بهترین ایزوگام بازار کدام است؟

اینکه بهترین ایزوگام بازار کدام است، یکی از مطرح‌ترین پرسش‌ها در هنگام خرید این عایق رطوبتی است. همانطورکه می‌دانید کیفیت و مرغوبیت ایزوگام در میزان ماندگاری آن نقش بسزایی دارد.

بنابراین هر چقدر مواد اولیه به کار رفته در ایزوگام بهتر باشد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد شد. البته حرفه‌ای بودن در نصب ایزوگام نیز در ماندگاری این عایق رطوبتی تأثیرگذار است.

ایزوگام در کرجیک ایزوگام باکیفیت، دارای ویژگی‌هایی است که آن را برای استفاده به‌منظور عایق بندی مکان‌های مختلفی نظیر، سرویس بهداشتی، استخر و … مناسب می‌سازد. برای انتخاب یک ایزوگام مناسب باید با:

  1. ویژگی‌های بهترین ایزوگام
  2. بهترین برندهای تولید کننده ایزوگام

آشنا شد. این دو عامل مؤثرترین عوامل در انتخاب و خرید یک ایزوگام مناسب هستند. البته بهترین راه برای کاربرانی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه ندارند، سپردن خرید و اجرای ایزوگام به دست یک متخصص است.

ویژگی‌های بهترین ایزوگام چیست؟

بهترین روش برای انتخاب بهترین ایزوگام، بررسی ویژگی‌های آن است. انتظار کاربر از یک ایزوگام مرغوب، آب بندی مناسب و دوام و ماندگاری زیاد است. برای تحقق این اهداف، ایزوگام مورد استفاده باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد.

  1. بوی ایزوگام

ماده اولیه اصلی به کار رفته در ایزوگام‌ها قیر با درصد خلوص بالا است. گاهی اوقات به جای قیر از مواد پلیمری یا پودرهای معدنی استفاده می‌شود. این مواد بوی نامطبوعی همچون گازوییل صنعتی را در ایزوگام ایجاد خواهند کرد. این بو یکی از نشانه‌های ایزوگام نامرغوب است.

  1. جا نماندن رنگ سیاه ایزوگام روی دست

یکی دیگر از ویژگی‌های ایزوگام مرغوب این است که با کشیدن دست بر روی سطح آن، رنگ سیاه ایزوگام بر روی دست باقی نماند. اگر این آزمایش را انجام دادید و متوجه به جا ماندن این رنگ روی دست خود شدید، ایزوگام شما کیفیت مطلوب را ندارد.

  1. مقاومت کششی مناسب

بهترین ایزوگام، ایزوگامی است که مقاومت کششی خوبی داشته باشد. برای آزمایش مقاومت کششی ایزوگام، کافیست آن را از طرفین بکشید. اگر ایزوگام پاره نشود دارای مقاومت کششی مناسب است. البته این مفاومت را می‌توان با تاکردن ایزوگام از پشت نیز سنجید. اگر ایزوگام بشکند، مقاومت کششی خوبی ندارد.

  1. مقاومت در برابر سرما

ایزوگام مرغوب باید مقاومت مناسبی در برابر سرما داشته باشد. برای آزمایش این ویژگی، کافیست تکه‌ای از ایزوگام را به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید. سپس آن را با زاویه 120 درجه خم کنید. اگر ایزوگام از این ناحیه بشکند یا ترک بردارد مقاومت آن در برابر سرما خوب نیست.

  1. قابلیت انعطاف‌پذیری

ایزوگام‌ها باید قابلیت انعطاف پذیری خوبی نیز داشته باشند. هر چقدر ایزوگام خریداری شده منعطف‌تر باشد، مرغوبیت آن نیز بیشتر است.

  1. استفاده از الیاف خوب

در ساختار ایزوگام از الیاف پشم شیشه یا تیشو استفاده می‌شود. این الیاف نیز به‌نوع خود در مرغوبیت ایزوگام مصرفی تأثیرگذارند.

  1. طول و عرض استاندارد رول‌ها

بهترین ایزوگام همواره دارای طول و عرض استاندارد است. طول یک رول ایزوگام استاندارد باید حدود 10 متر و عرض آن 1 متر باشد. ضخامت این لایه‌ها نیز حدود 3 تا 5 میلی‌متر است.

البته خرید از یک برند معتبر می‌تواند در تهیه ایزوگام مرغوب، کمک قابل توجهی به کاربر کند. چراکه این ایزوگام‌ها در کارخانه و محل تولید نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

مقاومت کششی، مقاومت پارگی، مقاومت در برابر جذب رطوبت، مقاومت در برابر اشعه UV، فرسودگی حرارتی در هوا، انعطاف پذیری در سرما، ضخامت، وزن و … از ویژگی‌های هستند که پیش از عرضه به بازار توسط تولیدکنندگان ایزوگام مورد بررسی قرار می‌گیرند.‌

بهترین برندهای تولید کننده ایزوگام

تعدادبرندهای تولید کننده ایزوگام در بازار بسیار زیاد است. معروفترین ایزوگام‌های موجود در بازار ایزوگام شرق و دلیجان‌اند که دارای انواع مختلفی هستند. بهترین راه برای تشخیص بهترین ایزوگام موجود در بازار بررسی ویژگی‌های کارخانه تولید کننده آن است. این کارخانه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  1. دارا بودن نشان ملی استاندارد ایران
  2. دارا بودن نشان‌های ایزو
  3. در نظر گرفتن وزن مناسب (4 کیلوگرم) برای هر ایزوگام
  4. آزمایش مقاومت در برابر گرمای بالای 120 درجه محصولات
  5. قیمت معقول

این ویژگی‌ها، ویژگی کلی شرکت‌های خوب تولیدکننده ایزوگام هستند. اما اگر بخواهیم معروفترین برندهای تولیدکننده ایزوگام را در بازار ایران نام ببریم، می‌توانیم به مواردی همچون ایزوگام دلیجان، ایزوگام بام گستر، ایزوگام سامان دلیجان، ایزوگام غرب گستر، ایزوگام شرق، ایزوگام حامی شرق و سایر برندهای مطرح در این حوزه اشاره کنیم.

بهترین ایزوگام بازار نتیجه‌گیری:

اگرچه مواد اولیه به کار رفته در تولید ایزوگام، تست‌های انجام شده بر روی آن و بسیاری از عوامل دیگر در تشخیص یک ایزوگام خوب تأثیرگذارند.

اما لقب بهترین ایزوگام ، به ایزوگامی اطلاق می‌شود که بیشترین ماندگاری را داشته باشد. میزان ماندگاری ایزوگام و مقاومت آن در برابر رطوبت، علاوه‌بر ترکیبات به شیوه نصب آن نیز مرتبط است.

عوامل مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، فصل، میزان حرارت به کار رفته در نصب و … در میزان ماندگاری ایزوگام تأثیرگذارند. بنابراین لازم است در کنار کیفیت محصول، اجرای آن نیز به یک تیم متخصص سپرده شود.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
روش قیرگونی پشت بام
نوشتهٔ پیشین
درباره ایزوگام بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید