روش ترمیم ایزوگام سقف چیست؟

ترمیم ایزوگام سقف پس از گذشت مدت طولانی از نصب ایزوگام لازم و ضروری است. ایزوگام‌ها عایق‌های رطوبتی با ماندگاری بسیار بالا هستند؛ اما این به این معنی نیست که ایزوگام می‌تواند تا آخر عمر ساختمان از سقف آن در برابر رطوبت محافظت کند.

باد، برف، باران، راه رفتن بر روی ایزوگام، خاک و … سبب فرسوده شدن و از بین رفتن آن درطول سالیان متمادی خواهند شد. از همین رو این عایق رطوبتی ممکن است بخشی از کارایی خود را از دست بدهد.

روش استفاده صحیح و نگهداری از ایزوگاماما برای برگرداندن آن به حالت سابق نیازی به تعویض کل ایزوگام سقف نیست. بلکه تنها با ترمیم آن، می‌توان کیفیت و کارایی ایزوگام را مانند قبل کرد.

در ابتدای کار باید بدانید که آیا ایزوگام شما نیاز به ترمیم دارد یا نه. سپس با به کار بستن روش‌های کاربردی برای ترمیم ایزوگام، این عایق رطوبتی را ترمیم کنید.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد تا بفهمید آیا ایزوگام سقف نیاز به ترمیم دارد یا خیر. سپس دلایل خراب شدن ایزوگام را با یکدیگر بررسی می‌نماییم تا با فهمیدن علت آن، از خراب شدن زود هنگام ایزوگام سقف جلوگیری کنیم. درنهایت نیز روش‌های ترمیم آن به شما آموزش داده خواهد شد.

آیا ایزوگام سقف نیاز به ترمیم دارد؟

اولین مرحله برای ترمیم ایزوگام سقف تشخیص این موضوع است که آیا این ایزوگام نیاز به تعمیر دارد یا خیر. خراب شدن ایزوگام سقف هماره با علائمی همراه است.

اغلب وقتی باران می‌بارد متوجه وجود نم و نشتی در سقف ساختمان خواهید شد. وقتی با وجود استفاده از ایزوگام نم و نشتی در هنگام بارندگی از سقف شما دیده می‌شود، وقت آن رسیده که ایزوگام سقف را ترمیم نمایید.

اگر در مناطق کم باران، با آب و هوایی خشک نیز زندگی می‌کنید، ممکن است نم و نشتی ایجاد شده در سقف شما زیاد نباشد اما  حتماً خود را با ایجاد یک لکه زرد روی سقف نشان خواهد داد.

اما اگر برای ترمیم ایزوگام، صبر کنیم تا  لکه زرد یا نشتی در سقف منزل دیده شود، عملاً هزینه تعمیر سقف را نیز به هزینه ترمیم ایزوگام آن اضافه کرده‌ایم. بنابراین بهتر است تا قبل از ایجاد مشکل، ایراد آن را تشخیص دهیم.

اگر ایزوگام‌ها از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت ساخته شده باشند، درطول مدت استفاده از آن‌ها دچار ضربه و آسیب دیدگی نشوند، سوراخی در آن‌ها ایجاد نشود و نصب آن نیز به‌درستی انجام شده باشد؛ می‌توانند به مدت 10 ال 15 سال نیاز مصرف کننده را پاسخ دهند.

بنابراین اگر از ابتدای نصب ایزوگام تاکنون مدتی بیشتر از 10 سال می‌گذرد، وقت ترمیم ایزوگام سقف فرا رسیده است. البته این موضوع تنها درصورتی است که شما از ایزوگام مرغوب و باکیفیت و از خدمات یک شرکت معتبر برای نصب آن استفاده کرده باشید.

برای نگهداری بهتر از ایزوگام پشت بام، بهتر است هر سال آن را بازدید نمایید. به پشت بام بروید و بخش‌های مختلف ایزوگام را بررسی نمایید. اگر آثاری از پوسیدگی، خراش، سوراخ و … را در ایزوگام سقف می‌بینید، باید آن را تا زمانی که سبب ایجاد نم و رطوبت در سقف منزل شما نشده است ترمیم نمایید.

کهنه شدن ایزوگام، مشخص‌ شدن لایه‌های تار و پود لیف به کار رفته در آن، از بین رفتن بخش‌هایی از لایه آلومینویمی روی آن و … از دیگر عواملی هستند که نشان می‌دهند ایزوگام پشت بام نیاز به ترمیم دارد.

ترمیم ایزوگام سقفعلت خراب شدن ایزوگام پشت بام چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع نحوه ترمیم ایزوگام سقف بهتر است بدانید که این عایق رطوبتی به چه دلیل خراب می‌شود. دانستن این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا پس از ترمیم از خراب شدن زودهنگام آن جلوگیری کنید.

  1. قرارگرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و رویارویی با با پرتوهای فرابنفش و مخرب آن سبب خراب شدن ایزوگام پشت بام خواهد شد.
  2. دمای هوای روز با شب متفاوت است و ایزوگام در تماس مستقیم با این تغییرات دما است. از همین رو در ایزوگام انقباض و انبساط اتفاق می‌افتد و درنتیجه سبب پوسیدگی و خراشیدگی این عایق رطوبتی خواهد شد.
  3. ایزوگام از مواد نفتی تشکیل شده است. این مواد نفتی به مرور از لایه‌های آن تبخیر می‌شوند. درنتیجه ایزوگام خشک و شکننده شده و خراب می‌شود. لایه‌های آلومینومی نیز تنها تا حد مشخصی از ایجاد این مشکل جلوگیری می‎‌کنند و پس از آن کارایی خود را از دست می‌دهند.
  4. عوامل محیطی و فیزیکی مانند برخورد اشیا تیز مانند پایه‌های کولر و ناودان، برخورد میخ و … با این عایق نیز سبب از بین رفتن آن خواهد شد.

آموزش روش ترمیم ایزوگام سقف

در این بخش به آموزش روش ترمیم ایزوگام سقف خواهیم پرداخت. در برخی موارد، خود فرد می‌تواند با ترمیم به موقع ایزوگام پشت بام از ایجاد مشکلاتی نظیر، ایجاد لکه زرد در سقف یا نشتی آن جلوگیری کند.

  • نحوه ترمیم ترک ایزوگام

گفتیم که در اثر انبساط و انقباض ممکن است ترک‌هایی در ایزوگام ایجاد شوند. برای از بین بردن این ترک‌ها می‌توان یک لایه ایزوگام را بر روی محل آسیب دیده چسباند.

همچنین می‌توان از ماستیک و چسب ایزوگام نیز برای پرکردن بخش‌های ترک خورده استفاده کرد. ترمیم با استفاده از این روش ارزان‌تر و راحت‌تر است و نیازی به تخصص و تجربه ندارد. البته اگر میزان ترک ایجاد شده زیاد است، بهتر است از یک نیروی متخصص برای ترمیم آن کمک بگیرید.

  • نحوه ترمیم چروکیدگی ایزوگام

برای ترمیم ایزوگام سقف باید آن را به دقت بررسی نمایید اگر آثاری از چروکیدگی در آن مشاهده می‌کنید، می‌توانید از این روش برای از بین بردن آن استفاده کنید.

این موضوع به دلیل عدم مهارت در نصب و کم بودن حرارت به کار رفته در نصب آن اتفاق می‌افتد. در این حالت باید چروک‌ها را با استفاده از حرارت جدا کرد و سپس یک لایه ایزوگام جدید بر روی آن چسباند.

  • نحوه ترمیم بر آمدگی و تاول ایزوگام

دلیل به وجود آمدن تاول در ایزوگام نیز به دلیل نداشتن مهارت کافی در نصب آن است. اگر در هنگام نصب آن هوا یا گاز در زیر لایه ایزوگام ایجاد شود سبب ایجاد تاول در آن خواهد شد. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که محل نصب آن مرطوب باشد. برای از بین بردن تاول ابجاد شده در ایزوگام، باید آن را برش زد و درنهایت پس از انجام زیرسازی‌های لازم روی آن قسمت ایزوگام جدید چسباند.

  • نحوه ترمیم پوسیدگی و کهنگی

یکی دیگر از روش‌های ترمیم ایزوگام سقف ، ترمیم پوسیدگی و کهنگی آن است. برای از بین بردن این مشکل می‌توانید ایزوگام سقف را تعویض نمایید.

از چسب ایزوگام نیز می‌توان برای ترمیم پوسیدگی استفاده کرد. به‌شرطی که این پوسیدگی سطحی باشد. در غیر اینصورت لایه قبلی باید با حرارت جدا شود و ایزوگام جدیدی رور آن چسبانده شود.

البته درصورتی که وزن ساختمان افزایش پیدا نکند و بنا به تشخیص کارشناس نصب ایزوگام، می‌توان این لایه جدید را بر روی لایه قبلی نصب کرد.

نتیجه‌گیری:

روش ترمیم ایزوگام سقفروش‌های بسیاری برای ترمیم ایزوگام سقف وجود دارد. برای انجام این کار در ابتدا باید بدانید که زائده ایجاد شده از چه نوعی است، سپس با توجه به روش‌های گفته شده، روش مناسب را برای ترمیم آن بیابید.

اجرای بسیاری از این روش‌های ترمیم، توسط خود فرد قابل اجرا نیست و نیاز  به‌حضور یک نیروی متخصص دارد. همانطور که دیدیم بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای ایزوگام در اثر عدم وجود تخصص کافی در اجرای صحیح آن است. از همین رو نیاز است که برای این کار از خدمات یک مرکز معتبر و کاربلد استفاده شود.

مجموعه ایزوگام سایوند یک مرکز معتبر و تخصصی  در زمینه فروش و نصب ایزوگام است. سابقه و تجربه این مرکز در این امر سبب می‌شود تا همواره از متخصصان حرفه‌ای برای این کار استفاده شود. این مجموعه یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین مجریان ایزوگام در سطح استان است.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
تعویض ایزوگام بهتر است یا ترمیم آن
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام سرویس بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید