ویژگی ایزوگام مرغوب مهم ترین عامل در انتخاب یک ایزوگام و استفاده از آن می باشد. برای انتخاب یک ایزوگام مرغوب شناختن ویژگی های آن بسیار مهم و لازم می باشد. امروزه بسیاری از شرکت های تولید ایزوگام با کاهش کیفیت ایزوگام های تولیدی خود به دلیل کاهش هزینه های خود اقدام به تولید ایزوگام های نامرغوب و بی کیفیت کرده و در دسترس مردم قرار داده اند. اما با شناختن یکسری از نکات ساده می توان به راحتی ایزوگام مرغوب و درجه یک تهیه کرد و سال ها از کارکرد آن بهره برد. در ابتدا به تعریفی خلاصه از ایزوگام و مواد تشکیل دهنده آن میپردازیم تا بتوانیم با شناخت این عایق بهترین نوع آن را تشخیص دهیم.

10 ویژگی شناخت ایزوگام مرغوب

ایزوگام مرغوب چیست؟

ایزوگام مرغوب یک نوع پوشش مقاوم با کیفیت است که کاربرد آن برای سطوح مختلف می باشد. ایزوگام با بکارگیری تکنیک های مخصوص به نصب آن به وسیله ی گرما  توسط نصاب عایق بر روی محل مورد نظر چسبانده می شود‌.

مواد تشکیل دهنده ی ایزوگام مرغوب

  • قیر صنعتی با نقطه نرمی ۶۰/۷۰
  • یک لایه پلی استر
  • یک لایه تیشو
  • مواد پلیمری (اتکتیک پلی پروپیلن)
  • پودر مس ۶۰۰ و پودر تالک
  • فویل آلومینیومی جهت روکش ایزوگام
  • فیلم پلی اتیلن و چسب و باند

10 ویژگی ایزوگام مرغوب

در تشخیص ایزوگام مرغوب و استاندارد آشنایی با مشخصات آن تشخیص را بسیار آسان می کند. از جمله ‌این مشخصات عبارتند از:

۱ – یکی از مشخصات ایزوگام مرغوب ضخامت ایزوگام است. ضخامت لایه رطوبتی استاندارد ۴ میلی متر می باشد. اگر ضخامت آن کمتر از این باشد کیفیت آن به اندازه ی مطلوب نیست و استاندارد لازم را ندارد. مهم ترین عامل در ضخامت لایه  ایزوگام میزان قیر به کار برده در آن می باشد. به مرور زمان و با بالا رفتن هزینه قیر، بسیاری از شرکت ها به جای قیر از مواد غیر پلیمری در تولید ایزوگام استفده میکنند، که بوی آن نیز بسیار نامطبوع است و در نتیجه کیفیت بسیار پایینی دارد.

۲ – وزن ایزوگام، وزن استاندارد عایق رطوبتی مرغوب ۴۰ تا ۴۲ کیلوگرم است، وزن کمتر از این نشانه غیر استاندارد بودن آن است.

۳ – ضخامت روکش آلومینیومی ایزوگام استاندارد ۱۶ میکرون می باشد.

۴ – در تولید ایزوگام استاندارد لایه ی تیشو و پلی استر مرغوب به کار برده می شود.

۵ –  یک ایزوگام استاندارد حتماً دارای ضمانت نامه و بیمه نامه از طرف شرکت تولید کننده ی آن می باشد. یکی از مهم ترین نکات در تهیه ی ایزوگام مرغوب و استاندارد تهیه آن از شرکت های معتبر می باشد چون در صورت پیش آمدن هر مشکلی تا مدت ها می توان از گارانتی و بیمه آن استفاده کرد.

۶ – مشخصات یک عایق رطوبتی استاندارد حتماً در ظاهر آن کاملا مشخص و واضح است. این ایزوگام ها دارای نشان ملی استاندارد به فاصله ی هر دو متر بر روی رول عایق چاپ شده میباشند. هم‌چنین تمام ویژگی های عایق از جمله علامت استاندارد، تاریخ تولید، نوع عایق رطوبتی، ضخامت و وزن آن بر روی برچسب عایق چاپ شده است.

۷ – در تولید ایزوگام مرغوب، فصل و شرایط آب و هوایی سردسیر، رطوبتی و گرمسیر بسیار مورد توجه قرار می گیرد و متناسب با شرایط اقلیمی، ایزوگام استاندارد تولید می شود.

۸ – یکی دیگر از تشخیص ویژگی ایزوگام مناسب و استاندارد با کشیدن دست بر روی لایه ی خارجی آن کاملا مشخص می شود در عایق با کیفیت ذرات سیاه آن به دست نمی چسبد اگر به غیر از این باشد ایزوگام غیر استاندارد است.

۹ – ایزوگام باکیفیت در برابر سرما و گرما، در مقابل تابش گرمای زیاد و همچنین نفوذ سرما و آب مقاومت بسیار خوبی دارد.

۱۰ – ایزوگام استاندارد و با کیفیت در صورت تا کردن هرگز خم نمی شود و همچنین با کشیدن آن از هر طرف هرگز پاره نمی شود.

تلاش شرکت ایزوگام سایوند با در نظر گرفتن تمام جوانب و رعایت نکات در تهیه ایزوگام مرغوب در طول سابقه کاری چندین ساله خود برای در دسترس قرار دادن شما عزیزان می باشد.

کاربردهای ایزوگام مرغوب

ویژگی مهم ایزوگام مرغوب و و استاندارد نسبت به ایزوگام های بدون کیفیت مقاومت زیاد آن و سبکی آن در حین استاندارد بودن وزن آن می باشد، به همین خاطر ایزوگام مرغوب مناسب برای عایق کردن سطوح مختلف بسیاری از جمله پشت بام، پی و دیواره ساختمان، مخزن های آب، دیواره و کف سرویس های بهداشتی، استخر برای جلوگیری از نفوذ آب، لوله های نفت،  لوله های گاز، نصب ایزوگام روی دیوار و بسیاری از سطوح دیگر به کار برده می شود‌.

مزیت استفاده از ایزوگام مرغوب

  1.  از مهم ترین مزایای استفاده از ایزوگام مرغوب صرفه جویی در هزینه های شما عزیزان می باشد. از آنجایی که عایق استاندارد و با کیفیت، استحکام سطح موردنظر مثل ساختمان را افزایش داده و با چندین سال عمر مفید خود مانع از تخریب سطح و در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه های مشتریان خود می شود.
  2.  وزن کم و سبک ایزوگام باکیفیت از دیگر مزایای عایق استاندارد می باشد، با توجه به مواد مرغوب و به اندازه ی به کار برده شده در ایزوگام استاندارد وزن سبک آن به نفع سقف و سطح موردنظر و عدم ورود فشار به آن می باشد.
  3.  همانطور که گفته شد عایق با کیفیت در مقابل گرما و سرما و همچنین در مقابل تابش اشعه ی UV بسیار مقاوم است.
  4. مقاومت در برابر ضربات و فشار ها و پارگی از دیگر مزایای ایزوگام مرغوب می باشد.

و در آخر نکته ی قابل توجه در بازدهی عملکرد یک ایزوگام با کیفیت علاوه بر مرغوب و استاندارد بودن آن نحوه ی چسباندن آن بسیار مهم می باشد. رعایت تمام نکات و حرفه ای چسباندن ایزوگام توسط نصاب های باتجربه بر روی سطح موردنظر، عایق از کنده شدن و باد کردن در طول عمر خود در امان بوده و در نتیجه موجب استحکام و پایداری طول عمر عایق می شود.

ما با توجه به اطمینان و اعتقاد حاصل از بازده کار خود در شرکت ایزوگام سایوند آماده ی ارائه ی انجام بهترین خدمات عایق کاری به شما عزیزان هستیم. پس با تماس با کارشناسان ما در کرج، تهران و حومه از گرفتن مشاوره به صورت رایگان و بازدید مکان موردنظر بهترین و با کیفیت ترین خدمات عایق کاری را از ما دریافت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
نحوه محاسبه هزینه ایزوگام
نوشتهٔ پیشین
نصب ایزوگام روی دیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید