عایق رطوبتی کولر

امروزه به دلیل پیشرفت در صنایع و وجود تکنولوژی‌ های بسیار نوین در تولیدات، تجهیزات گوناگونی جهت حفظ دمای متعادل در ساختمان ها در فصول سرد و گرم سال همانند محصولات سرمایشی و گرمایشی به‌ وجود آمده اند. وسایل سرمایشی همانند کولر های گازی و آبی، سبب خنک شدن و سرد تر شدن دمای داخلی فضا های بسته در داخل ساختمان‌ ها شده و وجود هر یک از آن‌ ها در واحد های مسکونی، تجاری یا اداری بسیار ضروری است. نحوه استفاده و چگونگی نگهداری از کولر های آبی، در عملکرد درست آن‌ ها در روز های بسیار گرم تابستانی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دارندگان این کولر ها باید رسیدگی‌ های مداوم را انجام دهند.

به‌ طور کلی جنس به‌ کار رفته در بدنه کولر های آبی از فلز است و به دلیل قرار گرفتن آن‌ ها در پشت‌ بام و مقابل نور مستقیم خورشید و آب، امکان زنگ زدگی و پوسیدگی در آن‌ ها بسیار زیاد می‌ باشد. تعویض کولر های آبی جهت از بین بردن مشکلات، بسیار هزینه‌ بر بوده و به‌ همین دلیل بهتر است با استفاده از عایق‌ های رطوبتی امروزی، تمامی مشکلات آن را از بین برده و از هوای خنک در واحد خود لذت ببرید.

عایق رطوبتی کولرعایق رطوبتی کولر چیست؟

همان‌ طور که ممکن است بدانید عایق‌ های رطوبتی، در واقع پوشش‌ هایی هستند که پس‌ از سخت شدن، از سطح زیرین خود در برابر آسیب‌ هایی چون ساییدگی، زنگ‌ زدگی، پوسیدگی و غیره محافظت کرده و سبب عدم نفوذ نم و رطوبت خواهند شد. در تولید عایق‌ های رطوبتی از متریال‌ های گوناگونی استفاده‌ شده و بر اساس نوع کاربرد، دارای انواع متفاوتی نیز می‌ باشند. از عایق‌ های رطوبتی در قسمت‌ های مختلف ساختمان همچون پی، نمای بیرونی، پشت‌ بام، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه، استخر، انواع سازه ها و به‌ ویژه برای کولر های آبی نیز استفاده می‌ شود.

عایق‌ های رطوبتی که جهت ترمیم کولر های آبی استفاده می‌ شوند، حاوی متریال‌ هایی چون پلی استایرن هستند که در مقابل رطوبت و حرارت بسیار بالا مقاوم بوده و به شکل‌ های رولی و لایه‌ ای در بازار موجود می‌ باشند.

انواع عایق رطوبتی کولر

یکی از آسیب‌ پذیر ترین قسمت‌ کولر های آبی، کف آن است که آب مورد نیاز جهت خنک‌ سازی کولر نیز در این قسمت تجمع یافته و از این‌ رو احتمال پوسیدگی، زنگ زدگی و سوراخ شدن در آن ها نیز بسیار بالا است. عایق‌ های رطوبتی بسیار گوناگونی جهت ترمیم کف کولر های آبی در بازار موجود هستند که از جمله این عایق‌ ها می‌ توان به ایزوگام، نانو الاستیک، اسپری قیر و قیر سرد اشاره نمود.

  • عایق رطوبتی ایزوگام

یکی از رایج‌ ترین و پرکاربرد ترین عایق‌ های رطوبتی ایزوگام ها هستند. بیشترین کاربرد ایزوگام ها در عایق‌ بندی کولر های آبی، استفاده از آن‌ ها در هنگام وجود زنگ‌ زدگی و پوسیدگی در کف کولر های آبی است. عایق‌ های رطوبتی ایزوگام اگر به‌ درستی نصب شده و زیر سازی‌ های لازم انجام شود، مقاومت کف کولر های آبی را در برابر رطوبت و حرارت بسیار افزایش داده و بالا بردن طول عمر را نیز خواهند شد.


اینجا بخوانید: چرا ایزوگام بهترین عایق رطوبتی است؟

  • نانو الاستیک

این نوع از عایق‌ های رطوبتی حاوی پلیمر هستند و به‌ صورت دو مرحله ‌ای بر روی کف کولر های آبی اجرا می‌ شوند. عایق‌ نانو الاستیک نیز پوشش بسیار مناسبی جهت از بین بردن صدمات کف کولر و استحکام‌ سازی آن می‌ باشد. جهت استفاده از عایق نانو الاستیک، ابتدا لایه اول را به‌ طور کامل بر روی سطح کف کولر پوشانده و پس‌ از خشک شدن کامل آن، لایه دوم را نیز اجرا نمایید.

  • اسپری قیر

محلول‌ هایی که به‌ صورت اسپری در بازار وجود دارند، دارای کاربرد بسیار آسانی نسبت‌ به سایر محصولات می‌ باشند. عایق‌ های اسپری قیر نیز دارای کاربرد بسیار راحتی بوده و شما می‌ توانید پس‌ از تخلیه نمودن آب کامل کولر و خشک شدن آن، به‌ راحتی عایق را بر روی سطح مورد نظر اسپری کرده و کف کولر را در برابر تمامی آسیب‌ ها عایق‌ بندی نمایید.

  • قیر سرد

قیر سرد نیز یکی دیگر از عایق‌ های به‌ کار رفته در ترمیم کولر های آبی می‌ باشد. عایق های قیر سرد همانند چسب عمل کرده و استفاده از آن‌ ها بسیار راحت است. این عایق‌ ها تمامی آسیب های کولر آبی همچون زنگ زدگی، پوسیدگی و سوراخ شدگی را از بین برده و مقاومت کولر را در برابر صدمات افزایش خواهند داد.

دلایل زنگ‌ زدگی کف کولر

همان‌ طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، کولر های آبی بر خلاف کولر های گازی در پشت‌ بام ساختمان‌ ها نصب شده و در صورت عدم استفاده از سایبان برای آن‌ ها، با قرار گیری در مقابل نور مستقیم آفتاب، می‌ تواند دچار آسیب‌ ها و صدمات گوناگونی شود. همچنین در هنگام فعالیت مداوم کولر های آبی در فصول گرم سال، مقداری آب در کف کولر ها جهت خنک‌ سازی هوا وجود دارد که همگی این عوامل سبب آسیب به بدنه کولر در طی مدت‌ ها استفاده خواهد شد.

از جمله دلایل کلی پوسیدگی، زنگ زدگی و سوراخ شدن کف کولر های آبی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرارگیری کولر آبی در برابر نور مستقیم خورشید
  • استفاده از فلزات بی کیفیت در ساخت کولر های آبی
  • وجود املاح و رسوبات بسیار زیاد در آب مصرفی
  • راکد ماندن آب در کف کولر

مراحل اجرای عایق رطوبتی کولر

مراحل اجرای عایق رطوبتی کولر به ترتیب زیر می باشد:

  • در اولین مرحله برای اجرای عایق رطوبتی در کولر های آبی، انجام زیر سازی مناسب در کف است. در این مرحله تکنسین با استفاده از تجهیزات گوناگون، تمامی پوسیدگی‌ ها، زنگ‌ زدگی، شور و غیره را از سطح داخلی کف کولر از بین برده و آن را جهت اجرای عایق رطوبتی آماده می‌ کند.

یکی از نکات مهم در رابطه با اجرای عایق های رطوبتی کولر، این است که بهتر است عایق کاری را در فصول بهار و تابستان انجام داده و از اجرای آن‌ ها در روز های سرد سال خودداری نمایید.

  • در مرحله بعدی نیز ۱ لایه از عایق رطوبتی را بر روی کف کولر اجرا کرده و تا زمان خشک شدن آن از ریختن آب در کف کولر جلوگیری می‌ نمایند. با انجام عایق‌ کاری کف، کولر در برابر تمامی صدمات و آسیب‌ های حاصل از رطوبت و حرارت بسیار بالا، مقاوم شده و طول عمر آن نیز افزایش خواهد یافت.

در پایان

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در رابطه با عایق رطوبتی کولر، شما می‌ توانید با استفاده از این عایق‌ ها، از کولر های آبی خود در برابر نور مستقیم خورشید، وزش شدید باد و رطوبت محافظت کرده و علاوه‌ بر صرفه‌ جویی در مصرف برق، سبب افزایش بازدهی کولر به‌ ویژه در روز های گرم سال شوید. همچنین شما می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش عایق رطوبتی کولر، با شرکت سایوند که معتبر ترین نمایندگی ایزوگام در کرج است و شماره تلفن 02632863166 تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

شرکت ایزوگام سایوند ، دارای سال‌ ها سابقه و فعالیت در حوزه‌ ایزوگام و عایق‌ های رطوبتی بوده و با بهره ‌مندی از نیرو های بسیار حرفه‌ ای و با تجربه و تکنولوژی‌ های نوین، تمامی خدمات عایق‌ کاری را به مشتریان خود ارائه می‌ دهد. تمامی ایزوگام های ارائه‌ شده در این مجموعه از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و خدمات نصب و اجرای آن‌ ها نیز توسط تکنیسین‌ های بسیار متخصص و حرفه ‌ای در این زمینه انجام می‌ شود.

نوشتهٔ بعدی
 لیست قیمت ایزوگام ۱۴۰۲
نوشتهٔ پیشین
افزایش ارزش ملک با عایق بندی رطوبتی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید