوبتی ، تعمیر پشت‌ بام‌ های قدیمی و غیره را ارائه داده و محصولات خود را با ضمانت و مناسب‌ ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می کند. شما می‌ توانید جهت سفارش ایزوگام پلاستیکی، با شرکت سایوند تماس گرفته و سفارشات خود را ثبت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
۴ نشانه‌ تعویض ایزوگام سقف
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام قیر اکسیده یا  BOF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید