ایزوگام قیر اکسیده یا  BOF

یکی از شناخته‌ شده‌ ترین عایق‌های رطوبتی که امروزه در بسیاری از سازه‌ ها استفاده‌ می شود ایزوگام قیر اکسیده یا BOF است که بسیار پرکاربرد می‌باشد. عایق‌ های رطوبتی ایزوگام دارای وزن بسیار سبکی هستند و به دلیل انعطاف‌ پذیری و دوام عمر بسیار بالا، مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته‌اند.

ایزوگام ها بر اساس تعداد لایه، نوع متریال به‌ کار رفته در آنها و همچنین بر اساس نوع کاربرد دارای انواع گوناگونی هستند. مواد تشکیل دهنده ایزوگام ها از قیرصنعتی، پودر تالک، فیلم پلی اتیلن، پلی استر سوزنی، پشم‌ شیشه، مواد پلیمری و همچنین باند و چسب است و این عایق‌ ها دچار پوسیدگی و شکنندگی نشده و می‌توانند تا دمای ۴۰ درجه زیر صفر و ۱۳۰ درجه بالای صفر مقاومت کرده و از سطح زیرین خود محافظت کنند.

علاوه‌ بر اهمیت کیفیت عایق‌ های رطوبتی پیش‌ ساخته، نحوه نصب و اجرای آن ها نیز بسیار حائز اهمیت بوده و باید توسط افراد متخصص و باتجربه در این حرفه صورت گیرد. یکی از انواع ایزوگام ها، ایزوگام قیر اکسیده است که در ادامه به بررسی این ایزوگام پرداخته و کاربرد، مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

ایزوگام قیر اکسیده یا BOFایزوگام قیر اکسیده و انواع آن

ایزوگام قیر اکسیده یا ایزوگام BOF، یک نوع عایق رطوبتی پیش ساخته است که قیر به‌ کار رفته در آن از نوع قیر اکسید شده می‌باشد و توسط یک لایه پلی استر نبافته، نمد الیاف شیشه و یک لایه فایبرگلاس تیشو تجهیز شده‌است. قیر به‌ کار رفته در این نوع از ایزوگام، از دمیده شدن هوای گرم به داخل قیر خالص به‌ وجود آمده که در آخرین مرحله فرآیند تصفیه تولید می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از قیر دمیده در ایزوگام قیر اکسیده این است که این نوع قیر از قیر خالص نرم‌ تر بوده و همچنین در برابر تغییرات دمایی بسیار مقاوم‌ تر و نسبت‌ به قیر خالص دارای ضریب نفوذ کمتری می‌باشد. ایزوگام قیر اکسید شده دارای ۲ نوع ایزوگام معمولی یا ساده و ایزوگام با روکش فویل آلومینیومی است.

  • ایزوگام قیر اکسیده

ایزوگام قیر اکسیده دولایه ساده در زمانی‌ که بر روی عایقی که نصب شده‌ است از پوشش استفاده شود، این ایزوگام بسیار کاربردی است.

  • ایزوگام قیر اکسیده با روکش فویل آلومینیوم

ایزوگام ۲ لایه قیر اکسیده با روکش فویل آلومینیوم در مواقعی که بعد از نصب عایق از پوشش استفاده نمی‌شود، این ایزوگام به کار برده می‌شود. فویل آلومینیوم به‌ کار رفته در این نوع از ایزوگام، علاوه‌ بر انعکاس اشعه یو وی خورشید و همچنین کاهش جذب گرما در سطح، دارای نمایی زیبا بوده و علاوه‌ بر پشت‌بام‌ ها، در دیوار ساختمان‌ ها، استخر ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و پی ساختمان نیز استفاده می‌شود.

کاربرد قیر اکسیده یا BOF 

این نوع عایق رطوبتی قابلیت نصب بر روی سنگ، فلز، آجر و بتن را داشته و از جمله کاربردهای آن می‌توان به استفاده از آنها در عایق‌بندی استخر، سرویس‌ های بهداشتی و حمام‌ ها، پی ساختمان، دیوارها و سقف، پوشش لوله، رنگ و تمامی قسمت‌ های مختلف ساختمان اشاره کرد.

مزایای استفاده از ایزوگام قیر اکسیده 

ازجمله مزایای استفاده از ایزوگام قیر اکسیده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایزوگام قیر اکسیده بسیار ایزوگام با کیفیتی بوده و این محصول دارای بیمه‌نامه به مدت ۵ سال می‌باشد
  • در این ایزوگام از مواد اولیه بسیار باکیفیت و با رعایت کلیه استاندارد ها استفاده می‌شود
  • قیر استفاده‌ شده در این محصول از قیر های نفتی پالایشگاهی بوده و از هیچگونه محصولات ضایعاتی و بازیافتی در تولید آن به کار برده نمی‌شود
  • این عایق قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح مانند سطوح آجری، بتونی، سنگی و فلزی را دارا می‌باشد
  • طول عمر ایزوگام های قیر اکسیده بسیار بالا بوده و در حدود ۱۵ سال تخمین زده شده‌ است
  • قیمت هر رول این ایزوگام نسبت‌ به سایر عایق های رطوبتی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر و مناسب‌تر است

روش نگهداری از ایزوگام قیر اکسیده 

درهنگام نگهداری این ایزوگام ها در داخل انبارها، رول های این عایق باید بر روی سطح صاف چیده شده و به‌ صورت ایستاده و عمود باشند

همچنین اگر قصد نگهداری این ایزوگام در محوطه باز را دارید، باید بدانید که به‌ هیچ‌ عنوان ایزوگام قیر اکسیده نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرد

در هنگام نصب ایزوگام اکسیده بر روی سازه‌ های مختلف، باید از تمامی تجهیزات ایمنی استفاده شود

قبل‌ از نصب ایزوگام قیر اکسیده یا BOF، از خشک بودن سطح سازه اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر سطح دارای رطوبت باشد، پس از اجرا رطوبت به‌ صورت بخار از زیر کار خارج شده و کیفیت نصب را کاهش خواهد داد

پس‌ از نصب ایزوگام قیر اکسیده، برای ادامه عملیات عایق‌ کاری حتماً باید سطح عایق پوشش داده‌ شده تا از آسیب به عایق جلوگیری شود

تفاوت ایزوگام قیر اکسیده با ایزوگام پلیمری 

ایزوگام قیر اکسیده یا BOF با ایزوگام پلیمری یا BBF دارای تفاوت‌ هایی است که از جمله این تفاوت‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یکی از تفاوت‌ های این ۲ نوع ایزوگام، بوی این عایق‌ های رطوبتی در هنگام نصب است. ایزوگام های قیر اکسیده در هنگام نصب بوی پلاستیک و یا بوی گازوئیل از خود منتشر کرده و ایزوگام های پلیمری در هنگام نصب بوی قیر می‌دهند.
  • وزن ایزوگام های قیر اکسیده و پلیمری یکسان بوده اما ضخامت ایزوگام های پلیمری نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده بسیار کمتر است.
  • ایزوگام پلیمری نسبت‌ به ایزوگام قیر اکسیده دارای قیمت بالاتری می‌باشد
  • یکی دیگر از راه‌ های تشخیص ایزوگام قیر اکسیده یا ایزوگام پلیمری، این است که اگر به سطح ایزوگام پلیمری دست بزنید، دست به‌ هیچ‌ عنوان سیاه و کثیف نشده اما اگر بر بر روی ایزوگام های اکسیده دست بکشید، انگشتان سیاه و روغنی خواهند شد
  • طول عمر و کیفیت ایزوگام های پلیمری نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده بسیار بیشتر است
  • به دلیل ضخامت کمتر ایزوگام های پلیمری نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده، در هنگام نصب فشار کمتری نیز به ساختمان وارد خواهد کرد
  • ایزوگام های BOF مناسب برای استفاده در مناطق گرمسیری و معتدل بوده و ایزوگام های پلیمری مورد استفاده در تمامی شرایط آب‌ و هوایی می‌باشند. همچنین کاربرد ایزوگام های پلیمری در مناطق سردسیر کشور بسیار بالا بوده و بهتر است که از ایزوگام های قیر اکسیده در این مناطق استفاده نشود.

قیمت عایق رطوبتی پیش ساخته ایزوگام 

قیمت ایزوگام ها به عوامل و فاکتور های بسیار زیادی بستگی داشته که از جمله این فاکتور ها می‌توان به میزان کیفیت ایزوگام، میزان مقاومت آن در برابر سرما و گرما، میزان کشش عایق رطوبت و انعطاف‌پذیری آن و همچنین نوع ایزوگام و شرکت تولیدی اشاره کرد. همچنین خرید به‌ صورت عمده و تیراژ پایین نیز در تعیین قیمت نهایی ایزوگام تأثیر داشته و به‌ همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی را برای آن مشخص نمود.

شرکت ایزوگام سایوند در کرج، تمامی خدمات فروش، نصب و اجرای انواع ایزوگام ها را به مشتریان خود ارائه داده و دارای تکنسین‌ها و نصابان بسیار حرفه‌ای و کاربلد در این زمینه است. این شرکت علاوه‌ بر استان البرز، در تهران و قم نیز در حال فعالیت بوده و به‌ صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری به مشتریان خود مشاوره های رایگان جهت خرید و قیمت نصب ایزوگام در کرج را داده و شما می‌توانید توسط راه‌ های ارتباطی ما، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP
نوشتهٔ پیشین
فروش ایزوگام اقساطی و چکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید