عایق رطوبتی ایزوفیکس

امروزه انواع عایق های رطوبتی مختلف و متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام خصوصیت و ویژگی‌های متفاوت و خاص خود را دارند. اما اگر هر کدام از آن‌ها را بشناسیم و از ویژگی‌های هر یک از عایق‌ها مطلع شویم به‌آسانی می‌توانیم بهترین و مناسب‌ترین عایق را شناخته و به‌عنوان عایق رطوبتی مورد نیاز خود از آن استفاده کنیم.

اگر محیطی عایق نشود پس‌از مدت‌زمان بسیار کوتاهی در مقابل نفوذ آب به سطوحی مثل دیوارها یا سقف رطوبت به نمای داخلی بنا نفوذ کرده آن را دچار نم زدگی می‌کند و ازآنجایی‌که گردش هوای کافی در ساختمان وجود ندارد محیط مناسب رشد باکتری‌ها و به وجود آمدن کپک می شود.

درنتیجه انتخاب بهترین و مناسب‌ترین عایق می‌تواند ساختمان و هر محیط دیگری را از نم زدگی محافظت کند.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با عایق رطوبتی ایزوفیکس و کاربردهای آن آشنا کنیم.

عایق رطوبتی ایزوفیکسعایق رطوبتی ایزوفیکس چیست؟

ایزوفیکس یکی از انواع عایق‌های رطوبتی است که بر پایه نفت ساخته شده است. ساخت این عایق رطوبتی جدید همان طور که گفتیم بر پایه‌ قیرهای پالایشگاهی به‌ علاوه الیاف منحصر به فرد و ترکیبات پلیمری می‌باشد.

اگر به‌دنبال جایگزینی برای عایق رطوبتی ایزوگام و قیرگونی هستید عایق ایزوفیکس مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای جایگزینی آن‌ها است.

چسب ایزوگام

نام دیگر این عایق رطوبتی را میتوان چسب ایزوگام دانست، زیرا چسبندگی بسیار قوی و فوق‌العاده عایق رطوبتی ایزوفیکس از بارزترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این عایق رطوبتی است، در حین اجرای عایق رطوبتی ایزوفیکس عایق سریعاً به ماده‌ای جامد با چسبندگی فوق‌العاده تبدیل می شود.

از مشخصه های ظاهری ایزوفیکس می‌توان به جامد بودن عایق در هوای سرد و دمای پایین هوا و روغنی بودن آن در دمای بالا و گرم هوا اشاره کرد.

ایزوگام مایع ایزوفیکس پلاسایزوگام مایع ایزوفیکس پلاس

تفاوت انواع ایزوفیکس در میزان مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها است. درواقع نوع پلاس ایزوفیکس تشکیل‌شده از الیافی است که از لحاظ کیفی بسیار باکیفیت‌تر و مقاوم‌تر از نوع معمولی آن می‌باشد. درنتیجه عمر و دوام بیشتری نیز دارد.

 

قیمت عایق رطوبتی ایزوفیکس

عایق رطوبتی ایزوفیکس از لحاظ قیمتی گران‌تر از سایر عایق‌های رطوبتی موجود در بازار می‌باشد. اما شما عزیزان می‌توانید عایق مورد نیاز خود از جمله چسب ایزوگام را با مناسب‌ترین و بهترین قیمت‌ها از مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند خریداری نمایید.

کاربردهای عایق ایزوفیکس

از جمله کاربرد های بی شمار این عایق رطوبتی میتوان به موارد یر اشاره نمود:

  • عایق ایزوفیکس جایگزین بسیار مناسب قیرگونی، آسفالت و ایزوگام است.
  • از عایق ایزوفیکس برای عایق‌بندی تراس و بالکن استفاده می‌شود.
  • عایق ایزوفیکس بسیار مناسب جهت ترمیم پوسیدگی‌های سطوح ایزوگام شده و رفع ترک‌های آن و همچنین بسیار مناسب جهت ترمیم سطوح قیرگونی و آسفالت شده که دچار ترک شده و آب به لایه‌های آن نفوذ کرده‌ است می باشد.
  • از دیگر کاربردهای عایق رطوبتی ایزوفیکس جهت زیر کار و به عنوان چسب ایزوگام است. جهت هرچه بهتر انجام شدن اجرای ایزوگام می‌توان از ایزوفیکس مایع که به‌صورت سردکار است استفاده کرد، زیرا ایزوفیکس مایع به‌طور کامل در سطح محیط را می پوشاند در تمامی ترک‌ها و درزهای آن نفوذ می‌کند، درنتیجه می‌تواند چسبندگی بسیار بالایی ایجاد کند.
  • سردکار بودن ایزوفیکس مانع از ذوب شدن قیر موجود در ایزوگام و خطرات ناشی از آن می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای ایزو فیکس ایزولاسیون سطوح بتونی و سیمانی می‌باشد.
  • دیگر کاربردهای عایق ایزوفیکس در عایق کردن سرویس‌های بهداشتی است.
  • دیواره‌های بتنی و سیمانی موجود در خاک
  • استخرهای ذخیره آب سد و انتقال آب‌های کشاورزی
  • کانال‌های سیمانی
  • از عایق ایزوفیکس معمولی جهت ایزولاسیون پل‌ها و ستون‌های فلزی مثل مخازن زیرزمینی و کف کولرهای آبی بکار برده می‌شود.
  • عایق‌بندی و آب‌بندی پایه‌ها و باغچه‌های بیرونی و داخلی ساختمان جهت جلوگیری از نشتی آب

شیوه اجرای ایزوفیکس

شیوه اجرای ایزوفیکس

برای اجرای عایق رطوبتی ایزوفیکس در محیط مانند سایر عایق‌های رطوبتی ابتدا باید سطوح موردنظر از هرگونه آلودگی و گرد و غبار تمیز شود. سپس با ابزار مخصوص و به وسیله کاردک سطح موردنظر را به وسیله چسب ایزوفیکس پوشانده سپس نصاب پس‌ از اطمینان از پر کردن کامل گوشه‌ها و درزهای موجود در سطوح، ایزوفیکس را کاملاً بر روی تمام نقاط سطوح می‌چسباند.

ابزارهای مورد نیاز در اجرای چسب ایزوگام

اجرای این عایق رطوبتی مدرن بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاص و یا ابزار صنعتی خاصی ندارد. تنها ابزاری که در اجرای عایق رطوبتی ایزوفیکس مورد نیاز است دستکش، کاردک به‌علاوه غلطک رنگرزی و پیستوله رنگ‌آمیزی است.

مزایای عایق رطوبتی ایزوفیکس

یکی از مزایای مهم و ویژه ایزوفیکس که آن را از سایر عایق‌های رطوبتی برتری داده‌ است عدم نیاز این عایق رطوبتی به حرارت و شعله است. این ویژگی منحصربه‌فرد عایق رطوبتی ایزوفیکس آن را بسیار مناسب و سازگار با محیط‌زیست معرفی کرده است. خطرات ناشی از آتش‌سوزی نیز با استفاده از عایق رطوبتی مدرن برطرف شده‌است. از جمله دیگر مزیت های این عایق عبارتند از:

  • دوام و ماندگاری بسیار بالا در خاک‌های شور و نمک‌های قلیایی و اسیدی
  • محافظت از سازه و بنا در برابر رطوبت موجود در خاک
  • چسب ایزوگام به‌مرور زمان ورقه ورقه نمی‌شود
  • چسبندگی بسیار قوی به تمامی سطوح از جمله سطوح فلزی
  • نصب سریع و آسان
  • عدم نیاز به تخصص
  • تمیزی اجرای آن بدون هیچ‌گونه کثیفی و قیرپاشی

چند نمونه از ایزوفیکس های مجموعه سایوند

و در پایان

مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند در مجموعه خود با ارائه انواع خدمات مدرن ایزولاسیون از پخش انواع عایق‌های رطوبتی تا نصب آن‌ها در شهر بزرگ کرج و تمامی مناطق آن با آمادگی کامل در خدمت مشتریان خود می‌باشد.

از محصولات به‌روز و مرغوب مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند عایق رطوبتی ایزوفیکس است. شما عزیزان علاوه‌ بر انواع ایزوگام مورد نیاز خود می‌توانید این عایق رطوبتی را نیز با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از این مرکز بزرگ تهیه نمایید.

پس همین الان با شماره تلفن‌های ما در مجموعه ایزوگام سایوند تماس بگیرید و بروزترین خدمات ایزولاسیون را از ما دریافت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
ایزوگام در چهارباغ
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام در نظرآباد

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام. یعنی عایق رطوبتی ایزوفیکس به تنهایی میتونه به جای سایر عایق های رطوبتی مثل ایزوگام و قیرگونی استفاده بشه ؟

    پاسخ
    • ایزوگام سایوند
      تیر ۳, ۱۴۰۰ ۱:۱۴ ب.ظ

      سلام و وقت بخیر
      بله دوست عزیز عایق رطوبتی ایزوفیکس که با نام ایزوگام مایع و چسب ایزوگام نیز شناخته شده است از جدیدترین و بهترین انواع عایق های رطوبتی است که به تنهایی جهت ایزولاسیون محیط های گوناگون کاربرد دارد.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر هر سطل برای چند متر مربع میشه استفاده کرد و روی سطح سیمانی صاف می‌چسبه با نه

    پاسخ
    • ایزوگام سایوند
      آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۸ ق.ظ

      سلام و وقت بخیر
      هر سطل از عایق رطوبتی ایزوفیکس برای 10 الی 20 متر مربع بسته به نوع سطح مناسب است. این عایق روی سطوح سیمانی صاف و غیر صاف به خوبی چسبیده می شود.

      پاسخ
  • سلام ،وقت بخیر ،این عایق برای پوشاندن کف کولر آبی مناسب است؟ چقدر زمان میبرد تا خشک و قابل استفاده شود؟ گرما و آفتاب باعث شل شدن مجدد آن نمیشود؟
    با سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید