بهترین روش‌ ها برای عایق بندی سرویس بهداشتی

عایق بندی سرویس بهداشتی

یکی از مهم‌ ترین اقدامات در ساخت سرویس‌ های بهداشتی و حمام، عایق بندی آن‌ ها برای جلوگیری از تجمع آب و نشت رطوبت به داخل ساختمان است. همان طور که می‌ دانید سرویس‌ های بهداشتی و حمام به‌ دلیل تماس مکرر با آب، نسبت‌ به دیگر قسمت‌ های ساختمانی، رطوبت بسیار بیشتری را در خود نگه‌ داشته و به‌ همین‌ جهت نوع عایق کاری آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. عدم عایق‌ کاری مناسب در حمام‌ ها و سرویس‌ های بهداشتی، سبب نشت آب به کف و دیواره ها شده و از این‌ رو می‌تواند باعث رشد قارچ و کپک شود.

امروزه نیز از عایق های بسیار گوناگونی جهت آب‌ بندی سرویس‌ های بهداشتی استفاده می‌ شود که در ادامه با بهترین این روش‌ ها آشنا شده و هرکدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

علائم نم زدگی در سرویس بهداشتی

عوامل و فاکتور های بسیار گوناگونی سبب ایجاد نم زدگی و رطوبت در سرویس‌ های بهداشتی می‌ شوند که یکی از مهم‌ ترین آن‌ ها، عدم استفاده از عایق رطوبتی با کیفیت و رعایت نکردن استاندارد های لازم در حین آب‌ بندی سرویس‌ های بهداشتی است. وجود چنین مشکلاتی سبب ایجاد نم و رطوبت در سرویس بهداشتی و نشت آن به بخش‌ های دیگر ساختمان شده و علاوه بر خسارات، می‌ تواند هزینه‌ های هنگفتی را برای تعمیر و بازسازی در پی داشته باشد. فرسودگی لوله‌ های آب، ایجاد ترک و شکستگی در اتصالات، استفاده از لوله‌ های بی کیفیت، مصالح معیوب، پوسیدگی و ترک خوردگی لوله‌ ها، نشت لوله فاضلاب و غیره از دیگر مهم‌ ترین دلایل نم زدگی در سرویس‌ های بهداشتی هستند و از مهم‌ ترین علائم و نشانه‌ های آن نیز می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • رشد کپک و قارچ در کف و دیواره‌ ها
  • برآمدگی کاشی‌ های کف و تغییر رنگ آن‌ ها
  • پوسته پوسته شدن دیوار سرویس بهداشتی
  • احساس بوی نم و رطوبت

انواع روش های عایق بندی سرویس بهداشتی

در حال‌ حاضر، عایق‌ های رطوبتی با توجه به کیفیت و کاربرد خود، دارای انواع بسیار متنوعی در بازار هستند و هر کدام برای آب‌ بندی بخش‌ های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند. همچنین عایق‌ کاری قسمت‌ هایی چون سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه نسبت‌ به سایر بخش‌ های ساختمانی همچون پشت‌ بام، بسیار متفاوت بوده و به‌ همین جهت از عایق های رطوبتی متفاوتی نیز برای آب بندی آن استفاده می‌ شود.

از بهترین روش‌ ها برای عایق بندی سرویس بهداشتی، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

عایق بندی با ایزوگام

یکی از بهترین روش‌ ها برای عایق بندی سرویس بهداشتی، استفاده از عایق رطوبتی ایزوگام است. ایزوگام‌ ها با توجه به نوع کاربرد خود، دارای انواع متفاوتی هستند و برای عایق بندی سرویس‌ های بهداشتی، از نوع تک لایه آن ها استفاده می‌ شود. این نوع از عایق‌ های رطوبتی دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی می باشند و در صورت نصب اصولی، تا سال‌ ها می‌ توانند سرویس‌ های بهداشتی و حمام‌ ها را آب‌ بندی کنند. همچنین سرعت نصب و اجرای عایق‌ های رطوبتی ایزوگام نیز نسبتاً بالا بوده و در مقایسه با دیگر عایق های رطوبتی، از هزینه بسیار مناسب‌ تر و مقرون‌ به‌ صرفه تری برخوردار هستند.

جهت اطلاع از قیمت و خرید بهترین عایق رطوبتی ایزوگام نیز می‌ توانید با شرکت ایزوگام سایوند تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیرگونی

عایق بندی با قیرگونی

عایق بندی سرویس بهداشتی با قیرگونی، از جمله روش‌ های سنتی آب‌ بندی است اما با این‌ حال امروزه نیز در بسیاری از ساختمان‌ ها و سازه‌ ها از این روش برای عایق کاری استفاده می‌ شود. برای عایق‌ بندی سرویس‌ های بهداشتی در این روش، با استفاده از قیر و گونی، تمامی سطح کف سرویس بهداشتی پوشش دهی شده و از نفوذ و نشت رطوبت به به بخش زیرین جلوگیری می شود.

عایق بندی با خمیر درزگیر

یکی دیگر از رایج ترین روش‌ ها برای آب‌ بندی سرویس‌ های بهداشتی و حمام ها، استفاده از خمیر های درزگیر برای پوشش دهی کف سرویس بهداشتی است. در این روش برای عایق کاری نیاز به تخریب کف نبوده و در زمان کوتاه‌ تری نسبت‌ به سایر روش‌ های عایق‌ کاری انجام می‌ شود.

عایق بندی با مواد نانو

از دیگر روش‌ های عایق‌ کاری سرویس بهداشتی بدون تخریب، استفاده از مواد نانو برای آب‌ بندی است. این روش نیز نیاز به مهارت تخصصی نداشته و در کوتاه‌ ترین زمان انجام می‌ شود.

عایق بندی با پودر

در روش عایق بندی با پودر، از مواد مخصوصی برای درزگیری بین کاشی‌ های سرویس بهداشتی استفاده شده و با بندکشی کاشی‌ ها، عایق کاری کف انجام می‌ شود.

عایق بندی با رنگ

یکی دیگر از روش‌ های عایق کاری سرویس‌ های بهداشتی، استفاده از رنگ‌ های مخصوص برای پوشش دهی کف سرویس است. این نوع از رنگ‌ ها دارای کاور و پوشش دهی مناسبی برای یکپارچه‌ سازی سطح سرویس بهداشتی هستند و از نفوذ نم و رطوبت به بخش زیرین جلوگیری می‌ کنند.

مزایای ایزوگام برای عایق بندی سرویس بهداشتی

از مهم‌ ترین مزایای استفاده از عایق رطوبتی ایزوگام برای عایق‌ کاری سرویس‌ های بهداشتی، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

مقاومت و دوام بالا

عایق‌ های رطوبتی ایزوگام، به‌ دلیل استفاده از متریال و مواد اولیه درجه ۱ در ساخت، از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و علاوه بر آن دارای پوشش دهی بسیار عالی نیز می‌ باشند.

صرفه‌ جویی در وقت و هزینه

ایزوگام ها، یکی از عایق های رطوبتی مقرون‌ به‌ صرفه و بسیار مناسب هستند و دارای سرعت عمل بالایی در نصب و اجرا می‌ باشند. این نکته نیز لازم به ذکر است که نصب عایق‌ های رطوبتی ایزوگام، جهت پوشش دهی کامل سطح و رعایت اصل هم‌ پوشانی بسیار تخصصی بوده و بهتر است برای اجرای آن، از تخصص و مهارت نصابان حرفه‌ ای در این زمینه بهره‌مند شوید.

خواص ضد رطوبت

یکی دیگر از مهم‌ ترین ویژگی‌ عایق‌ های رطوبتی ایزوگام، خواص ضد رطوبت و نم آن‌ ها است. ایزوگام ها با پوشش دهی کامل سطح، از نفوذ نم و رطوبت به قسمت زیرین خود جلوگیری کرده و دارای دوام و ماندگاری بسیار بالا هستند.

عدم نیاز به نگهداری

عایق های رطوبتی ایزوگام در صورت نصب و اجرای اصولی و کیفیت بالای محصول، نیاز به نگهداری و ترمیم در طولانی‌ مدت نخواهند داشت.

هزینه عایق بندی سرویس بهداشتی با ایزوگام

هزینه عایق کاری سرویس بهداشتی و حمام ها با استفاده از عایق‌ های رطوبتی ایزوگام، براساس عوامل و فاکتور های گوناگونی متفاوت است. از مهم‌ ترین این عوامل نیز می‌توان به کیفیت ایزوگام، برند محصول، شرکت تولید کننده، تعداد رول ایزوگام، بازسازی سرویس بهداشتی، میزان تخریب سطح و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت ایزوگام سایوند، ارائه دهنده و پخش کننده انواع عایق های رطوبتی ایزوگام در بالاترین کیفیت بوده و محصولات خود را نیز در مناسب‌ ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌ کند. شما می‌ توانید جهت بهره‌مندی از خدمات نصب و اجرای اصولی و استاندارد ایزوگام و خرید بهترین عایق رطوبتی برای آب بندی سرویس‌ های بهداشتی، با پخش ایزوگام سایوند تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نوشتهٔ پیشین
ایزوگام در وردآورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید