ایزوگام طرح دار چیست؟

ایزوگام طرح دار نیز نوعی ایزوگام است که استفاده از آن در سال‌های اخیر به‌ویژه برای ایزوگام کردن سقف‌های شیروانی، استخر و … رواج پیدا کرده است.

همانطورکه از نام آن پیداست، این ایزوگام ظاهری ساده و سیاه رنگ ندارد؛ بلکه سطح رویی آن دارای طرح‌هایی همچون چمن، سرامیک، سنگ، چوب، لانه زنبوری و … است.

ایزوگام طرحداراین نوع ایزوگام روکش دار با لایه‌ای از جنس فویل همراه شده است. این لایه مقاومت ایزوگام را بالا می‌برد و ظاهری شکیل به آن می‌بخشد.

اگرچه هزینه خرید این نوع ایزوگام ممکن است از خرید ایزوگام معمولی بیشتر باشد؛ اما استفاده از آن سبب می‌شود تا افراد از استفاده از مصالح دیگر برای ایجاد نما برای ساختمان بی‌نیاز شوند. این موضوع به‌خودی خود می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

اگر به بررسی مزایا و معایب ایزوگام بدون روکش و ایزوگام طرح‌دار بپردازیم، می‌توانیم به برتری‌های بسیاری دست یابیم. اگر قصد استفاده از این محصول را دارید محتوا این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا مقایسه‌ای راحت‌تر بین دو ایزوگام روکش‌دار و بدون روکش انجام دهید. همچنین می‌توانید اطلاعات خود را زمینه جنس و ضخامت و مقاومت این محصول و همچنین قیمت اجرای آن افزایش دهید.

ایزوگام طرح دار چه مزایایی نسبت به ایزوگام بدون روکش دارد؟

ایزوگام طرح دار به دو دسته تقسیم می‌شود. 1- ایزوگام روکش دار که روکش کار شده بر روی آن از فویل ساخته شده است. 2- ایزوگام طرح‌دار که این ایزوگام نیز در حقیقت نوعی ایزوگام روکش دار است اما روکش آن دارای طرح‌های مختلف نظیر سنگ و سرامیک و .. است.

از مزایای ایزوگام روکش دار می‌توان به زیبایی خاص آن اشاره کرد. حتی اگر روکش ایزوگام تنها فویل آلومینیومی باشد، باز هم می‌تواند زیبایی محلی که در آن اجرا شده است را دو چندان کند. چراکه این نوع ایزوگام‌ها، ظاهر تمیزتری به فضا می‌دهند.

ایزوگام طرح دار

ایزوگام‌های طرح دار نیز می‌توانند عملاً نیاز ساختمان شما به استفاده از مصالح اضافی را حذف کنند. برای مثال اگر از این نوع ایزوگام برای آب بندی سقف‌های شیروانی استفاده شود، علاوه‌بر عایق‌بندی سقف ساختمان، جلوه و نمای خوبی را به آن خواهد داد.

از معایب آن نیز می‌توان به لزوم زیرسازی و شیب‌بندی ساختمان در حین اجرای ایزوگام با روکش آلومینیومی اشاره کرد. چراکه این روکش سبب بازتاب آفتاب خواهد شد. البته بازتاب نور توسط ایزوگام با روکش آلومینیومی می‌تواند سبب کاهش گرما در فصل تابستان و کاهش سرما در فصل زمستان شود.

از دیگر معایب ایزوگام طرح دار نیز می‌توان به هزینه بیشتر اجرای آن اشاره کرد؛ البته با توجه به عدم نیاز به استفاده از نما پس از بکاربردن این نوع ایزوگام در یک بخش خاص می‌توان هزینه اضافی خرید آن را نادیده گرفت. چراکه مسلماً هزینه موردنیاز برای ایجاد نما با استفاده از سنگ و کاشی برای ساختمان بسیار بیشتر است.

ایزوگام‌های معمولی و بدون روکش اغلب برای زیرکاری در پی و فندانسیون، کف و دیوار حمام و آشپزخانه به کار می‌روند. برای ایزوگام پشت بام نیز اغلب از ایزوگام با روکش آلومینومی استفاده می‌شود.

هزینه خرید و اجرای این نوع ایزوگام کمتر از ایزوگام روکش دار یا طرح دار است؛ اما اجرای این نوع ایزوگام به تمیزی دو نوع دیگر نیست و پس از اجرا در حمام، دستشویی یا سایر محل‌هایی که در دید قرار دارند، باید حتماً از نما روی آن‌ها استفاده کرد.

روکش ایزوگام معمولی در حقیقت یک نوع پلاستیک نازک است که ممکن است در اثر حرارت و استفاده مکرر از بین برود.

مقاومت ایزوگام طرح دار در مقایسه با ایزوگام معمولی چقدر است؟

مسلماً هرچقدر میزان مقاومت ایزوگام مصرفی شما بیشتر باشد؛ میزان ماندگاری و کارایی آن نیز بیشتر خواهد شد. این مقاومت شامل مقاومت کششی و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت است.

ایزوگام طرح دار با روکش آلومینیومی مقاومت و انعطاف‌پذیری بیشتری در مقایسه با ایزوگام معمولی دارد؛ به‌گونه‌ای که این نوع ایزوگام به‌راحتی می‌تواند حداقل به مدت 15 سال دوام داشته باشد.

 ایزوگام طرح‌دار از فیلم 32 و 25 میکرون وارداتی تشکیل شده است. از همین رو همانند ایزوگام روکش دار دارای دوام و ماندگاری زیادی است.

دوام و ماندگاری مناسب آن در کنار طرح‌های زیبایی که آن را برای استفاده در زمین بازی، دیوارها و … مناسب می‌سازد؛ سبب شده است تا بسیاری از افراد تمایل بیشتری به خرید و استفاده از آن نشان دهند.

جنس و ضخامت ایزوگام طرح دار در مقایسه با ایزوگام معمولی چگونه است؟

جنس و ضخامت ایزوگام طرح دار ، همانند ایزوگام دارای روکش فویلی بسیار زیاد و مناسب است. همانطورکه گفتیم در این نوع ایزوگام‌ها به جای استفاده از فویل آلومینیومی، از فیلم 25 تا 32 میکرون استفاده می‌شود.

این نوع ایزوگام‌ها علاوه‌بر ایزوگام طرح‌دار با نام ایزوگام رنگی نیز مشهور هستند. اغلب افراد تصور  می‌کنند که برای رنگی کردن این نوع ایزوگام لازم است که درصد خلوص قیر مصرفی در آن کاهش پیدا کند.

اما اینطور نیست و قیر به کار رفته در این نوع ایزوگام نیز از درصد خلوص بسیار بالایی برخوردار است. علاوه‌بر قیر از سایر مواد شیمیایی نیز برای بهبود کیفیت ساخت این ایزوگام‎‌ها بهره گرفته می‌شود.

چراکه محیط کاربری آن‌ها مکان‌هایی مانند زمین بازی و … است. این مکان‌ها بسیار بیشتر از پشت بام منازل و … مورد استفاده قرار می‌گیرند، از همین رو ضخامت و جنس این نوع ایزوگام به‌گونه‌ای طراحی شده است که مقاومت کافی داشته باشد.

هزینه خرید و نصب ایزوگام طرح دار در مقایسه با ایزوگام معمولی چگونه است؟

طرح‌های متنوع اجرا شده بر روی این نوع ایزوگام، مواد اولیه مرغوب به کار رفته در آن، سبکی وزن، اجرای آسان، سهولت در اجرا و کاهش هزینه‌های نمای ساختمان ، سبب شده است تا هزینه خرید و اجرای ایزوگام طرح دار اندکی بالاتر از ایزوگام معمولی باشد.

ایزوگام طرح داراما این افزایش هزینه بسیار ناچیز است. همچنین اگر بتوانید برای اجرای آن یک شرکت متخصص را که کار پخش و اجرا را انجام می‌دهد بیابید، می‌توانید هزینه نصب آن را تا حد زیادی کاهش دهید. چراکه یک مجموعه پخش کننده ایزوگام را به قیمت پخش در اختیار مشتری قرار می‌دهد؛ از همین رو می‌تواند سبب کاهش هزینه نصب آن شود.

نتیجه‌گیری

ایزوگام طرح دار یا ایزوگام رنگی نوعی ایزوگام است که علاوه‌بر عایق بندی ساختمان به آن نما و زیبایی نیز می‌دهد. ایزوگام روکش دار و با روکش آلومینیومی نیز از انواع این ایزوگام‌ها محسوب می‌شوند.

روکش آلومینیومی و فیلم به کار رفته در این نوع ایزوگام‌ها به خودی خود سبب مقاومت بیشتر آن‌ها خواهند شد. هزینه خرید این نوع ایزوگام‌ها نیز اندکی بیشتر از ایزوگام معمولی است.

مجموعه ایزوگام سایوند یکی از مراکز معتبر پخش و نصب ایزوگام در تهران و کرج است. این مجموعه با خرید بدون واسطه از تولید کننده اصلی و عرضه بی‌واسطه آن به مشتری توانسته است قیمت نصب این عایق رطوبتی را تا حد ممکن پایین نگه دارد. با تماس با کارشناسان این مجموعه می‌توانید درمورد خرید و هزینه اجرای ایزوگام پرس و جو نمایید.

نمونه های ایزوگام طرح دار موجود در مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
پرایمر ایزوگام چیست؟
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید