ایزوگام فویل دار چیست و چه کاربردی دارد؟

حتماً تاکنون واژه ایزوگام فویل دار خیلی به گوش شما خورده است. حتی اگر تاکنون نام این نوع ایزوگام را نشنید‌ه‌اید حتماً آن را بر پشت بام‌های بسیاری دیده‌اید.

این نوع ایزوگام نوعی عایق رطوبتی با روکش آلومینیومی است. این نوع ایزوگام بیشتر به‌عنوان ایزوگام پشت بام و ایزوگام دیوار کاربرد دارد و اغلب از آن به عنوان ایزوگام سرویس بهداشتی استفاده نمی‌کنند.

ایزوگام فویل دار چیستقطعاً روکش آلومینیومی که بر روی این ایزوگام کار شده است؛ تنها ظاهر آن را تغییر نمی‌دهد؛ بلکه تغییراتی در کاربرد آن نیز ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با این نوع ایزوگام خاص و مواد اولیه به کار رفته در آن، ویژگی‌ها و کاربرد این نوع ایزوگام و مزایا و معایب آن آشنا خواهیم شد.

ایزوگام فویل‌دار و مواد اولیه به کار رفته در آن

ایزوگام فویل دار با نام ایزوگام با روکش آلومینیومی نیز شناخته می‌شوند. ورقه‌های فویل در حقیقت لایه‌های نازکی از آلومینیوم هستند که فرم‌پذیری راحتی دارند. ساختار یک دست و زیبای فویل به کار رفته در این نوع ایزوگام سبب ظاهر زیبای آن می‌شود. از همین رو این نوع ایزوگام بیشتر در مواردی همچون ایزوگام پشت بام و ایزوگام دیوار استفاده می‌شود.

مواد اولیه به کار رفته در ساخت این نوع ایزوگام، تفاوت چندانی با مواد اولیه به کار رفته در ایزوگام معمولی ندارند. تنها تفاوت این نوع ایزوگام در فویل به کار رفته در آن است.

ایزوگام با روکش آلومینیومی نیز از قیر با درصد خلوص بالا و الیاف تشکیل شده است. همچنین در این نوع ایزوگام از فویلی با ضخامت 14 تا 16 میکرون به‎‌عنوان روکش کار استفاده می‌شود. وزن رول‌های ایزوگام آلومینیومی نیز تقریباً همانند وزن یک رول ایزوگام معمولی است.

ویژگی‌ها و کاربرد ایزوگام فویل دار

همانطورکه قبلاً هم اشاره کردیم فویل به کار رفته در ایزوگام فویل دار سبب تفاوت اندکی در ویژگی‌ها و کاربرد آن خواهند شد. در ابتدای امر باید بدانید که فویل به‌کار رفته، در ایزوگام تأثیر چندانی برکیفیت آن ندارد. اما قطعاً این روکش آلومینیومی ویژگی‌هایی را به ایزوگام می‌دهد ک آن را از یک ایزوگام معمولی متمایز می‌کند.

اولین و مهم‌ترین ویژگی این نوع ایزوگام زیبایی آن است. همچنین این لایه به‌عنوان محافظی برای ایزوگام عمل می‌کند. در مناطقی که هوای آن بسیار گرم است، این نوع ایزوگام مانند یک آینه عمل کرده و با انعکاس نورخورشید سبب جلوگیری از شل شدن ایزوگام می‌شود.

این نوع ایزوگام در هنگام برف و باران نیز عملکرد خوبی دارد و با تسریع حرکت برف و باران مانع از تجمع آن‌ها بر پشت بام و یخ‌زدگی و ترک برداشتن ایزوگام خواهد شد.

این ایزوگام علاوه‌بر یک عایق رطوبتی خوب به عنوان یک عایق حرارتی نیز به کار گرفته می‌شود. چراکه با انعکاس نورخورشید در فصل تابستان مانع از گرم شدن بیش از حد منزل می‌شود.

همچنین باقی نماندن برف در فصل زمستان بر روی آن سبب می‌شود تا هوای داخل منزل کمتر رو به سردی بروند. همه این موارد جدا از ممانعت ایزوگام از هدر رفت انرژی به عنوان یک عایق حرارتی است.

معایب ایزوگام فویل دار چیست؟

قطعاً ایزوگام فویل دار دارای مزایا و معایبی نیز هست. چراکه نمی‌توان ماده‌ای را به مواد اولیه به کار رفته در یک محصول اضافه کرد اما این ماده مزایا و معایبی را به دنبال نداشته باشد. در این بخش به بررسی معایب این نوع ایزوگام خواهیم پرداخت.

  1. اولین ایراد این ایزوگام بیشتر بودن هزینه اجرای آن در هر متر مربع نسبت به هزینه اجرای ایزوگام معمولی است.
  2. این ایزوگام در حین بارش برف و باران بسیار لیز می‌شود، از همین رو کار لای روبی برف را بسیار دشوار می‌سازد.
  3. روکش یا فویل به کار رفته در این ایزوگام رسانا است. از همین رو در هنگام بارش باران، مخصوصاً در زمان صاعقه و رعد و برق می‌تواند خطر برق‌گرفتگی را ایجاد کند.
  4. نصب کاشی بر روی این نوع ایزوگام بسیار دشوار است. به‌گونه‌ای که این ایزوگام به‌عنوان ایزوگام حیاط و ایزوگام سرویس بهداشتی کاربردی ندارد.
  5. ایجاد خراش بر روی سطح این روکش ممکن است سبب تجمع آب در بین روکش و ایزوگام شود. این آب در فصل گرما یخ می‌زند و خراش و ترک را بر روی سطح ایزوگام ایجاد می‌کند.

مزایای ایزوگام فویل دار چیست؟

در کنار معایب بسیار کم ایزوگام فویل دار این نوع ایزوگام دارای مزایایی است که مردم را به سمت استفاده از آن سوق می‌دهد. به‌‍‌گونه‌ای که اکنون برای عایق بندی پشت بام و دیوارها اغلب از این نوع ایزوگام استفاده می‌شود.

  1. ایزوگام فویل داراولین مزیت آن زیبایی است. همین امر سبب می‌شود تا پس از نصب ایزوگام با روکش آلومینیومی دیگر نگران ظاهر بد ریخت کار نخواهید بود.
  2. انعکاس نورخورشید و محافظت از سقف در برابر گرم شدن بیش از حد، یکی‌دیگر از مزایای آن است.
  3. همچنین این نوع ایزوگام با انعکاس نور خورشید مانع از گرم شدن و شل شدن ایزوگام خواهد شد.
  4. جلوگیری از هدر رفت انرژی یکی دیگر از مزایای این نوع ایزوگام است.
  5. این ایزوگام با رویه سری که دارد سبب خالی شدن سریع برف و باران از سطح پشت بام می‌شود.

هزینه اجرای ایزوگام فویل دار

هزینه اجرای این نوع ایزوگام به ازای مساحت محلی که قصد ایزوگام آن را دارید محاسبه می‌شود. انواع ایزوگام با روکش آلومینیومی اغلب تفاوت چندانی ندارند؛ اما هزینه اجرای آن در هر متر مربع توسط مراکز اجرایی مختلف متفاوت است.

اگر به دنبال خرید و اجرای یک ایزوگام با روکش آلومینیومی ارزان و در عین حال باکیفیت هستید؛ بهترین روش کمک خواستن از مراکزی است که هر دو کار نصب و پخش را انجام می‌دهند.

بهترین مرکز برای اجرای ایزوگام فویل دار

یکی از بهترین مراکز برای اجرای ایزوگام فویل دار مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند است. این مجموعه علارغم سال‌ها تخصص و تجربه زمینه نصب و اجرای ایزوگام مرکز  پخش این عایق رطوبتی نیز هست.

به‌عبارتی ایزوگام سایوند، ایزوگام موردنیاز برای اجرا را بطور مستقیم از تولیدکننده اصلی دریافت و آن را بطور مستقیم در اختیار خریدار قرار می‌دهد. همین عامل سبب شده است تا قیمت اجرای ایزوگام توسط ایزوگام سایوند در تهران و کرج بسیار کم و مقرون به‌صرفه باشد.

نتیجه‌گیری:

تنها تفاوت ایزوگام فویل دار یا ایزوگام با روکش آلومینیمی در فویل به کار رفته در آن‌ها است. این موضوع در قیمت اجرای این ایزوگام نیز تفاوت ایجاد می‌کند.

اما نمی‌توان گفت که این نوع ایزوگام هیچ تفاوتی با ایزوگام معمولی ندارد. در حقیقت این تفاوت‌ها هستند که مزایا و معایب این نوع ایزوگام را شکل می‌دهند.

برای اجرای ایزوگام با روکش آلومینیومی نیز مانند ایزوگام معمولی باید از خدمات یک مرکز معتبر برای این کار استفاده کنید. چراکه این نحوه اجرای ایزوگام است که عمر و ماندگاری آن را تضمین می‌کند.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
روش استفاده صحیح و نگهداری از ایزوگام
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام روف گاردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید