چرا ایزوگام بهترین عایق رطوبتی است؟

وجود نم و رطوبت در بخش‌ های بیرونی ساختمان‌ به دلیل بارش برف و باران می‌ تواند پس‌ از مدتی سبب ایجاد خسارات و خرابی‌ هایی شود که در برخی مواقع ممکن است جبران‌ ناپذیر باشند.

نم و رطوبت در ساختمان‌ ها می ‌تواند از طریق بام منازل و یا دیوارها وارد سازه شده و باعث ترک ‌خوردگی، پوسیدگی و خرابی در منازل شود. استفاده از ایزوگام به ‌عنوان بهترین عایق رطوبتی در چنین شرایطی بسیار کاربردی و مفید بوده و این عایق می‌تواند سلامت سازه و ساختمان ‌ها را در طول سالیان در برابر رطوبت تضمین کند.

بهترین عایق رطوبتی

ایزوگام ها عایق ‌های رطوبتی از پیش‌ ساخته ای هستند که مواد اصلی تشکیل‌ دهنده آن‌ ها قیر صنعتی با خلوص ۶۰ الی ۷۰ درصد بوده و به ‌عنوان سدی میان سازه و رطوبت و نم ایفای نقش می ‌کنند.

این عایق ‌های رطوبتی علاوه ‌بر محافظت از سطح سازه‌ های گوناگون در برابر نفوذ آب و رطوبت، به ‌عنوان پوششی در برابر سرما و گرما و تابش نور خورشید عمل کرده و سبب افزایش طول عمر سازه‌ ها در برابر صدمات خارجی می ‌شوند. ایزوگام ها از متریال‌ های گوناگونی تشکیل‌ شده و دارای انواع مختلفی هستند و دارا بودن برخی ویژگی‌ ها باعث شده ‌است که ایزوگام ها به‌عنوان بهترین عایق ‌های رطوبتی از پیش‌ ساخته شناخته شوند.

در ادامه مطالب به بررسی شناخت ایزوگام  به‌ عنوان بهترین عایق رطوبتی و همچنین مزایای استفاده از آن‌ خواهیم پرداخت. پس با ما در ادامه همراه باشید.

دلایل شناخت ایزوگام به عنوان بهترین عایق رطوبتی

از جمله دلایل شناخت ایزوگام به عنوان بهترین عایق رطوبتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مقرون‌ به‌ صرفه و اقتصادی

ایزوگام ها از مواد اولیه‌ ای چون قیر، پشم‌ شیشه، یک‌ لایه تیشو نخ دار و یک‌ لایه پلی استر سوزنی، باند و چسب، فویل آلومینیومی، پودر تالک و اتکتیک پلی پروپیلن تشکیل‌ شده ‌اند و به دلیل وجود این متریال ها در داخل کشور، تولید ایزوگام ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه بوده و در بازار دارای قیمت مناسبی هستند. همچنین به دلیل مقاومت بسیار بالای ایزوگام ها در برابر نم، گرما و سرما، آفتاب و غیره نیاز به تعویض و ترمیم آن‌ها بسیار پایین بوده و نسبت‌ به سایر عایق ‌های رطوبتی دارای طول عمر بالایی می ‌باشند و از این ‌رو پس‌ از نصب از بسیاری از هزینه ‌های گزاف تعمیر و تعویض جلوگیری می‌ کنند.

  • وزن کم و سبک

برخی عایق‌های رطوبتی مانند قیرگونی دارای وزن بسیار بالایی بوده و پس‌ از نصب بار زیادی را به ساختمان ‌ها متحمل می ‌شوند. یکی دیگر از ویژگی ‌های ایزوگام به‌ عنوان بهترین عایق رطوبتی، وزن کم و سبک آن‌ است که از وارد آمدن بار اضافی به ساختمان‌ ها جلوگیری کرده و بسیار کم ‌وزن و سبک هستند.

  • نصب راحت

نصب ایزوگام نسبت‌ به سایر عایق‌ های رطوبتی بسیار راحت و آسان بوده و پس‌ از ایجاد زیرسازی‌ های اصولی و استاندارد توسط نصابان حرفه ‌ای به‌ راحتی نصب می ‌شود. همچنین نصب ایزوگام هیچ گونه ضرر و آسیبی برای محیط نداشته و سبب آلودگی هوا نمی ‌شوند.

نصب ایزوگام در کرج و تمامی مناطق ان توسط نصابان حرفه ای مجموعه سایوند انجام می پذیرد.

  • امکان نصب بر روی انواع سازه

ایزوگام هم به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر تابش نور خورشید، سرما و گرما و همچنین نفوذ آب، به‌ تنهایی و بدون هیچگونه ماده افزودنی می ‌تواند به ‌عنوان یک عایق کامل عمل کرده و توانایی نصب بر روی انواع سازه مانند پشت‌ بام‌ ها، نصب ایزوگام روی دیوار، باند فرودگاه ‌ها، پارکینگ‌ های طبقاتی، استخرها، سرویس ‌های بهداشتی و حمام‌ ها و غیره را دارا می‌ باشد.

  • نفوذ ناپذیری و درز بندی کامل

ایزوگام ها به دلیل وجود لایه‌ های مختلف در ساخت آن ‌ها و متریال هایی که در تشکیل این عایق‌ های رطوبتی به‌ کار رفته است، بسیار نفوذ ناپذیر بوده و به‌ هیچ‌ عنوان رطوبت را به داخل سازه نفوذ نمی ‌دهند.

همچنین نصب ایزوگام به گونه ‌ای است که درز میان رول‌ های ایزوگام به‌ خوبی با یکدیگر همپوشانی داشته و هیچ شکافی در بین آن ‌ها وجود نخواهد داشت. نصابان کاربلد و حاذق در هنگام نصب و اجرای ایزوگام ها با ایجاد شیب بندی مناسب در پشت‌بام‌ ها از تجمع آب بر روی بام جلوگیری کرده و آب را به‌ طرف آبراه‌ ها هدایت می ‌کنند. از این ‌رو عمر ایزوگام ها بیشتر شده و نصب اصولی آن ‌ها سبب ایجاد نفوذ ناپذیری عالی و درز بندی یکنواخت در آن ‌ها می ‌شود.

  • عدم نیاز به برف‌ روبی

در زمان‌ های گذشته به دلیل عدم وجود عایق ‌های رطوبتی، پس‌ از بارش برف بر بام منازل این برف ‌ها باید به‌ سرعت از روی پشت‌ بام ‌ها پاک شده تا رطوبت به داخل سازه نفوذ نکند. با پیدایش ایزوگام به‌ عنوان عایق ‌های رطوبتی، دیگر نیاز به برف‌ روبی نبوده و ایزوگام، خود به‌ تنهایی از نفوذ نم و رطوبت جلوگیری می ‌کند.

  • طول عمر بالا و عدم پوسیدگی

همان ‌طور که پیش از این نیز اشاره شد ایزوگام ها دارای طول عمر بالایی بین ۹ تا ۱۱ سال هستند و در دمای بسیار بالا و بسیار پایین مقاوم می ‌باشند. این عایق ‌های رطوبتی در انواع شرایط آب‌ و هوایی پوسیده نشده و بسیار انعطاف‌ پذیر هستند.

  • تمیزی و سرعت در نصب

ایزوگام ها نسبت به دیگر عایق ‌های رطوبتی همچون آسفالت و قیرگونی، نصب و اجرای تمیزی داشته و سرعت اجرای آن ‌ها توسط نصابان بسیار بالا است. این عایق ‌های رطوبتی بسیار سازگار با محیط‌ زیست بوده و با نصب آن ‌ها بر روی پشت ‌بام‌ ها می ‌توان از عدم نشتی آب به داخل ساختمان اطمینان حاصل کرد.

  • قابلیت ترمیم و تعویض

اگر ایزوگام ها پس‌ از مدتی دچار شکاف در درز ها، پوسیدگی و یا برآمدگی و فرورفتگی شد به‌ راحتی می ‌توان قسمت های آسیب ‌دیده را با ایزوگام جدید تعویض و ترمیم کرده و همپوشانی و درز بندی بهتری را بر روی آن ‌ها اعمال نمود. ترمیم ایزوگام های فرسوده با ایزوگام جدید توسط تکنسین‌ ها و نصابان بر روی انواع سازه ‌هایی چون سرویس ‌های بهداشتی و پشت ‌بام‌ ها امکان‌پ ذیر بوده و می ‌توان طول عمر آن ‌ها را افزایش داد.

  • مقاوم در برابر اشعه یووی، فشار و ضربات

ایزوگام های استاندارد در برابر اشعه یووی مقاوم بوده و در برابر فشار و ضربات ناشی از اجسام سنگین و نوک‌ تیز دچار آسیب نمی‌ شوند. همچنین این عایق ‌های رطوبتی در برابر پارگی و کشیدگی مقاوم بوده و در هنگام نصب و اجرا پاره نشده و شکل و حالت اولیه خود را از دست نمی ‌دهند.

ایزوگام های استاندارد از لحاظ تعداد لایه، نوع مواد تشکیل‌ دهنده، نوع روکش و نوع کاربرد به انواع مختلفی تقسیم‌ شده و دارای برخی مشخصات ظاهری می ‌باشند. دقت به این ویژگی ‌ها در انتخاب ایزوگام مرغوب و باکیفیت تأثیر بسزایی خواهد داشت.

ایزوگام های مرغوب بر روی بسته ‌بندی خود دارای علائمی چون نشان استاندارد، تاریخ تولید، آرم شرکت تولیدی و نوع ایزوگام بوده و رول‌ های آن دارای ابعادی به طول ۱۰ متر و عرض ۱ متر می‌ باشند. همچنین وزن تقریبی ایزوگام های استاندارد بین ۴۰ تا ۴۲ کیلوگرم بوده و ضخامت آن‌ها بین 5/3 تا ۴ میلی ‌متر است.

در پایان

شرکت ایزوگام سایوند در کرج، علاوه‌بر نصب ایزوگام به عنوان بهترین عایق رطوبتی، خدماتی چون پخش و فروش عایق ‌های رطوبتی را به مشتریان خود ارائه داده و دارای نمایندگی‌ های بی ‌شماری در سر تا سر ایتان البرز و برخی مناطق استان تهران می ‌باشد.

مرکز پخش ایزوگام در کرج سایوند دارای مرغوب ‌ترین و با کیفیت‌ ترین ایزوگام ها از برند های مطرح کشور بوده و محصولات خود را با کمترین قیمت بازار به مشتریان خود عرضه می‌ کند.

این شرکت دارای نصابان و تکنسین ‌های حاذق و حرفه‌ ای در نصب ایزوگام بوده و خدمات پخش و نصب را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه می ‌کند. در صورت خرید ایزوگام و نیاز به دریافت خدمات نصب آن ‌ها تنها کافیست توسط شماره‌ 02632863166 با شرکت سایوند تماس حاصل نموده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

نوشتهٔ بعدی
لیست قیمت ایزوگام ۱۴۰۱
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام در هفت جوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید