نحوه نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

نصب ایزوگام یکی از عوامل بسیار مهم در دوام و طول عمر آن است. نصب ایزوگام تکنیک ها و نکات بسیار مهمی دارد که برای انجام یک نصب اصولی و تخصصی عایق باید توسط نصابان آن رعایت شود‌، در نتیجه انجام آن حتماً باید توسط افراد ماهر و با تجربه صورت بگیرد. به خصوص نصب عایق در ارتفاعات مثل دیوارهای بسیار بلند نیازمند حفظ تعادل و تمرکز بسیار زیاد است. بنابراین انجام آن توسط افراد بی تجربه عواقب خطرناکی را برای سلامت کارگران به دنبال خواهد داشت. به طور کلی عمر مفید ایزوگام بین ۱۰ تا ۱۵ سال تخمین زده می شود بنابراین بعد از نصب یک عایق بر روی هر سطحی پس از گذشت عمر مفید آن بر اثر عوامل متعدد جوی و یا انسانی دچار ترک خوردگی، بادکردگی، شکاف، پارگی، جمع شدگی، انبساط و انقباض ممکن است آسیب ببیند و یا به طور کامل کنده شود در نتیجه باید با در نظر گرفتن یک راه حل مناسب و برطرف کردن آن از خرابی هایی که قرار است به بار بیاید جلوگیری کنیم.‌ به چند روش می توان نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی را انجام داد: یا باید قسمت هایی از ایزوگام که آسیب دیده اند ترمیم و بازسازی شوند، یا باید ایزوگام قبلی را کند و ایزوگام جدید نصب کرد و یا طبق راه حل دیگری که برای آن وجود دارد بر روی ایزوگام قبلی یک ایزوگام جدید نصب کرد.

   نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمیما در این مقاله به چگونگی و مراحل نصب ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی خواهیم پرداخت. نصب ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی معایب خود را دارد از جمله این معایب عبارتند از :

  • با چسباندن رول های ایزوگام بر روی هم قاعدتاً وزن آن افزایش می یابد و این مسئله به نفع سطح مورد نظرنخواهد بود.
  • در این روش احتمال کنده شدن و جداشدن لایه های مختلف ایزوگام اعم از کنده شدن لایه های زیرین از سطح موردنظر و یا لایه های جدید از لایه های زیرین به دلایل مختلف وجود دارد.

نکات نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

اما با وجود معایب آن این روش امکان پذیر است و در صورت انجام آن توسط افراد ماهر و رعایت تمامی نکات آن می توان از این اتفاقات جلوگیری کرد از جمله این نکات عبارتند از :

  1. نظافت سطح موردنظر از هرگونه آلودگی

در ابتدای کار و قبل از نصب ایزوگام جدید ابتدا باید سطح  ایزوگام قبلی را به خوبی به کمک آب و جارو شست و تمامی گرد و غبارهای آن را تمیز کرد. بعد از اتمام نظافت حتماً باید اجازه دهید تا سطح کاملاً خشک شود. اگر این کار به درستی انجام نشود هر آلودگی که بر روی سطح باقی بماند و یا سطح مرطوب باشد مانع از چسبیدن رول های ایزوگام به هم می شود و نصب ایزوگام به درستی انجام نخواهد شد.

  1. بررسی و تعمیر ایزوگام قبلی

در مرحله بعد باید سطح ایزوگام قدیمی را به خوبی بررسی کرد تا قسمت هایی از آن که فرسوده و کهنه شده اند از قسمت های سالم تفکیک شوند، سپس بخش های قابل تعمیر را تعمیر و بازسازی کرد و قسمت هایی که قابل تعمیر نیستند را برش داد و جدا کرد.

  1. یکدست کردن سطح موردنظر

بعد از گذشت طول عمر مفید ایزوگام طی سال ها دوام آن ممکن است ترک ها و درزهایی بر روی آن به وجود آمده باشد، در این صورت ابتدا باید آن ترک ها و فرورفتگی ها را با استفاده از قیر پر کرد تا سطح عایق قبلی برای چسبندگی بهتر کاملاً صاف و یکدست شود.

  1. بررسی و رفع برآمدگی ها

ممکن است ایزوگام قبلی بر اثر عواملی مثل نصب غیر اصولی آن دارای برآمدگی ها و باد کردگی هایی باشد در این صورت نیز باید این برآمدگی ها را رفع کرد تا سطح کاملا صاف و یکدست شود.

  1. چسباندن قسمت های کنده شده

قبل از نصب عایق جدید حتماً باید توجه داشت که تمامی قسمت های ایزوگام قدیمی کاملاً به سطح زیرین چسبیده است. ممکن است قسمت هایی از آن با گذشت زمان و تحت تأثیر عوامل مختلف آب و هوایی کنده شده باشد، در این صورت تمامی قسمت های کنده شده مجدد باید توسط حرارت به طور کامل چسبیده شوند.

  1. برطرف کردن بادکردگی ها

در صورتی که ایزوگام قبلی داری پف کردگی هایی در سطح خود باشد باید توسط کاتر بادکردگی ها را به شکل ضربدری برش داد و قسمت های برش داده شده را توسط حرارت مجدد و به خوبی چسباند و درزهای به وجود آمده را با قیر کاملاً پر کرد.

  1. تمیز کردن سطح عایق جدید

مرحله آخر در نصب ایزوگام بر روی ایزوگامی دیگر نظافت آن است. بعد از اتمام کار نصب به کمک آب و جارو به خوبی سطح را شستشو و نظافت کنید تا سطح عایق از هرگونه آلودگی و گرد و غباری کاملاً تمیز شود.

در تمامی روش های مختلف نصب ایزوگام مساعد بودن شرایط آب و هوایی در روز نصب بسیار مهم و در همه روش ها یکسان است. برای چسبندگی بیشتر و بهتر عایق باید روز های نسبتاً گرم و بدون بارش را برای نصب آن انتخاب کرد.

نصب ایزوگام بر روی ایزوگامی دیگر کاری به نسبت مشکل است بنابراین نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد، توصیه ما در این باره به شما عزیزان این است که این کار را با احتیاط به افراد کاربلد و باتجربه بسپارید. مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن منافع مشتریان و جلوگیری از خسارت دیدن آن‌ها از متخصص ترین و ماهر ترین افراد برای نصب ایزوگام های مشتریان خود استفاده می کند.

پخش ایزوگام سایوند با ارائه بهترین خدمات نصب ایزوگام در اقصی نقاط کرج از جمله نصب ایزوگام در اندیشه، نصب ایزوگام در شهریار، نصب ایزوگام در مهرشهر و … در خدمت شما عزیزان می باشد. شما عزیزان می توانید با تماس با شماره های 02632863166 و 09106884690 در پخش و مشورت گرفتن از مشاوران و متخصصین ما بهترین خدمات و بهترین روش نصب را از ما دریافت نمایید.

پس با دریافت خدمات ایزولاسیون از تهیه تا نصب ایزوگام از مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند و انجام نصب اصولی و تخصصی عایق بر روی سطح پشت بام و یا هر سطح دیگری از منزل خود مانع از آسیب دیدن و کنده شدن آن شوید و از کیفیت فوق العاده نصب عایق در طول عمر مفید آن بهره ببرید.

نوشتهٔ بعدی
انواع پوشش قابل اجرا روی ایزوگام
نوشتهٔ پیشین
لیست مراکز نمایندگی و پخش ایزوگام در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید