مقایسه ایزوگام قیر اکسیده و ایزوگام پلیمری پلاستیکی

ایزوگام به عایق و پوشش‌ های از پیش‌ ساخته ‌ای گفته می ‌شود که مواد اصلی تشکیل‌ دهنده آن ها قیر بوده و از آن ها به‌ عنوان عایق بر روی سطوح سازه‌ های متفاوت استفاده می ‌شود. ایزوگام ها طوری طراحی و تولید شده ‌اند که می‌ توانند از سطح زیرین خود در برابر آسیب‌ های بیرونی همچون نفوذ نم و رطوبت محافظت کرده و عایق بسیار مناسبی به‌ خصوص برای پشت‌ بام ساختمان‌ ها می باشند. از جمله کاربرد ایزوگام ها می توان به استفاده از آن ها بر روی سطوح استخر ها، عایق بندی تونل ها، سد ها، فرودگاه، سرویس های بهداشتی و حمام، آشپزخانه، پی ساختمان و غیره اشاره نمود. ایزوگام ها دارای انواع متفاوتی هستند که از مهم ترین آن ها می ‌توان به ایزوگام قیر اکسیده و ایزوگام پلیمری پلاستیکی اشاره کرد. هر کدام از این ایزوگام ها دارای مزایا و کاربرد منحصر به‌ فرد خود بوده و ویژگی های متفاوتی دارند.

مقایسه ایزوگام اکسیده و پلیمری

جهت مقایسه ایزوگام اکسیده و پلیمری ابتدا بهتر است که با هر یک از آن ها به‌ طور مجزا آشنا شده و مزایا و کاربرد هر کدام را بررسی کرده و سپس به تفاوت میان آن دو پرداخت. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

ایزوگام قیر اکسیده چیست؟

ایزوگام قیر اکسیده، نوعی از عایق‌ های رطوبتی از پیش‌ ساخته محسوب می ‌شود که مواد اصلی تشکیل‌ دهنده آن را قیر اکسید تشکیل داده و این نوع از ایزوگام دارای دو نوع ایزوگام ساده و ایزوگام با روکش فویل آلومینیوم است. از جمله دیگر لایه‌ های تشکیل‌ دهنده در ایزوگام قیر اکسیده می ‌توان به یک لایه پلی استر نبافته و یک لایه الیاف تیشو اشاره نمود. در استفاده از ایزوگام ساده برای عایق بندی سطوح، سطح این ایزوگام با استفاده از پوشش نصب شده ولی برای به کار بردن از ایزوگام قیر اکسیده دارای روکش آلومینیوم، نیازی به اجرای پوشش نداشته و فویل آلومینیوم علاوه‌ بر ایجاد زیبایی بر روی این نوع از ایزوگام، در برابر اشعه یو وی و همچنین نور آفتاب بسیار مقاوم بوده و سبب عدم تغییر شکل در زمان استفاده طولانی مدت نخواهد شد.

از ایزوگام های قیر اکسیده دارای روکش آلومینیوم علاوه‌ بر عایق‌ بندی نمای ساختمان، می ‌توان در سطوح رطوبتی مانند سرویس‌ های بهداشتی، آشپزخانه‌ ها، حمام‌ ها، استخر ها و غیره نیز استفاده نمود.

کاربرد های ایزوگام قیر اکسیده

قیری که در این نوع از ایزوگام به‌ کار رفته است، قیر اکسید شده بوده و به‌ همین دلیل از این نوع از عایق‌ های رطوبتی علاوه‌ بر عایق‌ بندی ساختمان‌ ها، در صنایع مختلف و همچنین پوشش مناسبی بر روی لوله‌ ها نیز استفاده می ‌شود. به دلیل چسبندگی کم قیر اکسیده ‌ای که در این ایزوگام به‌ کار رفته است، این عایق‌ های رطوبتی در ضخامت‌ های زیاد تولید شده و در هنگام نصب از خود بوی گازوئیل و یا دود منتشر می کنند.

مزایای استفاده از ایزوگام قیر اکسید

از جمله مزایای استفاده از ایزوگام قیر اکسیده می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت متریال به‌ کار رفته در ساخت این ایزوگام ها مناسب بوده و دارای دوام و طول عمر خوبی است
  • در تولید این ایزوگام ها، تمامی استاندارد های لازم رعایت شده و دارای ضمانت ‌نامه و بیمه‌ نامه تضمین می ‌باشند
  • طول عمر این ایزوگام ها به‌ طور میانگین به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال تخمین زده شده‌ است
  • در این ایزوگام از قیر های نفتی تولید شده در پالایشگاه‌ ها استفاده ‌شده و در آن ها هیچ‌ یک از متریال‌ های ضایعاتی به کار نرفته است

ایزوگام پلیمری پلاستیکی چیست؟

عایق های رطوبتی ساخته‌ شده از قیر پلیمری، جزء ایزوگام های بسیار با کیفیت محسوب شده و عنصر اصلی این عایق‌ ها را قیر خالص ۶۰ ۷۰ درصد اصلاح‌ شده با پلیمر تشکیل می ‌دهد. از دیگر لایه‌ های تشکیل‌ دهنده ایزوگام پلیمری پلاستیکی، می ‌توان به یک لایه تیشو، یک لایه الیاف پلی استر، پلاستیک، پودر تالک و همچنین یک لایه آلومینیوم اشاره کرد. از ایزوگام های پلیمری پلاستیکی که دارای دوام و طول عمر بسیار بالایی هستند در عایق بندی سطوح مختلف استفاده می ‌شود.

مزایای استفاده از ایزوگام پلیمری پلاستیکی

از جمله مزایای استفاده از ایزوگام پلیمری پلاستیکی می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قیر به‌ کار رفته در تولید این عایق های رطوبتی، طبیعی بوده و به دلیل کیفیت بسیار بالا، در کیفیت نهایی ایزوگام نیز تأثیرگذار خواهد بود
  • چسبندگی قیر موجود در این عایق رطوبتی بسیار بالا است و به‌ همین دلیل ضخامت این ایزوگام ها بسیار نازک می باشد
  • وزن این ایزوگام ها بسیار پایین بوده و دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند
  • انعطاف ‌پذیری ایزوگام های پلیمری پلاستیکی به دلیل قیر موجود در این عایق‌ های رطوبتی بسیار بالا است
  • در تولید ایزوگام های پلیمری پلاستیکی از قیر درجه یک استفاده می ‌شود
  • مقایسه ایزوگام قیر اکسیده با ایزوگام پلیمری پلاستیکی

از دیگر مزایای مهم ایزوگام پلیمری پلاستیکی می توان موارد زیر را شرح داد:

  • کیفیت

همان طور که گفته شد، کیفیت ایزوگام های پلیمری پلاستیکی به دلیل وجود قیرطبیعی در این عایق‌ های رطوبتی بسیار بیشتر از ایزوگام های قیر اکسید است.

  • دوام و طول عمر

طول عمر و دوام ایزوگام های پلیمری پلاستیکی نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده بسیار بالا بوده و این به دلیل وجود قیر خالص ۶۰ ۷۰ درصد در این عایق‌ های رطوبتی است.

  • خاصیت انعطاف‌ پذیری

قیر به‌ کار رفته در ایزوگام های پلیمری پلاستیکی بسیار منعطف بوده و به‌ همین دلیل نیز این ایزوگام ها نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده بسیار انعطاف‌پذیر تر هستند.

  • ضخامت

ضخامت ایزوگام های قیر اکسیده به دلیل وجود قیر به‌ کار رفته در این عایق‌ های رطوبتی و عدم چسبندگی مناسب به سطح زیرین خود، بسیار بیشتر است و بر خلاف آن ها، ایزوگام های پلیمری پلاستیکی به دلیل چسبندگی زیاد با سطح زیرین خود دارای ضخامت بسیار کمتری هستند.

  • نصب و اجرا

نصب و اجرای ایزوگام های پلیمری پلاستیکی به دلیل انعطاف‌ پذیری بالای آن ها نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده بسیار راحت‌ تر و آسان‌تر خواهد بود. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که بهتر از نصب هر دوی این ایزوگام‌ ها به علت رعایت نکات ایمنی، توسط تکنیسین‌ ها و نصابان بسیار حرفه ‌ای و ماهر در این زمینه انجام شود.

  • بوی منتشر شده

در هنگام نصب و اجرای ایزوگام های پلیمری پلاستیکی، بوی قیر از این عایق‌ های رطوبتی منتشر شده اما در هنگام اجرای ایزوگام های قیر اکسیده، بوی گازوئیل و دود منتشر می‌ شود.

  • مقاومت

به‌ طور کلی مقاومت و دوام ایزوگام های پلیمری پلاستیکی به دلیل کیفیت بسیار بالا و منحصر به‌ فرد نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده در برابر شرایط آب‌ و هوایی نا مناسب و همچنین اشعه یو وی و نور آفتاب بسیار بیشتر است.

  • قیمت

قیمت این دو ایزوگام نیز با یکدیگر متفاوت بوده و به علت کیفیت بسیار بالای ایزوگام پلیمری پلاستیکی و استفاده از قیر طبیعی در این نوع از ایزوگام ها، دارای قیمت بسیار بیشتری نسبت‌ به ایزوگام های قیر اکسیده هستند.


اینجا بخوانید: ایزوگام پلیمری پلاستیکی BPP

شما عزیزان می ‌توانید جهت اطلاع بیشتر در رابطه با قیمت ایزوگام اکسیده و پلیمری و چگونگی شرایط خرید آن ها، با شرکت سایوند تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

در پایان

شرکت سایوند ، ارائه دهنده انواع ایزوگام ها در کیفیت بسیار بالا و سایر خدمات در این زمینه از جمله آسفالت، قیرگونی ، زیر سازی و شیب بندی، تعمیر پشت بام های قدیمی و عایق رطوبتی ایزوفیکس با قیمت بسیار  مناسب بوده و علاوه‌ بر فروش محصولات خود، خدمات نصب و اجرای آن ها را نیز به مشتریان خود عرضه می‌ کند. این مجموعه دارای تکنیسین‌ ها و نصابان بسیار حرفه ‌ای و ماهر است و مشتریان عزیز می ‌توانند جهت سفارش انواع عایق های رطوبتی، با این شرکت تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

نوشتهٔ بعدی
راهکار های افزایش عمر سقف ساختمان
نوشتهٔ پیشین
۴ نشانه‌ تعویض ایزوگام سقف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید