نصب ایزوگام روی دیوار که یک سطح عمودی است تکنیک های خاص خود را نیاز دارد که نصب آن حتماً باید توسط افراد با مهارت و تجربه صورت بگیرد. ایزوگام ، این عایق مدرن، استاندار و مقاوم که برای مقاوم سازی و استحکام ساختمان ها و پوشش دیواره های بیرونی ساختمان به کار برده می شود، در واقع این روش جایگزین قیرگونی در گذشته شده است که توسط نصاب ماهر در سریع ترین زمان ممکن بر روی دیوار نصب می شود. مواد تشکیل دهنده ی ایزوگام پلی استر و تیشو است. البته ایزوگام نه تنها بر روی دیوار بلکه برای مصارف دیگر از جمله ایزوگام پشت بام ها ، ایزوگام استخر و … به کار می رود.

نصب ایزوگام روی دیوارمراحل نصب ایزوگام روی دیوار

برای نصب ایزوگام روی دیوار هایی که ارتفاع آن ها بیشتر از دو متر هستند باید داربست نصب شود، بعد از آن برای رعایت ایمنی و اصول فنی باید اطمینان حاصل کرد که داربست نصب شده محکم است و لرزش ندارد، بعد از این مرحله گذاشتن تخته روی داربست ها برای حرکت کردن نصاب ها از سمت راست به چپ و از سمت چپ به راست، سپس افراد نصاب که حداقل باید دو نفر برای همکاری با هم باشند با مهارت رول ایزوگام را به پشت بام برده نیم متر از آن را روی پشت بام باز کرده تا می زنند و باقی مانده ی آن را پله به پله از بالا به پایین می چسبانند. در واقع شخصی که در بالاترین تخته ایستاده با استفاده از مشعل پشت ایزوگام را حرارت داده و از بالا به پایین می چسباند و به همکار خود که در تخته ی پایین تر ایستاده اطلاع می دهد تا او نیز به همین ترتیب تکه ی بعدی ایزوگام را بچسباند. اما شاید سوال پیش بیاید که نیم متر باز شده ی ایزوگام بر روی پشت بام برای چه کاری است در واقع این کار از نفوذ رطوبت به پشت بام جلوگیری می کند و نمی گذارد این اتفاق بیفتد چون از انجایی که رطوبت با ایزوگام رابطه ی خوبی ندارد موجب طبله کردن و یا جدا شدن آن می شود.

بعد از اتمام چسباندن رول اولی چسباندن رول دوم شروع می شود، این مرحله نیز عیناً مثل مرحله ی قبل انجام می گیرد فقط نکته ی قابل توجه این است که رول های کنار هم حتما باید حدود ۱۰  سانتی متر بر روی هم قرار گرفته و اورلب داشته باشند. این کار نیز برای این است که رطوبت از بین لایه ها به پشت ایزوگام نفوذ نکند چون همان طور که گفتیم کنده شدن ایزوگام خرابی به بار می آورد که رفع آن کار بسیار مشکلی است.

بعد از اتمام چسباندن دومین ایزوگام نوبت به بندکشی آن می رسد به این صورت که باید لبه های ایزوگام ها را با حرارت کم و به وسیله ی کمچه بچسبانیم.

 نصب ایزوگام مخصوص دیوار از مهم ترین و با کیفیت ترین تخصص ها و خدمات مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند می باشد، بهترین نصب با رعایت اصولی تمام نکات از خدمات ما به شما عزیزان می باشد.

نکات قابل از نصب ایزوگام روی دیوار

۱- از کیفیت داربست و نصب صحیح و ایمن بودن آن مطمئن شویم.

۲ – برای رعایت اصول ایمنی و کیفیت بالای کار حداقل به ۲ نفر نصاب نیاز است.

۳ – نصاب ها حتماً باید باتجربه و ماهر باشند و توانایی حفظ تعادل خود بر روی داربست ها را داسته باشند، در غیر این صورت خطرات جدی متوجه آن ها خواهد بود.

چند نکته ی مهم در نصب ایزوگام روی دیوار

۱ – از نکات بسیار مهم در نصب ایزوگام باید توجه داشت که نصب حتماً در هوای خشک و نسبتاً گرم انجام بگیرد در هوای سرد به دلیل رطوبت موجود ایزوگام خوب نمی چسبد.

۲ – سطوحی که سرامیکی، چوبی و فلزی باشد مناسب برای نصب ایزوگام نمی باشند، چون سطوح آهنی در هوای سرد و گرم منبسط و منقبض شده، سطوح چوبی ممکن است باد کرده و یا دچار خوردگی شود به همین دلیل چسبندگی مورد نیاز بین جسم و لایه به وجود نمی آید و همین امر موجب می شود نصب ایزوگام استحکام کافی را نداشته باشد.

۳ – سطوح بتنی و سیمانی مناسب ترین سطوح برای چسباندن ایزوگام برای سال ها مقاومت و استحکام می باشند.

۴ – سطح مورد نظر از هرگونه آلودگی و گرد و غبار به خوبی تمیز شود و همچنین اگر روی دیوار ناهمواری وجود داردلازم است قبلا از اقدام به نصب حتما ًآن را برطرف کرد.

۵- در صورتی که قصد چسباندن ایزوگام بر روی ایزوگام قبلی را داشته باشید برای چسبندگی بهتر باید لایه ی فلزی آلومینیومی ایزوگام زیرین را کنده و یا زخمی کنید.

۶ – مراقبت از ایزوگام( اید مراقب باشیم ایزوگام سوراخ نشود و به آن آسیبی نرسد تا دوام بیشتری داشته باشد.)

تمامی مسائل و نکات ایمنی در مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند به طور کامل رعایت و تمامی خدمات همرا با ضمانت و بیمه نامه ی شرکتی به شما عزیزان ارائه می شود.

انواع ایزوگام جهت نصب روی دیوار

فویل دار، ساده و طرح دار

برای سطوحی که در معرض تابش نور خورشید قرار دارند استفاده از ایزوگام فویل دار مناسب تر است.

برای نمای ظاهری بهتر و زیباتر استفاده از ایزوگام طرح دار پیشنهاد بسیار خوبی می تواند باشد.

مزایای نصب ایزوگام روی دیوارنصب ایزوگام روی دیوار

۱ – زمان کم مورد نیاز برای نصب ایزوگام(سریع و آسان بودن آن)

۲ – کم بودن هزینه ی ایزوگام نسبت به بسیاری از روش های دیگر عایق بندی

۳ – جلوگیری از هدر رفتن انرژی سرما و گرمای داخل ساختمان

۴ – برخلاف سیستم های عایق بندی قدیمی نصب ایزوگام بدون خطر و آلودگی می باشد.

هزینه ی نصب ایزوگام روی دیوار

هزینه ی ایزوگام روی دیوار بسته به نوع ایزوگام به کار برده شده، سختی کار، همچنین زیر سازی ها و تعمیرات انجام شده متغیر است البته شما عزیزان می توانید با کمک مشاوره های ما در مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند از قیمت نصب ایزوگام در کرج و تهران و حومه مطلع شوید.

ارائه ی خدمات با کیفیت و تخصصی نصب ایزوگام روی دیوار، لکه گیری ایزوگام ، مشاوره و مناسب ترین هزینه از خدمات ما در مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند می باشد و شما عزیزان با خیالی آسوده از دوام و کیفیت کار با مرکز نصب ایزوگام ما تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره بهترین نصب را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما دریافت کنید.

نوشتهٔ بعدی
10 ویژگی شناخت ایزوگام مرغوب
نوشتهٔ پیشین
نمایندگی ایزوگام 117 در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید