اجرای ایزوگام شیروانی

اجرای ایزوگام شیروانی امروزه بسیار مرسوم است. درگذشته سقف‌های شیروانی فقط مختص شمال کشور و مناطق پر بارش بود.

اما امروزه به دلیل ظاهر زیبایی که سقف‌های شیروانی دارند؛ استفاده از آن‌ها در مناطقی با آب و هوای خشک مانند تهران نیز رواج پیدا کرده است.

همگی ما با الزام استفاده از ایزوگام پشت بام آشنا هستیم. این عایق رطوبتی از سقف و دیوارها در برابر نفوذ رطوبت محافظت می‌کند. از همین رو چه در سقف‌های عادی و چه در سقف‌های شیروانی باید از این عایق رطوبتی استفاده شود.

منظور از سقف‌های شیروانی سقف‌های شیب دار ساخته شده با ایرانیت، فلز و … هستند. مسلماً عایق کاری سطحی که دارای شیب است از عایق کاری یک سطح صاف دشوارتر است و حتماً باید برای اجرای این عایق رطوبتی اقداماتی از قبل انجام شود.

اجرای ایزوگام شیروانیدر ادامه این مطلب با نحوه صحیح نصب ایزوگام شیروانی آشنا خواهید شد. همچنین بهترین نوع ایزوگام مناسب برای اجرا روی این سطوح نیز به شما معرفی می‌شود.

در ادامه با مزایای استفاده از ایزوگام بر روی سطوح شیروانی آشنا خواهید شد و بهترین و تخصصی‌ترین مرکز برای اجرای ایزوگام بر روی سقف‌های شیروانی در تهران نیز به شما معرفی می‌شود.

ایزوگام شیروانی چیست؟

منظور از اجرای ایزوگام شیروانی ، اجرای ایزوگام بر روی سقف خانه‌هایی است که به جای پشت بام صاف دارای پشت بام شیروانی هستند.

این سقف‌هاي شيرواني با استفاده از ايرانيت يا فلز، شيب بندي شده‌اند. مزاياي استفاده از اين نوع سقف‌ها به‌ويژه در هنگام بارندگي خود را نشان مي‌دهد.

به همين علت است كه از اين نوع سقف‌ها اغلب در مناطق شمالي كشور كه بارندگي در آن‌ها زياد است استفاده مي‌شود. سطح شيب دار اين نوع سقف‌ها سبب مي‌شود باران بر روي آن تجمع  پیدا نكند و به سمت پايين رانده شود.

اما اين ويژگی آن را از نصب ایزوگام بی‌نیاز نمی‌کند. این سقف‌ها اغلب در مناطق پرباران کابردی هستند. حتی اگر در مناظقی که بارندگی زیاد است از سقف شیب دار استفاده شود؛ بازهم ایزوگام می‌تواند دیوار و سقف منزل شما را از رطوبت محافظت نماید.

نحوه اجرای ایزوگام شیروانی چگونه است؟

حالت کلی پشت بام شیروانی با پشت بام معمولی متفاوت است. از همین رو اجرای ایزوگام شیروانی با اجرای ایزوگام معمولی تفاوت دارد.

برای اجرای ایزوگام روی سطوح شیب دار باید زیرسازی مناسبی برای این کار انجام داد. قبل از نصب ایزوگام بر روی این سطوح باید سطح آن را با استفاده از ملات سیمان بطور کامل پوشاند.

پس از اجرای ملات سیمان بر روی این سطوح باید اجازه دهید تا سیمان بطور کامل خشک شود؛ سپس قبل از اجرای ایزوگام یک لایه قیر باید بر روی سطح اجرا شود.

استفاده از یک لایه قیر زیر سطح ایزوگام سبب می‌شود تا ایزوگام بطور کامل به سطح بچسبد. البته این روند بیشتر برای شیروانی‌ها ایرانتی قابل اجرا است؛ چراکه ملات سیمانی نمی‌تواند به خوبی به سطح فلز بچسبد.

برای ایزوگام کاری سطوح شیروانی فلزی از توری‌های مرغی استفاده می‌شود. استفاده از این توری‌ها سبب می‌شوند تا عایق‌بندی سقف راحت‌تر شده و ایزوگام بهتر به سطح شیروانی بچسبد.

بهتر است در هنگام اجرای این عایق رطوبتی بر روی سطوح شیروانی از تخته بنایی استفاده شود. در هنگام استفاده از این تخته از محکم بودن و ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی با ایزوگامبهترین نوع ایزوگام مناسب برای اجرا روی سطوح شیروانی کدام است؟

نوع ایزوگام مصرفی برای اجرای ایزوگام شیروانی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر این ایزوگام از کیفیت لازم برخوردار نباشد، نمی‌تواند به‌خوبی بر روی سطح ایزوگام بچسبد و سبب جمع شدن هوا در زیر آن خواهد شد.

جمع شدن هوا در زیر ایزوگام سبب ایجاد تاول، چروکیدگی و پوسته پوسته شدن سطح ایزوگام خواهد شد. این عوامل سبب کاهش طول عمر مفید ایزوگام می‌شوند. بهترین نوع ایزوگام برای استفاده بر روی سطوح شیروانی فلزی و ایرانتی، ایزوگام دولایه است.

مزایای استفاده از ایزوگام بر روی سطوح شیروانی و شیب دار چیست؟

استفاده و اجرای ایزوگام شیروانی دارای مزایای بسیاری است. بطورکلی ایزوگام یک عایق رطوبتی است؛ بنابراین مهم‌ترین مزیت آن عایق کاری ساختمان شما در برابر رطوبت است.

اما عایق رطوبتی بودن تنها مزیت استفاده از ایزوگام نیست. در ایزوگام‌ها از الیاف پلی استر و پشم شیشه استفاده شده است. الیاف به کار رفته در این عایق سبب شده‌اند تا ایزوگام بتواند بجز عایق رطوبتی، نقش عایق حرارتی و صوتی را نیز اجرا کند.

این عایق مانع از ورود و خروج گرما به داخل و بیرون ساختمان خواهد شد. از همین رو با عایق کاری سقف و دیوارها انرژی کمتری را برای گرم کردن یا خنک کردن خانه صرف می‌کنید.

به‌عبارتی با استفاده از ایزوگام 10 الی 15 درصد انرژی که برای این امور صرف می‌شود؛ ذخیره خواهد شد. این مقدار انرژی درصد قابل توجهی را در دراز مدت شامل می‌شود که می‌تواند در هزینه‌های سالانه شما نیز صرفه‌جویی کند.

اگرچه سقف‌های شیروانی بخش زیادی از آب ناشی از بارندگی را به سمت پایین هدایت می‌کنند؛ اما سقف منزل شما را در برابر بارندگی و پوسیدگی محافظت نمی‌کنند. با نصب ایزوگام بر روی سطوح شیروانی و شیب دار می‌توان عمر و ماندگاری مصالح به کار رفته برای ساخت آن نظیر فلز یا ایرانیت را افزابش داد.

وقتی باران روی سطوح شیروانی فلزی می‌بارد؛ سبب ایجاد سروصدای زیاد در سقف می‌شود. استفاده از ایزوگام بر روی این سطوح سبب  کاهش این سروصدا نیز خواهد شد.

البته نصب این ایزوگام‌ها بسیار حائز اهمیت است. اگر این ایزوگام‌ به‌درستی نصب نشود؛ هوا و رطوبت به زیر آن نفوذ کرده و سبب ایجاد برآمدگی و خراب شدن آن می‌شود. از همین رو ایزوگام به‌ویژه در سقف‌های شیروانی باید توسط یک نصاب حرفه‌ای نصب شود.

اجرای ایزوگام شیروانیبهترین مرکز برای اجرای ایزوگام شیروانی در تهران کدام است؟

همانطورکه گفتیم اجرای ایزوگام شیروانی دارای مراحل بیشتری نسبت به نصب ایزوگام معمولی بر روی پشت بام است. همچنین  نصب ایزوگام بر روی سطوح شیروانی و شیب دار به دلیل شیبی که دارند بسیار خطرناک‌تر است. از همین رو نیروی متخصص و باتجربه باید این کار را انجام دهد.

برای اجرای این نوع ایزوگام می‌توانید از خدمات ایزوگام سایوند استفاده نمایید. این مجموعه یکی از مراکز تخصصی پخش و نصب ایزوگام بر روی انواع سطوح صاف و شیب دار در تهران و کرج است.

تکنسین‌های این مجموعه همگی از تجربه و تخصص کافی در زمینه اجرای بهترین ایزوگام بر روی این نوع سطوح برخوردارند. این مجموعه همچنین مرکز پخش انواع ایزوگام در تهران است. پخش مستقیم و بدون واسطه ایزوگام سبب شده است تا هزینه اجرای ایزوگام توسط تیم اجرایی سایوند بسیار معقول و مقرون به صرفه باشد.

نتیجه‌گیری:

اجرای ایزوگام شیروانی نیازمند تجربه و تخصص است. چراکه مراحل اجرای این ایزوگام اندکی بیشتر است. بهترین نوع ایزوگام برای اجرا در این نوع سطوح ایزوگام دولایه است.

پس از اجرای ایزوگام بر روی سطوح شیب دار علاوه‌بر عایق رطوبتی می‌توانید از مزایای آن به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز استفاده کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان درمورد اجرای این عایق رطوبتی می‌توانید با شماره تلفن‌ها ایزوگام سایوند تماس بگیرید.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
صرفه جویی در مصرف انرژی با ایزوگام
نوشتهٔ پیشین
چه نکاتی باید قبل از نصب ایزوگام رعایت شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید