ایزوگام ماسه ای، قیمت و انواع آن

همانطور که ممکن است بدانید ایزوگام به عایق ‌های رطوبتی گفته می‌شود که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل سازه بر روی سطح آن ‌ها قرار گرفته و مانند سدی میان آسیب ‌های بیرونی و سازه ایفای نقش می ‌کند.

عایق ‌های رطوبتی از پیش‌ ساخته براساس مواد اولیه، نوع کاربرد و نوع روکش در انواع گوناگونی تقسیم بندی شده ‌اند که یکی از آن ‌ها ایزوگام ماسه ای است.

ایزوگام ماسه ایایزوگام ماسه ای چیست؟

این نوع از ایزوگام در واقع همان ایزوگام معمولی است و از مواد اولیه ‌ای چون قیر، پلی استر، پشم ‌شیشه و غیره تشکیل‌ شده و تنها تفاوت آن با عایق‌ های از پیش‌ ساخته معمولی در جنس روکش آن می ‌باشد. روکش آن برخلاف ایزوگام های معمولی که دارای روکش آلومینیوم هستند، از شن‌ های رنگی تشکیل‌ شده است. ایزوگام ماسه ای مانند ایزوگام های معمولی دارای کیفیت‌ ها و مرغوبیت های متفاوتی بوده که بستگی بسیار زیادی به نوع قیر و مشتقات به‌ کار رفته در ساخت آن دارد.

امروزه یکی از معروف‌ترین و پر طرف‌دارترین ایزوگام ها، ایزوگام های ماسه ای هستند. این عایق ‌های رطوبتی از مواد اولیه بسیار مرغوب در شرکت ‌های معتبر ساخته‌ شده و به بازار عرضه می ‌شوند.

این ایزوگام دارای رنگ ‌هایی چون مشکی، خاکستری، سبز، نارنجی، زرد، قرمز، آبی و غیره بوده و به دلیل وجود این رنگ ‌های طبیعی و متنوع، بسیار زیبا و شیک می‌ باشند.

انواع ایزوگام ماسه ای

برخی از تولیدکنندگان این نوع ایزوگام، آن‌ ها را براساس رنگبندی این ایزوگام ها تقسیم‌ بندی کرده و برخی دیگر از کارخانجات براساس تعداد لایه ‌های به‌ کار رفته در ساخت این نوع از ایزوگام آن‌ ها را طبقه ‌بندی می‌ کنند. همچنین افرادی نیز وجود دارند که ایزوگام های ماسه ای را براساس ضخامت آن ها بسته ‌بندی کرده و روانه بازار می‌ کنند. هر کدام از این طبقه ‌بندی و بخش‌ بندی ها در میان عرضه‌کنندگان ایزوگام های ماسه ای درست بوده و با شناخت این طبقه‌ بندی‌ ها و تفکیک‌ ها می‌توان ایزوگام مرغوب و باکیفیت را تشخیص داده و خریداری نمود.

کاربرد ایزوگام ماسه ای و مشخصات آن

ایزوگام هایی که دارای روکش ماسه ای هستند، انعطاف‌ پذیری بالایی داشته و دارای استحکام کششی بسیار زیادی می ‌باشند. از این ایزوگام برای عایق ‌بندی مکان ‌های گوناگونی مانند سرویس بهداشتی، استخر ها، تونل ‌ها، پل ‌ها و غیره استفاده‌ شده و بسیار پرکاربرد می ‌باشند. همچنین از این ایزوگام ها برای عایق ‌بندی روف گاردن ها و پشت ‌بام ساختمان ‌های اداری و تجاری نیز استفاده می ‌شود.

این نوع ایزوگام دارای مشخصات و ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی می‌ باشند که از آن ‌ها می ‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر آسیب ‌های بیرونی، نفوذپذیری مناسب، قدرت تحمل دمای بسیار زیاد و مقاوم در برابر رطوبت بالا اشاره کرد. دارای طول عمر بالایی بوده و اگر از آن ‌ها بخوبی نگهداری و مراقبت شود تا ۲۵ سال نیز دارای دوام عمر می ‌باشند.

تفاوت استفاده از قیر دمیده و یا قیر پلیمری در ساخت ایزوگام ماسه ای

یکی از سوالاتی که برای خریداران این عایق رطوبتی وجود دارد این است که استفاده از قیر پلیمری برای ساخت آن  بهتر است یا استفاده از قیر دمیده مناسب تر می ‌باشد؟

در جواب این سؤال می توان گفت که قیر ها با توجه به نفوذپذیری های گوناگون و نرمی آن ‌ها در ساخت ایزوگام های ماسه ای و عایق‌های رطوبتی استفاده‌ شده و تعیین‌ کننده اصلی کیفیت ایزوگام ها می ‌باشند. در ساخت انواع ایزوگام ها به‌خصوص ایزوگام های ماسه‌ای از دو نوع قیر دمیده و یا قیر پلیمری استفاده می ‌شود که هر کدام دارای کیفیت‌ های متفاوتی است.

با توجه به آمارها و مشاهدات موجود در خرید ایزوگام ها، عایق‌ های رطوبتی که دارای قیر پلیمری و یا قیر پالایشگاهی می‌ باشند بهتر بوده و مرغوب ‌تر و استاندارد تر هستند. همچنین ایزوگام های ساخته‌ شده از قیر پلیمری دارای مقاومت، دوام و طول عمر بیشتری بوده ولی با این‌ حال دارای قیمت و هزینه بیشتری نسبت‌ به ایزوگام های ساخته‌ شده از قیر دمیده خواهند بود.

نکات مهم پیش از نصب ایزوگام ماسه ای

پیش ‌از نصب ایزوگام ماسه ای، ابتدا باید محل عایق ‌بندی توسط کارشناس و تکنسین مربوطه به‌ طور کامل بررسی شده و اطلاعاتی مانند چگونگی نصب، مقدار رول مورد نیاز ایزوگام و همچنین نحوه نصب آن را جمع‌ آوری کند.

پس‌ از جمع ‌آوری اطلاعات لازم، تکنسین و یا نصاب سطح بستر یا بام را برای عایق ‌بندی آماده می‌ کند. در ابتدا باید سطح بستر بام عاری از هرگونه نم و رطوبت بوده و هیچگونه ترک و یا شکستگی را نداشته باشد. زیرا وجود ترک سبب مشکل در نصب ایزوگام ماسه ای شده و ممکن است آب از آن ناحیه وارد سازه شود. همچنین پس‌ از رفع پستی بلندی‌ های بام و دور کردن اشیاء تیز و سنگین از محل عایق ‌بندی، نصاب از قیر و یا پرایمر برای یکدست شدن محل نصب ایزوگام استفاده کرده و سطح بام را به‌طور کامل صاف می‌ کند. پس‌ از طی این مراحل تکنسین شیب بندی دقیق بام را انجام داده تا از تجمع آب در سطح بام جلوگیری کند. پس‌ از پاک‌ سازی کامل و جمع ‌آوری اشیاء و یکدست نمودن سطح آن، نصاب رول‌ های ایزوگام ماسه‌ای را بر روی بام پهن کرده و شروع به نصب می ‌نماید.

مزایای استفاده از ایزوگام ماسه ای

یکی از مهم‌ ترین مزایای استفاده از این عایق رطوبتی زیبایی و منحصربه ‌فرد بودن ظاهر آن هاست. همچنین این ایزوگام ها مقاومت بالایی در برابر آسیب داشته و از استحکام بالایی نسبت‌ به دیگر ایزوگام ها برخوردار می‌ باشند. وجود شن و ماسه در لایه بیرونی ایزوگام ماسه ای سبب جذب نور خورشید به خود شده و از این ‌رو گرمای بسیار کمتری به سطح زیرین آن وارد می‌ شود. از دیگر مزایای ایزوگام های ماسه ای می ‌توان به انعطاف‌ پذیری بالای آن‌ ها و قدرت پایداری این ایزوگام ها اشاره کرد.

عوامل مؤثر در قیمت ایزوگام ماسه ای

همان ‌طور که می ‌دانید هر محصولی نسبت‌ به کیفیت‌ های متفاوت و تولید آن‌ ها در شرکت‌ های گوناگون دارای قیمت‌ های متفاوتی هستند. ایزوگام های ماسه ‌ای نیز مانند هر محصول دیگری دارای قیمت ‌های متفاوتی بر اساس کیفیت و مرغوبیت بوده و نمی‌توان هزینه و قیمت مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

از جمله عوامل تأثیرگذار در هزینه و قیمت ایزوگام های ماسه ای می‌توان به نوع قیر به‌ کار رفته در ساخت آن و کیفیت قیر اشاره کرد که این عامل نقش بسیار مهمی در تعیین هزینه نهایی ایزوگام های ماسه ای خواهد داشت. از دیگر عوامل تأثیرگذار می ‌توان به برند شرکت تولید کننده، نصب ایزوگام ماسه ‌ای، کیفیت پایانی ایزوگام، نحوه تولید ایزوگام، عدم بوی نامطبوع در هنگام نصب و همچنین ضخامت و وزن هر رول اشاره کرد.

خرید ایزوگام ماسه ای

شرکت‌ های بسیار زیادی در حوزه پخش و فروش انواع ایزوگام در کشور فعالیت می کنند که هر کدام براساس استاندارد های تعیین‌ شده، ایزوگام های بسیار مرغوبی را تولید و ارائه می ‌کنند. یکی از شرکت‌ های بزرگ و معتبر تولیدکننده ایزوگام های باکیفیت، بدون شک شرکت ایزوگام سایوند است.

خدمات این شرکت به‌ صورت گسترده در استان‌ های تهران، البرز، قم و غیره به مشتریان ارائه ‌شده و دارای با تجربه ‌ترین و ماهرترین تکنسین ‌ها و نصابان می ‌باشد. شما می ‌توانید برای اطلاع از انواع ایزوگام ماسه ای و قیمت هر رول و چگونگی نصب آن، توسط شماره ‌های درج‌ شده در سایت با مجموعه سایوند تماس حاصل نموده و از کارشناسان حاذق این مجموعه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

لازم به توضیح است تمامی محصولات و عایق ‌های رطوبتی ارائه‌ شده توسط شرکت سایوند همگی دارای نشان استاندارد، تاریخ تولید و نام شرکت تولیدی بر روی بسته ‌بندی خود بوده و از با کیفیت‌ترین عایق‌ های رطوبتی موجود در بازار می ‌باشند، بنابراین شما عزیزان می‌ توانید با خیالی آسوده ایزوگام های مورد نیاز خود را از این شرکت خریداری کرده و نصب ایزوگام در کرج و تهران را به تکنسین‌ های متخصص مجموعه سایوند واگذار کنید.

نوشتهٔ بعدی
راهنمای یافتن نشتی آب از سقف و تعمیر آن
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام سنگریزه ای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید