ایزوگام در ساسانی

با نزدیک شدن به فصل سرما و بارش برف و باران یکی از مهم ‌ترین نکات مربوط به نگهداری از منازل که باید به آن توجه داشته‌ باشیم، عایق‌بندی بام منازل توسط ایزوگام است.

ایزوگام ها عایق‌های رطوبتی از پیش‌ ساخته ای هستند که مواد اصلی تشکیل‌ دهنده آن ‌ها قیر است. وظیفه ایزوگام ها حفظ و نگهداری سقف و بام منازل در مقابل بارش باران و برف و جلوگیری از ورود رطوبت و نم زدگی است.

شرکت ایزوگام سایوند در استان البرز دارای نمایندگی ‌های بی ‌شمار پخش و نصب ایزوگام بوده که یکی از این مجموعه ‌ها نمایندگی ایزوگام در ساسانی کرج می باشد.

محله ساسانی در کرج به معابر مهمی همچون آزاد راه قزوین-کرج، خیابان شهید صدوقی، لقمان حکیم و همچنین بلوار شهید صدوقی متصل است. شهروندان ساکن در این منطقه و اطراف آن می ‌توانند جهت خرید ایزوگام و اطلاع از قیمت، برند های موجود و تمامی مشخصات ایزوگام با کارشناسان ایزوگام در ساسانی تماس حاصل نمایند.

ایزوگام در ساسانی

 کاربرد های ایزوگام

علاوه‌ بر عایق ‌بندی بام ساختمان‌ توسط ایزوگام، این عایق ‌های رطوبتی بر روی سازه ‌های متفاوتی هم استفاده شده و بسیار کاربردی می ‌باشند.

 از این سازه ‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: عایق‌بندی مراکز تفریحی-آبی، ایرانیت، پی ساختمان، نمای داخلی و خارجی ساختمان‌، تونل ‌ها و باند فرودگاه‌، سرویس‌ه ای بهداشتی و آشپزخانه ‌ها، سازه‌ های دریایی، پارکینگ ‌های طبقاتی و … اشاره کرد که در این مطلب قصد داریم راجع به نصب ایزوگام در سرویس ‌های بهداشتی و دیوار ساختمان‌ ها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

چگونگی نصب ایزوگام در سرویس ‌های بهداشتی

نصب و اجرای ایزوگام در سرویس ‌های بهداشتی یک امر کاملاً تخصصی و حرفه‌ ای است و به دلیل رطوبت همیشگی در این محل ‌ها، نیاز به‌ دقت و مهارت بیشتری دارد.

اولین قدم جهت عایق ‌کاری سرویس‌ بهداشتی، خرید ایزوگام مخصوص بوده که ایزوگام های مخصوص سرویس‌ های بهداشتی ایزوگام های بدون روکش هستند. در قدم بعدی جهت عایق ‌کاری سرویس‌ های بهداشتی، زیرسازی کار است که باید کف را به‌طور کامل سیمان کرده و صبر کرد تا سیمان خشک شود، و سپس تمامی لوله ‌ها به‌ جز لوله توالت فرنگی که ۱۲ سانتی می‌باشد را برش داده تا با سطح هم‌ تراز شوند. همچنین برای جلوگیری از آب شدن لوله ‌های آب سرد و گرم آن ‌ها را با گچ پوشانده و شروع به برش ایزوگام ها می ‌نماییم. از برش‌ های کوچ‌تر برای استفاده و عایق ‌بندی داخل کفشور یا لوله‌ های فاضلاب استفاده‌ شده و قطعات بزرگتر ایزوگام برای عایق ‌بندی کف به کار برده می‌شوند.

نصابان شرکت سایوند، عایق را توسط حرارت و به طور اصولی به سطح سرویس ‌های بهداشتی چسبانده و از عملکرد درست آن در انتهای کار اطمینان حاصل می‌نمایند.

از مزایای استفاده از ایزوگام ها در سرویس‌های بهداشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از نشتی آب سرویس بهداشتی و حمام‌
  • جلوگیری از رشد کپک و قارچ در محیط مرطوب
  • بالا بردن عمر سرویس‌های بهداشتی و ساختمان ها
  • نصب آسان، هزینه پایین و وزن کم ایزوگام

نصب ایزوگام بر روی دیوار

نصب ایزوگام بر روی دیوار ساختمان جهت جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان انجام می‌ شود. عایق‌کاری دیوار ها به دو روش با داربست و بدون داربست انجام ‌شده که در این مطلب به بررسی هر دوی این روش ‌ها خواهیم پرداخت.

در نصب ایزوگام با داربست، ابتدا باید از محکم بودن و ایمن بودن داربست اطمینان حاصل نمود و سپس به اجرای عایق بر روی دیوار پرداخت. اجرای ایزوگام بر روی دیوار کمی دشوار تر از نصب ایزوگام بر روی دیگر سازه‌ ها بوده و به بیش ‌از دو نفر برای انجام این کار احتیاج می باشد.

پس‌ از نصب داربست، یکی از نصابان به پشت ‌بام رفته و رول ۱۰ متری ایزوگام را باز و نیم متر از آن را در لبه پشت ‌بام نگه می‌دارد. نصاب بعدی که در بالاترین ارتفاع داربست قرار دارد، ایزوگام بازشده را گرفته و توسط حرارت ایزوگام را به دیوار می‌چسباند. سپس به تکنسین بعدی‌ که در ارتفاع پایین ‌تر از خود قرار دارد خبر داده تا او هم کار خود را شروع کرده و همین‌ طور تا انتهای رول و پائین ساختمان ادامه می ‌دهند. برای نصب رول دوم، ۱۰ سانتی ‌متر از رل دوم را بر روی رول اول قرار داده و مابقی را مانند رول اول شروع به چسباندن می ‌نمایند. پس‌ از اتمام دو رول باز شده ایزوگام ها بندکشی شده و هم‌ پوشانی آن ‌ها را توسط حرارت دهی تکمیل می‌نمایند.

ایزوگام های استفاده‌ شده در عایق ‌بندی دیوار اکثراً ایزوگام های فویل دار می‌باشند. زیرا ایزوگام فویل دار از پوسیدگی سیمان جلوگیری کرده و با انعکاس نور، سبب نفوذ حرارت کمتر به دیوار ها می ‌شود. همچنین باعث ایجاد نمای زیبا در ساختمان ‌ها شده و عایق بسیار مناسبی برای انرژی (گرما و سرما) و صدا و نم می ‌باشد.

در نصب ایزوگام بدون داربست، نصاب به‌طور کاملاً حرفه ‌ای و ماهر با استفاده از طناب و با رعایت تمامی نکات ایمنی، از ساختمان‌ آویزان شده و از بالا به پائین به همان روش عایق‌کاری با داربست، دیوار را ایزوگام می ‌کند. روش ایزوگام دیوار با طناب بسیار ارزانتر و راحتتر از ایزوگام با داربست بوده ولی از خطرات بیشتری نیز برخوردار است.

مزایای نصب ایزوگام روی دیوار

 یکی از مزایای نصب عایق ‌های رطوبتی بر دیوار جلوگیری از پوسیدگی آن‌ در برابر صدمات خارجی بوده و همچنین علاوه ‌بر محافظت از دیوار، سبب زیبایی نمای ساختمان‌ نیز می‌شود. نصب ایزوگام آلودگی نداشته و کار با آن‌ بسیار تمیز و سریعتر از قیرگونی است.

هزینه مصرفی برای عایق‌کاری دیوارها نسبت‌ به سایر روش‌ها مناسب‌تر بوده و علاوه‌بر عایق‌ بندی سرما و گرما، از وجود نم و رطوبت به داخل دیوار منازل هم جلوگیری می‌کند.

چه زمانی ایزوگام نیاز به تعویض دارد؟نصب ایزوگام در ساسانی کرج

عمر ایزوگام به‌طور میانگین تا ۱۰ سال تخمین زده شده ‌است که این در صورتی می ‌باشد که به بهترین شیوه از آن‌ مراقبت کرده و تمام پیشگیری های لازم جهت خراب نشدن آن ‌ها را انجام داد.

ایزوگام همانند هر محصول صنعتی دیگری پس‌ از مدتی استفاده نیاز به ترمیم و یا تعویض دارد.

 از نشانه ‌هایی که میتوان تشخیص داد که آیا ایزوگام به ترمیم نیاز دارد یا خیر عباترتند از:

  • ایجاد شدن حفره در لایه فویل آلومینیوم و جمع شدگی آب در داخل آن
  • برآمدگی بر اثر نشت و باد کردن ایزوگام و سرانجام ترکیدگی آن
  • افتادن اشیاء تیز و یا ضربه وسایل سنگین به ایزوگام و سوراخ شدن عایق‌ های رطوبتی
  • وجود چین‌ و چروک در سطح ایزوگام ها و یا نبود هم‌ پوشانی استاندارد بین لایه ‌های ایزوگام

 جهت ترمیم ایزوگام نصابان سایوند، در ابتدا تکه آسیب‌ دیده را بریده و قسمتی از ایزوگام جدید را با حرارت به ‌جای آن قرار می‌دهند و یا با بر روی آن ‌ها چسب ‌های مخصوص ریخته تا از نفوذ آب به داخل جلوگیری شود. ترمیم و نصب ایزوگام باید در روزهای آفتابی و بدون بارش برف و باران باشد تا عایق‌بندی به‌طور کامل به انجام برسد.

قیمت ایزوگام در ساسانی کرج

قیمت عایق ‌های رطوبتی به دلیل تنوع در شرکت ‌های تولیدی این محصول صنعتی متفاوت می‌ باشد. همچنین تعداد لایه آن‌، نوع روکش، مواد اولیه و همچنین نوع روش ساخت و کاربرد آن‌ ها بر قیمت ایزوگام ها بسیار تأثیر گذار می‌ باشد.

شرکت ایزوگام سایوند در استان البرز و تمامی نواحی آن از جمله ایزوگام در ساسانی پخش، فروش ونصب ایزوگام را به‌ عهده داشته و دارای نصابانی حاذق، با پشتکار و با مهارت است و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خود به‌خصوص در ساسانی کرج می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارناسان ایزوگام سایوند با شماره 02632863166 تماس حاصل نمایید.

نوشتهٔ بعدی
ایزوگام در شهرک جهان نما
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام در درختی

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و عرض ادب خدمت تیم خوب و حرفه ای ایزوگام سایوند
    خواستم تشکر کنم بابت انجام عایق کاری و ایزوگامی که برای ما انجام دادید
    خدا قوت

    پاسخ
    • ایزوگام سایوند
      دی ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۲۲ ب.ظ

      سلام و وقت بخیر
      ممنون از لطف و نظر شما دوست عزیز، وظیفه ما کسب رضایت شماست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید