افزایش ارزش ملک با عایق بندی رطوبتی آن

خرید یک ملک تجاری و یا مسکونی تنها یک تجربه نبوده بلکه یک تصمیم مالی و یک سرمایه‌ گذاری طولانی مدت نیز خواهد بود. ارزش یک ساختمان مسکونی و یا تجاری نیز علاوه‌ بر زمین و موقعیت مکانی، به ساختار فیزیکی و تجهیزات به‌ کار رفته در آن بستگی داشته و از جمله این عوامل می‌ توان به تاثیرات اقتصادی، متراژ و فضای ملک، شرایط و سن، نرخ بهره، عرضه و تقاضا و غیره نیز اشاره نمود. یکی دیگر از مهم‌ ترین عوامل تأثیرگذار در ارزش ملک، عایق‌ بندی رطوبتی آن است. در خرید ساختمان‌ های مسکونی و یا تجاری اداری تازه ساخت، تنها مبلغی برای خرید آن‌ ها در نظر گرفته شده اما برخلاف آن‌ ها، برای خرید ملک‌ های چند سال ساخت علاوه‌ بر مبلغی برای خرید، مبلغی نیز جهت بازسازی، ترمیم و تعمیر تجهیزاتی چون عایق‌ های رطوبتی ایزوگام آن در نظر گرفته می‌ شود. با این‌ حال وجود ایزوگام های باکیفیت در عایق‌ بندی تمامی قسمت‌ های یک ساختمان در قیمت نهایی و همچنین افزایش ارزش ملک تأثیر بسیار به سزایی داشته که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تاثیر  افزایش ارزش ملک با عایق بندی رطوبتی آن بیشتر آشنا شوید.

اهمیت عایق‌ بندی ساختمان در ارزش آن

شرایط خرید ملک در شهر ها و مناطقی که دارای آب‌ و هوای بسیار متغیری هستند نسبت‌ به شهر هایی که از آب‌ و هوای نسبتاً ثابتی برخوردار می‌ باشند بسیار متفاوت است. به‌ عنوان مثال ساختمان‌ هایی که در شهر های شمالی کشور قرار دارند، به دلیل تغییرات آب‌ و هوایی شدید مانند روز های بسیار گرم و شب‌ های طوفانی، بارش شدید باران و برف و غیره باید از مقاومت و استحکام مناسبی برخوردار بوده و تجهیزات بسیار با کیفیتی در عایق‌ بندی و مستحکم‌ سازی آن‌ ها به کار روند. به‌ همین علت کسانی که در حوزه ساخت‌ و ساز مشغول به فعالیت هستند، سعی می‌ کنند که از بهترین عایق‌ های رطوبتی ایزوگام در بخش‌ های مختلف ساختمان مانند پشت‌ بام، پی ساختمان‌ ها، سرویس‌ های بهداشتی و حمام، آشپزخانه ها و غیره استفاده کرده تا علاوه‌ بر افزایش طول عمر ساختمان سبب افزایش ارزش ملک خود نیز شوند.

همان‌ طور که ممکن است بدانید عایق های‌ رطوبتی و یا ایزوگام، یک پدیده صنعتی است که بر اساس تکیه بر تجربه، دانش و فناوری، تمامی سازه ها به‌ ویژه ساختمان‌ ها را در برابر نفوذ نم و رطوبت ناشی از بارش باران و برف ایمن کرده و از سطح زیرین خود در برابر آسیب‌ های بیرونی محافظت می‌ کند. ایزوگام ها از لایه‌ ها و مواد اولیه متفاوتی چون پلی استر ، تی شو، فیلم پلی اتیلن و سایر مواد افزودنی تشکیل شده و دارای انواع متفاوتی بستگی به نوع کاربرد هستند. در دنیای امروزی نیز در تمامی ملک ها به‌ ویژه ساختمان‌ هایی که در مناطق پر بارش ساخته می‌ شوند، از انواع ایزوگام های با کیفیت در عایق‌ بندی کلی بدنه ساختمان‌ ها به کار برده شده و علاوه‌ بر محافظت از ساختمان در برابر آسیب‌ هایی چون نفوذ نم و رطوبت، اشعه مضر خورشید و غیره سبب بالا بردن ارزش ملک نیز خواهند شد.

اهمیت وجود عایق رطوبتی در افزایش قیمت ساختمان‌ ها

در هنگام خرید انواع ملک همچون ساختمان‌ های مسکونی، اداری، تجاری و غیره بهتر است علاوه‌ بر توجه به موقعیت مکانی و متراژ آن، حتماً به مقاومت ساختمان در برابر آسیب‌ های بیرونی و عایق‌ بندی کامل در تمامی بخش‌ های آن توجه نمایید. یکی از مهم‌ ترین دلایل استفاده از عایق‌ های رطوبتی ایزوگام در انواع ساختمان‌ ها، جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل سازه است. قسمت‌ هایی همچون پی ساختمان که در زیر خاک وجود دارد، سرویس‌ های حمام، بهداشتی و آشپزخانه‌ ها که به‌ طور مرتب در تماس مستقیم با آب می‌ باشند و همچنین پشت‌ بام که در معرض مستقیم نور خورشید و بارش‌ های برف و باران است، باید به‌ طور کامل توسط عایق‌ های رطوبتی استاندارد و با کیفیت پوشش داده شده و همچنین توسط تکنسین‌ ها و متخصصین مربوطه در این حرفه نصب و اجرا شوند. این امر سبب می‌ شود که قسمت‌ های مهم ساختمان همچون بدنه آن در برابر آسیب‌ های بیرونی بسیار مقاوم بوده و همچنین طول عمر سازه را نیز افزایش خواهد داد. به‌ دنبال آن نیز هرچه طول عمر یک ساختمان افزایش یافته و تجهیزات به‌ کار رفته در آن در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب‌ و هوایی از خود مقاومت بیشتری را نشان دهند، در نتیجه به ارزش ملک مورد نظر نیز افزوده و قیمت خرید و یا اجاره آن را نسبت‌ به سایر ملک‌ های که فاقد عایق های رطوبتی هستند بسیار متمایز خواهد کرد.

بنابراین عزیزانی که قصد خرید ملک و یا اجاره آن را دارند توصیه می‌ شود که در ابتدا از عایق‌ بندی کامل و اصولی ملک مورد نظر اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز با کارشناسان مرتبط در این حرفه جهت ارزش‌ گذاری ملک همکاری نمایند.

دلایل اصلی عایق‌ بندی کامل ساختمان‌ ها

از جمله دلایل اصلی عایق‌ بندی کامل ملک ها و ساختمان‌ ها که سبب افزایش ارزش آن‌ ها نیز خواهد شد می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل سازه

یکی از مهم‌ ترین دلایل استفاده از انواع ایزوگام ها در ساختمان‌ ها، جلوگیری از نشتی رطوبت و نم به اجزای داخلی ساختمان‌ ها است. همان‌ طور که گفته شد انواع ایزوگام ها بر اساس نوع کاربرد از لایه‌ های گوناگون تشکیل شده و با رعایت استاندارد های لازم در هنگام نصب آن‌ ها و از بین بردن هر گونه شکاف و بریدگی، می‌ توانند از سطح زیرین خود در برابر نفوذ نم و رطوبت و نشتی آن به داخل جلوگیری نمایند.

  • صرفه‌ جویی در مصرف انرژی

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در استفاده از عایق‌ های رطوبتی در ساختمان‌ ها، جلوگیری از هدر رفت انرژی در هنگام وجود عایق‌ های رطوبتی در دیواره و بدنه ساختمان‌ ها است. زمانی‌ که از ایزوگام ها جهت عایق‌ بندی دیواره‌ های ساختمان‌ ها استفاده می‌ شود، این عایق‌ های رطوبتی از هدر رفت انرژی و یا ورود گرما و سرما به داخل ساختمان جلوگیری کرده و سبب کاهش هزینه‌ های مصرف انرژی در فصول متفاوت خواهند شد.

  • نگهداری آسان از ملک

ملکی که فاقد عایق های رطوبتی در بخش‌ های بسیار حساس خود باشد، در زمان بارش باران و برف دچار ترک خوردگی در بدنه خود، از بین رفتن رنگ و ریزش گچ، وجود پوسیدگی در سقف و رشد قارچ و کپک و غیره خواهد شد. اما بر خلاف آن، ساختمان‌ هایی که دارای عایق های رطوبتی با کیفیت هستند، در طی سالیان طولانی‌ مدت، در برابر آسیب‌ های بیرونی دچار ترک خوردگی، پوست پوست شدن، تغییر رنگ و یا رشد قارچ و کپک در بخش‌ های مختلف سقف خود نشده و همچنین وجود عایق رطوبتی در آن از هزینه‌ های نگهداری و تعمیر ساختمان نیز می‌ کاهد.

  • افزایش ارزش ملک

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم استفاده از عایق‌ های رطوبتی در ساختمان‌ ها، اهمیت عایق بندی ساختمان در ارزش آن و افزایش ارزش ملک مورد نظر است. همان‌ طور که در این مقاله به آن اشاره شد، وجود عایق‌ های رطوبتی در ساختمان‌ ها می‌ تواند از بخش‌ های متفاوت آن در برابر آسیب‌ های بیرونی محافظت کرده و به‌ همین دلیل نیز می‌ تواند سبب افزایش ارزش ملک به‌ ویژه در مناطق آب‌ و هوایی نامتعادل شود.

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در این مقاله و تشریح اهمیت عایق بندی ساختمان در ارزش آن، بهتر است که در هنگام خرید و اجاره ملک‌ های متفاوت به‌ طور حتم به عایق‌ بندی کامل آن توجه نموده و در صورت ترمیم و بازسازی ملک‌ های قدیمی نیز، بهتر است که از عایق‌ های رطوبتی بسیار با کیفیت و مرغوب استفاده نمایید.


اینجا بخوانید: فروش ایزوگام اقساطی و چکی

در پایان

ایزوگام سایوند ، تولید کننده و ارائه دهنده انواع عایق‌ های رطوبتی بر اساس کاربرد های متفاوت بوده و در ساخت محصولات خود از بهترین و با کیفیت‌ ترین مواد اولیه استفاده می‌ نماید. این شرکت علاوه‌ بر ارائه محصولات خود، خدمات نصب و اجرای آن‌ ها را نیز در سرتاسر استان البرز، تهران و قم نیز به مشتریان خود ارائه داده و دارای تکنسین‌ ها و نصابان بسیار ماهر و متخصص در این حرفه است. مشتریان عزیزی که قصد استفاده از خدمات شرکت سایوند را دارند، می‌ توانند توسط شماره‌ های درج شده در سایت با این مجموعه تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

نوشتهٔ بعدی
عایق رطوبتی کولر
نوشتهٔ پیشین
دلایل باد کردن ایزوگام، چرا ایزوگام طبله می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید