نحوه محاسبه هزینه ایزوگام چگونه است؟

نحوه محاسبه هزینه ایزوگام به عوامل مختلفی بستگی دارد‌ که در این مقاله به ترتیب تمام موارد را برای آگاهی بیشتر شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد. تقریباً در همه ساختمان ها و آپارتمان های مختلف همچنین پروژه های کوچک و بزرگ، شرکت ها، کارخانه ها، سازمان های خصوصی و دولتی و بسیاری از نهادهای دیگر با انجام و اجرای ایزوگام در قسمت های مختلف آن ها سر و کار داشته اند. این درست است که دریافت خدمات در هر زمینه ای با پایین ترین قیمت‌ها مطلوب همه ما می باشد، اما نهایت دقت در کیفیت محصول موردنظر به خصوص ایزوگام که هدف بحث ماست بسیار حائز اهمیت می باشد. امروزه به علت کاهش ساخت و ساز و رکود مسکن فعالیت شرکت های تولیدی کاهش یافته همین امر موجب کاهش ساخت مواد اولیه ایزوگام و در نتیجه کاهش کیفیت آن ها شده است. بنابراین لازم است حتماً مشخصات یک ایزوگام مرغوب و در عین حال با قیمت مناسب را بشناسیم.

نحوه محاسبه هزینه ایزوگام

شرکت ایزوگام سایوند قدم در راستای تحقق ارائه بهترین خدمات و تهیه و ارائه مرغوب ترین ایزوگام ها با مناسب ترین هزینه برای مشتریان خود برداشته است.

همانطور که میدانید ایزوگام یک عایق مقاوم است که برای محافظت و پوشش دهی انواع سطوح در برابر ورود و نفوذ سرما، آب، رطوبت و گرما می باشد. از جمله این سطوح عبارتند از پشت بام، استخر، دیوارها، سرویس های بهداشتی، سردخانه ها، سدها، کانال های آب و بسیاری از موارد دیگر. ایزوگام تولید شده از فرآورده های نفتی می باشد، این روش جایگزین روش های سنتی مثل قیرگونی و آسفالت کردن سطوح شده است. حال می خواهیم بدانیم چه عواملی در تعیین قیمت این عایق رطوبتی مؤثر هستند؟

عوامل موثر در قیمت ایزوگام

۱ – ماده اولیه ایزوگام

سه ماده ی اصلی و تشکیل دهنده ایزوگام قیر، الیاف تیشو ( الیاف پشم شیشه ) و الیاف پلی استر هستند. که در بین این مواد اولیه قیر اصلی ترین و مهم ترین آن ها می باشد که به علت هزینه تقریباً بالای آن مؤثرترین عامل در محاسبه قیمت ایزوگام می باشد.

الیاف تیشو و پلی استر که لایه های داخلی ایزوگام هستند به دلیل وارداتی بودن قیمت آن ها بسیار دچار نوسان می شود.

* لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های تولید ایزوگام به دلیل قیمت بالای قیر از کیفیت آن کاسته و همین کار دلیل اصلی ارائه یک ایزوگام نامرغوب می باشد.

۲ – نوع ایزوگام استفاده شده

ایزوگام ها یا بدون فویل و ساده و یا دو لایه و فویل دار هستند. برخی از سطوحی که باید دارای کیفیت بالاتری باشند از ایزوگام های دولایه و فویل دار استفاده می شود مثل پشت بام، اما برای سطوحی که نیاز به مقاومت خیلی زیاد ندارند از ایزوگام های ساده و بدون روکش استفاده می شود مثل پی ساختمان.

۳ –  داشتن‌ضمانت نامه شرکت و بیمه نامه معتبر

نکته بسیار قابل توجه در تهیه ایزوگام از یک شرکت باید توجه داشت که شرکت تولیدی ایزوگام حتماً دارای ضمانت نامه کتبی و بیمه نامه معتبر باشد، این امر نشانه مرغوبیت کالای شماست زیرا در این صورت شرکت سعی خود را در راستای تهیه و توزیع ایزوگام مرغوب قرار داده تا بعد از استفاده از آن ایزوگام دچار مشکلات کم تری شود‌. ایزوگام های دارای ضمانت نامه  و بیمه نامه بدون شک از قیمت بیشتری نسبت به سایر ایزوگام های بدون ضمانت نامه برخوردار هستند.

۴ – داشتن نشان استاندارد ایزوگام

در هر کالایی نشان استاندارد به کالاهایی تعلق می گیرد که تمام مواد تشکیل دهنده آن مرغوبیت و کیفیت لازم را داشته باشند به همین خاطر با خریدن ایزوگامی که دارای نشان استاندارد باشد خیال شما از بابت مرغوبیت آن می تواند آسوده باشد. داشتن نشان استاندارد نیز قیمت ایزوگام را از سایر ایزوگام ها بالاتر می برد.

۵ – میزان تقاضا

فصل هایی از سال که فصل سرما و بارش برف و باران است تقاضا برای انجام ایزوگام جهت مقاوم کردن سطوح مکان های مختلف نسبت به فصل گرما بیشتر می شود. به همین دلیل قیمت ایزوگام نیز در فصل سرما افزایش می یابد.

۶ – آب و هوای منطقه مورد نظر

همان طور که گفتیم در مناطقی که آب و هوای سرد دارند باید در عایق کردن سقف و دیوارهای سطح مورد نظر از ایزوگام های مرغوب تر و محکم تر مثل ایزوگام دولایه و روکش دار استفاده کرد در نتیجه قیمت آن  نیز افزایش می یابد.

۷ – سطح مورد نظری که ایزوگام می شود

سطحی که قرار است ایزوگام شود نیز یکی از عوامل مهم در قیمت آن می باشد، برای مثال برای پی ساختمان و یا سرویس های بهداشتی از ایزوگام های ساده می توان استفاده کرد اما برای پشت بام ها و دیوارها که در معرض مستقیم تابش نور خورشید و یا سرما و نفوذ آب و باران هستند حتما باید از ایزوگام های دو لایه و روکش دار استفاده کرد، به همین خاطر قیمت ایزوگام نیز تحت تاثیر قرار می گیرد

۸ – میزان ایزوگام به کار برده شده

در تعیین نحوه محاسبه هزینه ایزوگام متراژ سطح پشت بام را حساب کرده ۲۰ درصد به آن اضافه می کنیم میزان ایزوگام مورد نیاز به دست می آید. اما ۲۰ درصدی که به آن اضافه می شود بابت هم پوشانی های ایزوگام و همچنین تیکه کاری های درزها، کناره دیواره ها ی دور ساختمان و دور کانال های کولر می باشد.

برای محاسبه هزینه نهایی متراژ ایزوگام به کار برده شده را در قیمت هر متر ایزوگام ضرب می کنیم در نهایت هزینه نهایی و کل به دست می آید.

اگر قصد استفاده از خدمات در رابطه با ایزوگام‌ کردن مکانی را دارید حتما با شماره های تماس ما در مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند تماس بگیرید، همکاران ما با بازدید حضوری مکان موردنظر شما هزینه کل را در ارتباط با ارائه مرغوب ترین خدمات ایزوگام سایوند مشخص خواهند کرد و به شما ارائه خواهند داد.

نوشتهٔ بعدی
نصب ایزوگام در تهران
نوشتهٔ پیشین
10 ویژگی شناخت ایزوگام مرغوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید