ایزوگام روف گاردن

ایزوگام روف گاردن در حقیقت نوعی ایزوگام پشت بام است. امروزه ساخت و ایجاد روف گاردن بسیار گسترش یافته است. گسترش زندگی در کلان شهرها سبب شده است تا تعداد پارک‌ها و منابع طبیعی کاهش یابد.

اغلب خیابان‌ها فاقد پارک و فضای سبز برای استراحت و بازی هستند. از همین رو استفاده از روف گاردن‌ها چندسالی است که گسترش یافته است.

ایزوگام بام سبزروف گاردن‌ها باغچه‌های مصنوعی هستند که آن‌ها را در بالکن منازل یا پشت بام آن‌ها ایجاد می‌کنند. وقتی تصمیم به ایجاد روف گاردن می‌گیرید؛باید از همان ابتدا به فکر جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به لایه‌های زیرین ساختمان و منازل همسایه‌های خود باشید.

از همین رو استفاده از ایزوگام بهترین و ساده‌ترین روش برای جلوگیری از نشت نم و رطوبت در این فضا است. در ادامه این مطلب با روف گاردن، دلیل عایق کاری آن، نحوه اجرای ایزوگام در این بخش، قیمت اجرای ایزوگام در روف گاردن و بهترین مرکز برای اجرای آن آشنا خواهید شد.

روف گاردن چیست؟

در مقدمه بطور مختصر به روف گاردن و علت ایجاد آن اشاره کردیم. در تعریف کلی روف گاردن، این نام به محلی اتلاق می‌شود که در آن فضای سبز  بر روی سقف، بالکن و حتی حیاط خلوت اجرا شده باشد.

در حقیقت با اجرای این باغچه شما امکان کشت گیاهان در ارتفاعات بالاتر از سطح زمین را خواهید داشت. می‌توان از چمن‌های طبیعی یا مصنوعی در روف گاردن استفاده کرد.

برای کاشت چمن طبیعی در این محل، باید فضای ایجاد آن را ایزوله کرد. اصل اساسی باغچه‌ها بر آبیاری درست و به‌موقع آن‌ها است؛ از همین رو اگر می‌خواهید یک روف گاردن سرزنده و طبیعی داشته باشید؛باید به فکر عایق کاری و آب بندی پشت بام یا بالکن نیز باشید.

چراکه عدم توجه به این موضوع می‌تواند سبب وارد شدن خسارات جدی به ساختمان شود. به‌گونه‌ای که درنهایت مجبور به از بین بردن روف گاردن و صرف هزینه بسیار برای بازسازی ساختمان خواهید شد. ایزوگام روف گاردن بهترین و ارزان‌ترین عایقی است که می‌تواند برای ایزولاسیون این باغچه استفاده شود.

دلیل عایق کاری و ایزوگام روف گاردن چیست؟

گفتیم که روف گاردن در حقیقت یک باغچه کامل برفراز پشت بام یا بالکن منزل شما است. برای رشد چمن در این باغچه نیاز است که آن را آبیاری کرد. همچنین کاشت درخچه‌ها و ریشه دواندن آن‌ها بر روی پشت بام یا بالکن منزل شما می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

برای جلوگیری از این دردسرها ایزولاسیون و عایق کاری روف گاردن یکی از اولین کارهایی است که مجریان آن انجام می‌دهند. البته این عایق کاری و زیرسازی تنها به اجرای ایزوگام روف گاردن ختم نمی‌شود؛ بلکه برای عایق کاری این محل از 5 لایه عایق رطوبتی استفاده می‌شود.

اگر تمام این پنچ لایه عایق رطوبتی را به درستی اجرا کنید؛ در نهایت یک روف گاردن زیبا و مطمئن بدون هرگونه نشتی خواهید داشت.

ایزوگام روف گاردن در کرج

 این 5 لایه شامل یک لایه عایق رطوبتی نظیر ایزوگام یا قیرگونی است. لایه دوم لایه ژئو ممبران یا آنتی ریشه است. از این عایق درصورتی در روف گاردن استفاده می‌شود که قصد کاشت درخچه یا گیاهان ریشه دار را بر خاک آن را داشته باشید.

در لایه بعدی از عایق ژئوتکستایل به‌عنوان محافظی برای جلوگیری از فرسایش ممبران استفاده می‌شود. لایه چهارم به لایه زهکشی مشهور  است این لایه به‌منظور زهکشی و هوادهی به ریشه گیاه استفاده می‌شود.

قبل از اجرای خاک مخصوص کاشت چمن و گیاه نیز یک لایه فیلتر خاک به‌منظور جلوگیری از نفوذ شن و ذرات به داخل زهکش استفاده می‌شود. درنهایت نیز لایه خاک و گیاهان بر روی کار قرار می‌گیرند.

نحوه اجرای ایزوگام روف گاردن چگونه است؟

اجرای 5 لایه عایقی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره شد؛ تنها مختص زمانی است که بخواهید از روف گاردن مانند یک باغچه واقعی برای پرورش چمن طبیعی، درختچه و … استفاده کنید. در غیر اینصورت تنها اجرای ایزوگام روف گاردن کافی است.

اما اجرای ایزوگام در این بخش نیز دارای زیرسازی‌های خاص خود است. اجرای ایزوگام برای ایجاد این نوع باغچه‌ها دارای حساسیت زیادی است و باید به ئحوی انجام شود تا هیچ نشتی نداشته باشد.

از همین رو برای عایق کاری بهتر، اغلب از ایزوگام دولایه برای عایق بندی روف گاردن استفاده می‌شود. پیش از اجرای این عایق رطوبتی نیز در لایه اول و زیرین از سیمان استفاده می‌شود.

پس از آن از یک لایه قیرگونی به عنوان محافظ و عایق اولیه استفاده می‌شود. بهتر است قیرگونی را به‌صورت دولایه ضربدری اجرا کرد. اجرای ضربدری این عایق سبب می‌شود تا وجود درزهای احتمالی کم شود و نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین نظیر سقف ساختمان به حداقل برسد.

درنهایت نیز به عنوان لایه آخر می‌توان از ایزوگام دولایه برای عایق کاری نهایی روف گاردن استفاده کرد. روی این عایق می‌تواند چمن مصنوعی قرار بگیرد. البته از ایزوگام طرح دار نیز می‌توان در این بخش استفاده کرد.

قیمت اجرای ایزوگام روف گاردن

قیمت اجرای ایزوگام روف گاردن نیز مانند اجرای ایزوگام پشت بام به‌صورت متری محاسبه می‌شود. حال اگر بخواهید از ایزوگام طرح‌دار یا دولایه برای این کار استفاده کنید، قیمت اجرای آن در هر متر مربع افزایش می‌یابد.

هزینه اجرای قیرگونی نیز به عنوان لایه قبلی ایزوگام به‌صورت جداگانه در هر متر مربع محاسبه می‌شود. اگر می‌خواهید این کار برای شما کمترین هزینه ممکن را داشته باشد؛ باید کار را به مراکز پخش و نصب ایزوگام بسپارید تا قیمت اجرای ایزوگام در هر متر مربع برای شما کاهش یابد.

بهترین مرکز برای اجرای ایزوگام روف گاردن

بهترین مرکز برای اجرای ایزوگام روف گاردن مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند است. این مجموعه ایزوگام مصرفی برای نصب را بطور مستقیم از تولید کننده اصلی تهیه می‌کند.

این موضوع سبب می‌شود تا هزینه نصب ایزوگام در هر متر مربع کاهش یابد. همچنین تیم اجرایی ایزوگام سایوند دارای سالها تجربه در زمینه نصب ایزوگام در تهران و کرج است.

تجربه و تخصص کارشناسان این مجموعه در زمینه نصب ایزوگام سبب شده است تا محصول نهایی این کار از دوام و ماندگاری و کیفیت و کارایی بسیار زیادی برخوردار باشد.

برای استفاده از خدمات این مجموعه کافیست با شماره تلفن‌های آن تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصین این مرکز شما را برای انتخاب بهترین ایزوگام و هزینه نصب آن در مساحت مورد نظرتان، راهنمایی کنند.

نتیجه گیری:

اگر قصد ایجاد روف گاردن بر پشت بام منزل یا بالکن آن را دارید استفاده از ایزوگام بری عایق بندی آن ضروری است. اگر می‌خواهید روف گاردن شما عملکرد مامند یمک باغچه واقعی داشته باشد، باید تعداد لایه‌های بیشتری را برای ایزولاسیون آن درنظر بگیرید.

اما برای ایجاد روف گاردن با چمن مصنوعی و گیاهان گلدانی استفاده از ایزوگام و قیرگونی به عنوان زیرساز و عایق رطوبتی کافی است. برای کاهش هزینه نصب ایزوگام، کافیست از خدمات ایزوگام سایوند، مرکز پخش و نصب ایزوگام در کرج و تهران استفاده نمایید.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
ایزوگام فویل دار چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشتهٔ پیشین
اجرای قیرگونی در گوهردشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید