ایزوگام در کیانمهر

ایزوگام یک نوع عایق و پوششی مقاوم است که از گذشته تاکنون به روش‌ های متفاوتی جهت عایق ‌بندی منازل و انواع سازه ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ است. ایزوگام عموماً از مواد اولیه قیر صنعتی، یک لایی پلی استر سوزنی، مواد پلیمری اتکتیک (پلی پروپلین)، یک‌ لایه تیشوی نخ دار (پشم‌شیشه)، پودر تالک، فویل آلومینیوم، چسب و باند و فیلم پلی‌اتیلن تشکیل‌ شده است.

وزن ایزوگام های استاندارد بین ۴۰ تا ۴۲ کیلوگرم در هر رول بوده و طول آن ‌ها ۱۰ متر و عرض آن ها ۱ متر است.

ایزوگام ها با انواع متفاوتی از نظر تعداد لایه، نوع روکش و نوع کاربردشان در بازار عرضه می‌ شوند که شما می ‌توانید آن ‌ها را از مراکز معتبر تهیه نمایید.

شرکت ایزوگام سایوند، یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین شرکت ‌های پخش و فروش ایزوگام در کرج و تمامی نواحی این استان می‌باشد که یکی از نمایندگی‌های این مجموعه نمایندگی ایزوگام در کیانمهر کرج است.

ایزوگام در کیانمهرکیانمهر کجاست؟

منطقه کیانمهر شهرکی در جنوب غربی کرج بوده که در اصل در جنوب مهرشهر واقع ‌شده است و جزء منطقه سه کرج محسوب می‌شود. این محله از قدیمی ‌ترین مناطق مسکونی در کرج است. این محله از شمال با خیابان قزل‌حصار و بلوار امیرکبیر،  از شرق با بلوار امام‌ خمینی و پیام محدود شده و با محله ‌های ماهدشت و کوی زنبق مجاورت دارد.

کسانی که در این محله و اطراف آن سکونت داشته و قصد خرید و نصب ایزوگام را دارند، تنها کافیست با نمایندگی ایزوگام در کیانمهر سایوند تماس حاصل نموده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

چگونگی نصب ایزوگام

نصب و اجرای ایزوگام کاری بسیار تخصصی و سخت بوده و نیازمند افرادی با تجربه و آموزش ‌دیده است. از این روی اجرای آن کار افراد عادی نبوده و باید نصب آن را به افراد ماهر و کاربلد سپرد.

در این مطلب قصد داریم چگونگی نصب ایزوگام بر روی پشت‌بام ‌ها و سازه‌ ها توسط تکنسین ‌های مجرب سایوند را بررسی کرده تا از ظرافت و حساسیت و دقت کار آگاه شویم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز جهت نصب ایزوگام

از جمله لوازم و تجهیزات مورد نیاز جهت نصب ایزوگام می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جارو
  • کپسول (گاز مایع)
  • کفش کف صاف
  • کمچه
  • دستکش نسوز برزنتی
  • ماله بند کشی
  • فندک جرقه‌ای
  • تیغ موکت بری فلزی
  • تیغه لاستیکی دسته ‌دار
  • کفش چرم ساق‌ بلند

نصب ایزوگام در کیان مهر کرجمراحل نصب ایزوگام

مراحل نصب عایق رطوبتی ایزوگام عبارتند از:

  1. اولین مرحله برای نصب ایزوگام، بررسی سطح بام و سازه است، سطح آن باید برای نصب کاملاً آماده بوده و هیچگونه خرابی، شکستگی و پوسیدگی را نداشته باشد تا ایزوگام در حین نصب و در طولانی ‌مدت دچار آسیب نشود.
  2. در مرحله بعد پس‌ از بررسی سطح بام، نوبت به زیرسازی ایزوگام می ‌رسد که باید سطح تمیز شده و عاری از هرگونه اجسام ریز و درشت شود. در این مرحله ابتدا سطح بام را تمیز کرده و از گرد و غبار پاک می ‌نمایند.
  • نکته:

این نکته را هم در نظر داشته باشید که نصب ایزوگام در روزهای آرام و آفتابی و بدون هیچگونه گرد و غبار و باد و بوران انجام می‌شود. پس‌ از تمیز کردن بام و شستشوی آن، صبر می‌ کنند تا بام خشک شود. سپس تمامی شکاف‌ ها، درز ها و ترک ‌ها را توسط قیر درزگیری کرده و می‌ پوشانند و تمامی برآمدگی های بزرگ و کوچک مانند انتهای سرستون ‌ها را برش داده و با سطح بام یکدست می ‌نمایند و هر گونه تیزی و برآمدگی هایی که ممکن است به ایزوگام صدمه وارد کنند را از بین می‌برند.

  1. پس‌ از تمیز کردن بام و برطرف کردن برآمدگی ها نوبت به زیرسازی بام می‌رسد. در این مرحله جهت انجام زیرسازی از قیر استفاده می ‌کنند. سطح اغلب پشت ‌بام‌ ها توسط سیمان و یا آسفالت پوشانده شده ‌است که برای زیرسازی در بام‌ هایی که سطحشان از سیمان است، از ۲۸۰ گرم قیر محلول در حلال نفتی استفاده‌ شده و پس‌ از اتمام کار قیر به مدت ۲۴ ساعت برای خشک شدن احتیاج به زمان دارد. پس‌ از خشک شدن قیر بر سطح بام، دوباره باید سطح کاملاً تمیز و عاری از گرد و غبار شود.
  2. بعد از انجام زیر سازی، یکی از مهم‌ت رین و اصلی ‌ترین مراحل کار شیب بندی بام ساختمان م ی‌باشد. بام ها باید از قبل دارای شیب بندی بوده و اگر شیب بندی استانداردی نداشته باشند، نصاب باید با مهارت کامل این شیب بندی را ایجاد نماید. زیرا در غیر این صورت، در هنگام بارش برف و باران و یا شستشوی بام، آب در یک سمت جمع ‌شده و سبب آسیب به ایزوگام و سقف می ‌شود.

شیب بندی در بام ‌ها به روش ماهیچه کشی و یا فیله کشی انجام می ‌شود. زیرا اکثر بام‌ ها دارای زاویه ۹۰ درجه بوده و این شیب بندی ها مطابق با مسیر آب رو به سمت لوله طراحی و اجرا می‌ شوند که آب از زیر کولر ها و قسمت ‌های دیگر به سمت آبراه ‌ها هدایت شده و در سطح بام تجمع نیابند.

  1. برای نصب ایزوگام ابتدا رول ایزوگام را به بام برده و بهتر است که همه رول‌ ها به‌ صورت یکجا به بام برده نشوند. رول اول را کامل باز کرده و در قسمت مورد نظر پهن می ‌نماید. برای شروع کار مشعل را روشن کرده و شعله آن را مطابق با نیاز کار تنظیم می ‌نمایند. ابتدا قسمت آبراه را برای عایق‌ بندی انتخاب می‌ کنند، زیرا بیشترین محل قرارگیری آب در بام‌ آبراه ‌ها می‌ باشند، ازاین‌رو هر چقدر هم که شیب بندی استاندارد باشد، جهت محکم‌کاری اطراف آبراه ها دو بار عایق ‌بندی می شود. برای نصب ایزوگام ابتدا سطح بام را با زاویه‌ی ۴۵ درجه توسط شعله حرارت داده و هم ‌زمان سطح پلیمری ایزوگام را هم حرارت می ‌دهند. پس در حین حرارت دادن به دو سطح به کمک پا یا دست رول ایزوگام را کم‌کم به سطح بام چسبانده تا دو قشر به‌ خوبی به یکدیگر بچسبند. جهت اطمینان از چسبیدن دو سطح، ابتدا و انتهای عایق را مجدداً توسط ماله گرم و شعله حرارت داده تا به‌ خوبی عایق ‌بندی انجام‌ شده و به یکدیگر جوش داده شوند.
  2. نصب ایزوگام ها به‌ صورت چپ و راستی بوده که هم‌ پوشانی نامیده می ‌شود. به این صورت که رول اول که چسبانده شد، رول بعدی به اندازه ۱۰ سانتی ‌متر روی رول قبلی به‌ صورت مخالف جهت قرار می‌گیرد و توسط شعله حرارت داده می ‌شود. باید توجه داشت که عایق ‌بندی هیچگونه چین‌ و چروک و هوایی نداشته و همچنین در همپوشانی ایزوگام ها نباید برآمدگی وجود داشته باشد، و برای جلوگیری از این برآمدگی در قسمت همپوشانی گرمای زیادی داده‌ شده و توسط ماله شیر به قسمت پایین کشیده می ‌شود تا همپوشانی به‌طور استاندارد صورت پذیرد.
  3. در آخرین مرحله نصب و عایق‌کاری، ایزوگام کردن دیوارها و لبه‌ های بام با زاویه‌ی نود درجه می‌ باشد که ایزوگام را تا حدود ۳۰ سانتی‌متر بالا برده و بر روی دیوارها کشیده و دوباره بر روی ایزوگام بام تا حدود ۲۰ سانتی‌ متر پوشانده می‌ شوند تا عایق‌ بندی محکم شده و این کار به هدایت آب به سمت آبراه هم کمک می ‌کند.

راهنمایی انتخاب ایزوگام در کیانمهر کرج

اولین نکته در هنگام انتخاب ایزوگام، توجه به نشان استاندارد رول‌ های ایزوگام است. برخی فروشندگان، ایزوگام های نامرغوب و بی‌ کیفیت را به‌ جای ایزوگام های استاندارد در بازار عرضه می ‌کنند که نشان استاندارد نداشته و دارای زرق‌ و برق بیشتری نسبت‌ به نوع باکیفیت هستند.

ایزوگام های مرغوب بر پوشش خود، دارای نشان استاندارد، تاریخ تولید و انقضا و نام شرکت تولیدی هستند. عایقی را که انتخاب می‌نمایید باید متناسب با شرایط آب‌ و هوایی منطقه بوده و در زمان خرید حتما به سالم بودن ایزوگام و نداشتن شکستگی و چین‌ و چروک در سطح آن توجه نمایید. ایزوگامی را که خریداری می ‌نمایید باید با مکانی که می ‌خواهید عایق ‌بندی آن را انجام دهید تناسب داشته باشد. برای مثال عایق متناسب با سرویس‌ های بهداشتی ایزوگام های تک لایه و ایزوگامی که برای عایق‌بندی بام‌ ها خریداری می شود باید دو لایه و با روکش آلومینیومی باشند.

آخرین نکته قابل‌ توجه، خریداری ایزوگام از مراکز معتبر و شرکت ‌های باسابقه و مطمئن است که شرکت ایزوگام سایوند و نمایندگی ایزوگام در کیانمهر کرج می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

نمایندگی ایزوگام در کیانمهر کرج مجموعه سایوند، علاوه ‌بر پخش و فروش ایزوگام، خدمات نصب و اجرای آن را توسط نصابان و تکنسین ‌های ماهر و حاذق خود بر عهده داشته و آماده خدمت ‌رسانی به هم ‌وطنان خود در زمینه عایق ‌های رطوبتی می‌ باشد. شما عزیزان می ‌توانید جهت ارتباط با این شرکت توسط شماره 02632863166 با این مرکز تماس حاصل نموده و تمامی اطلاعات لازم را از پرسنل این شرکت دریافت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
ایزوگام در کوهسار
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام در سهیلیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید