چه نکاتی باید قبل از نصب ایزوگام رعایت شوند؟

بارها و بارها تأکید شده است که قبل از نصب ایزوگام نیز باید، نکاتی را رعایت کرد. قصد ما از نصب این عایق، جلوگیری از ایجاد رطوبت در بخش‌های مختلف منزل است.

اغلب وقتی قصد اجرای ایزوگام برای یکی از بخش‌های منزل را داریم، باید انجام این کار را به یک متخصص واگذار کنیم. ایزوگام یک عایق رطوبتی است که نصب به ظاهر ساده‌ای دارد. بنابراین چرا باید این کار را به یک نصاب ماهر واگذار کرد؟

نکاتی قبل از نصب ایزوگامدلیل این امر، اهمیت کارهایی است که باید قبل از نصب ایزوگام یا بعد از آن انجام شوند. بخش از این کارها نکات ایمنی هستند و بخش دیگر مربوط به کارهای تخصصی است که باید قبل از اجرای کار انجام شود.

در این بخش با نکات ایمنی که باید پیش از اجرای ایزوگام رعایت شوند، همچنین نکات لازم قبل از اجرای ایزوگام آشنا خواهید شد. آشنایی با این عوامل می‌توانند به شما کمک کنند تا اهمیت اجرای اصولی ایزوگام توسط یک متخصص را درک کنید.

نکات ایمنی پیش از نصب ایزوگام چیست؟

نصب ایزوگام باید با استفاده از حرارت و آتش انجام شود. بنابراین اگر نکات ایمنی لازم در نصب آن انجام نشود، ممکن است خسارات مالی و جانی را به دنبال داشته باشد.

  • بررسی نحوه اتصال کپسول و مشعل

کپسول و مشعل دو وسیله‌ای هستند که حرارت لازم برای اجرای ایزوگام را تولید می‌کنند. ترکیدن کپسول یا ایجاد اختلال در عملکرد مشعل می‌تواند خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را پدید آورد.

از همین پیش از اجرای ایزوگام باید از سلامت و عملکرد کپسول و مشعل مطمئن بود. به‌ویژه اگر قصد اجرای ایزوگام در فضاهای بسته را دارید. همچنین حمل این دو وسیله نیز باید با دقت کامل انجام شود.

  • انجام کارهای پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از ایجاد آتش سوزی

اگر قصد اجرای ایزوگام در محیط‌های بسته را دارید، آتش سوزی را پیش بینی کنید. کپسول آتش نشانی را در دسترس خود قرار دهید. تلفن همراه خود را در درسترس قرار دهید تا بتوانید در مواقع اضطرار با آتش نشانی تماس بگیرید.

اگر به کپسول آتش نشانی دسترسی ندارید، حتماً مقداری آب را برای خاموش کردن آتش در مجاورت خود قرار دهید. از نیروهای متخصص برای اجرای ایزوگام استفاده کنید. تخصص و تجربه کافی احتمال خطا را کاهش می‌دهد.

  • پیشگیری از خطرات سقوط از ارتفاع

یکی از اقداماتی  که باید قبل از نصب ایزوگام پشت بام انجام شود، اقدامات پیشگیرانه در مورد سقوط از بلندی است. برای انجام این کار متصدی اجرای ایزوگام باید تجهیزات ایمنی به تن داشته باشد و برای اجرای ایزوگام در بخش‌های مختلف بام ریسک نکند.

  • عدم حضور کودکان در محل اجرای ایزوگام

کنجکاوی کودکان اغلب سبب می‌شود که کارهای خطرناکی انجام دهند. از همین بهتر است پیش از نصب ایزوگام از عدم حضور کودکان در محل اطمینان حاصل کنید.

نصب ایزوگامنکات لازم قبل از نصب ایزوگام

همانطورکه گفتیم، کارهایی که قبل از نصب ایزوگام انجام می‌شود در ماندگاری آن بسیار تأثیرگذار است. به همین علت است که همواره تأکید می‌شود تا نصب ایزوگام را به یک مرکز معتبر و متخصص بسپارید.

  • خرید بهترین ایزوگام

ایزوگام مناسب برای اجرا در قسمت‌های مختلف منزل از نظر کیفیت و کارایی با یکدیگر متفاوت‌اند. ماده اصلی که در ساختار ایزوگام به کار می‌رود، از نفت خام با درصد بالا تشکیل شده است.

 برخی افراد و شرکت‌ها برای کاهش قیمت ایزوگام از مواد معدنی به جای نفت استفاده می‌کنند. این امر سبب کاهش قیمت ایزوگام خواهد شد؛ اما در کنار قیمت کیفیت آن نیز کاهش می‌یابد.

بهتر است برای این کار از خدمات مجموعه‌ای استفاده شود که خودش کار فروش و نصب ایزوگام را عهده‌دار است. در این‌صورت اغلب از ماده اولیه مرغوب برای این کار استفاده می‌شود. چراکه حذف واسطه سبب افزایش سود اجراکننده و کاهش قیمت ایزوگام برای مشتری خواهد شد.

  • تمیزکردن سطح

تمیز کردن سطح پیش از اجرای ایزوگام از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. تمام مشکلاتی که ممکن است پس از اجرای ایزوگام برای آن به وجود بیایند ناشی از دقت نکردن به این مسئله است.

قبل از نصب ایزوگام پشت بام ، کولرها و سایر لوازمی را که ممکن است مانع از تمیز کردن دقیق پشت بام شوند جمع کنید. پستی بلندی‌های پشت بام باید قبل از اجرای این عایق رطوبتی برطرف شوند. تمام شن و ماسه‌های موجود برسطح پشت بام باید کاملاً پاک شوند. همچنین سطح پشت بام باید عاری از هرگونه رطوبت باشد.

  • در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی نیز باید پیش از اجرای ایزوگام در نظر گرفته شوند. بارندگی، تگرگ، سرما، حتی وجود مه در هوا مانع از اجرای ایزوگام خواهد شد.

  • شیب‌بندی مناسب

شیب بندی مناسب نیز از موارد تأثیرگذار در ماندگاری ایزوگام است. پشت بام باید به‌صورت استاندارد (به ازای هر متر 1 تا 3 سانتی‌متر شیب) شیب بندی شود. شیب مناسب سبب می‌شود رطوبت برای مدت طولانی بر سطح کار باقی نماند. درنتیجه عمر عایق را افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری:

نکاتی که باید قبل از نصب ایزوگام رعایت کردموارد فوق تنها بخش از نکاتی است که باید قبل از نصب ایزوگام رعایت شوند. اجرای صحیح این نکات سبب افزایش طول عمر این عایق رطوبتی خواهند شد.

همچین در نظر گرفتن تمام نکات ایمنی پیش از اجرای ایزوگام نیز حافظ جان و مال شماست. نداشتن تجربه کافی در انجام این امر سبب می‌شود تا بسیاری از این امور به‌درستی انجام نشوند و درمورد رعایت کردن بسیاری از نکات ایمنی سهل‌انگاری شود. در حالی که یک فرد حرفه‌ای می‌تواند تمام مراحل نصب ایزوگام را به‌درستی انجام دهد.

مجموعه ایزوگام سایوند یک مرکز حرفه‌ای و معتبر در زمینه فروش و اجرای ایزوگام است. این مجموعه برای اجرای انواع عایق رطوبتی از متخصصان باتجربه استفاده می‌کند.

همچینین این مجموعه مرکز پخش و فروش ایزوگام است. از همین رو ایزوگام مورد نیاز خود را بدون واسطه و از تولیدکنندگان اصلی تهیه می‌کند. این امر سبب می‌شود تا قیمت نصب ایزوگام توسط تیم سایوند بسیار مقرون به‌صرفه باشد.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
اجرای ایزوگام شیروانی
نوشتهٔ پیشین
تعویض ایزوگام بهتر است یا ترمیم آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید