افزایش طول عمر ایزوگام

برای افزایش طول عمر ایزوگام باید چه‌کارهایی انجام داد؟

ایزوگام یک پوشش مقاوم است که اغلب برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به خانه، استخر و … استفاده می‌شود. ایزوگام از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده است. این پوشش با استفاده از گرما بر بستر بام و مکان مورد نظر نصب و چسبانده می‌شود.

افزایش طول عمر ایزوگام

 

ایزوگام کارایی‌های مختلفی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. از ایزوگام می‌توان در سطوحی مثل ایزوگام پی، ایزوگام دیواره، ایزوگام کف و  ایزوگام پشت بام ساختمان‌ها و  ایزوگام استخرها برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت استفاده کرد. لازم به ذکر است عمر ایزوگام با کیفیت به طور متوسط 16 سال است و بعد از این چندسال نیاز به تعمیرات دارد.

برای افزایش طول عمر ایزوگام چه کارهایی نیاز است؟

در این مقاله سعی داریم نکاتی را برای افزایش طول عمر بیشتر ایزوگام پشت بام، ایزوگام دیوار و … ذکر کنیم. این توضیحات می‌تواند باعث جلوگیری از مشکلات احتمالی که ممکن است برای ایزوگام پیش آید شود.

کیفیت ایزوگام

کیفیت ایزوگام در طول عمر آن بسیار مؤثر است و می‌توان گفت اصلی‌ترین عامل در افزایش طول عمر ایزوگام کیفیت آن است. در رابطه با هر کالای دیگری نیز کیفیت آن برای طول عمر بیشتر مهم است.

اما کیفیت ایزوگام چگونه درجه بندی می‌شود؟  به طور کلی چند نوع ایزوگام وجود دارد.  شرکت تولید کننده ایزوگام نیز در درجه بندی درست آن نقش دارد و گاهی شرکت‌های نامعتبر از مواد اولیه درجه 3 استفاده می‌کنند و ایزگام تولید شده را با عنوان درجه 1 به فروش می‌رسانند.

  • ایزوگام پلیمری
  • ایزوگام دمیده
  • ایزوگام دولایه
  • ایزوگام یک لایه

اما شرکت‌های معبر دیگری نیز وجود دارند که ایزوگام و قیرگونی با کیفیت همچنین با ضمانت را به مردم ارائه می‌کنند مانند ایزوگام سایوند که شما را در تمام مراحل همراهی می‌کند.

طریقه نصب ایزوگام

یکی دیگر از موارد مهم در افزایش طول عمر ایزوگام طریقه نصب آن است. این مسئله روشن است که خودتان قادر به نصب ایزوگام نیستید و باید از نیرو و تکنسین‌های حرفه‌ای در انجام این کار کمک بگیرید. حتی اگر از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین ایزوگام که از بهترین مواد اولیه هم تولید شده باشند استفاده کنید اما طریقه نصب درست اجرا نشود، ذره‌ای ارزش ندارد و در افزایش طول عمر ایزوگام تؤثیر منفی می‌گذارد.

نصب ایزوگام باید توسط افراد با تجربه و متخصص در این زمینه انجام شود تا منجرب افزایش طول عمر ایزوگام گردد. مجموعه ایزوگام سایوند همراه با تیم حرفه‌ای و تکنسین‌های کارکشته خود به شما در این زمینه یاری می‌رساند.

بهره برداری صحیح از ایزوگام

از هر چیزی مثل رنگ دیوار، کچ‌کاری، پارکت، ایزوگام و … برای سالم ماندن و طول عمر بیشتر نیاز به مراقبت و نگهداری درست و با قائده از آن را دارد. حتی اگر ایزوگام مرغوب باشد و از طریقه صحیح نیز نصب شده باشد نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

شرایط آب و هوایی هر منطقه متفاوت است و در نتیجه طول عمر ایزوگام نیز متغیر است و در همه‌ی شهرها یکسان نیست. در مناطق آب و هوایی گرم و خشک که با تابش مستقیم نور خورشید همراه است ممکن است بعد از گذشت چند سال سطح ایزوگام پوسته دهد یا ترک بخورد؛ یا در مناطقی که بارش باران و برف در آن زیاد است ممکن است در اثر رطوبت و بارش فراوان ایزوگام دچار نشتی شود.

اما اگر از آن به درستی استفاده و نگهداری شود باعث افزایش طول عمر ایزوگام می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر هر چند سال به تعمیر ایزوگام بپردازند هزینه‌ی زیادی به دنبال می‌آورد درصورتی که هزینه تعمیرات جزئی از تعمیرات کلان مثل نشتی آب بسیار کمتر است. پس مراقبت و تعمیرات به موقع ایزوگام موجب افزایش طول عمر آن می‌شود.

محیط پیرامونی ایزوگام

محیط پیرامون ایزوگام نیز مانند محیط پیرامون انسان در افزایش طول عمر ایزوگام مهم است. برای مثال قطعاً انسانی که همیشه در هوای آلوده است و با اسید و مواد خورنده و نفتی سروکار دارد طول عمر کمتری نسبت به فردی که در هوایی مطلوب است و دور از اسید و یا هر ماده‌ی خطرناک دیگر است دارد.

ایزوگام هم به همین صورت است تماس ایزوگام با اسیدها، مواد خورنده، مواد آتش‌زا، مواد نفتی و … باعث فرسودگی و آسیب دیدن آن می‌شود. همچنین وارد شدن ضربه و تماس با اجسام نوک تیز باعث خرابی و کاهش طول عمر ایزوگام می‌شود.

استفاده درست از نوع ایزوگام با توجه به محل

همانطور که قبل اشاره کردیم محیط و آب و هوای منطقه در افزایش طول عمر ایزوگام تأثیر دارد. هر نوعی از ایزوگام مناسب مناطق خاصی است. بهتر است قبل از نصب ایزوگام در رابطه با سازگاری انواع ایزوگام با محیط و آب و هوای منطقه مورد نظر تحقیق نمایید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

به عنوان مثال ایزوگام‌های بدون فویل برای مناطقی که در معرض نور خورشید قرار ندارند مناسب است. یا ایزوگام‌های مخصوص آب و هوای گرمسیر برای مناطق سردسیر و در معرض بارش باران توصیه نمی‌شود. در انتخاب نوع ایزوگام دقت بالایی به خرج دهید زیرا هر نوع از ایزوگام مناسب منطقه و شرایط خاصی تولید شده است.

انواع ایزوگام و مواد تشکیل دهنده آن

  • ایزوگام پلیمری:

ایزوگام پلیمری نوعی از ایزوگام است که  60 الی70 درصد آن را  قیر تشکیل می‌دهد و از تقطیر نفت خام در پالایشگاه‌ها به دست می‌آید. موادی که در تولید این نوع از ایزوگام به کار رفته است عبارت است از قیر با خلوص بالا، پلی استر، تیشو، آلومینیوم، پودر تالک، پوشال پلاستیکی و … ترکیب این مواد در دستگاه‌های ساخت پلیمر مخلوط شده و به مایع تبدیل می‌شود که به عنوان شیره ایزوگام از آن نام می‌برند.

  • ایزوگام یک لایه و دو لایه

ایزوگام‌ها را براساس دارا بودن تعداد لایه‌های مختلف به دو دسته تک لایه و دو لایه تقسیم می‌کنند. ایزوگام‌های تک لایه ظرافت و انعطاف پذیری بیشتری دارد در حالی که ایزوگام‌های دو لایه چون از پلی استر ساخته شده ضخیم‌تر و با استحکام‌تر است.

  • ایزوگام دمیده:

ماده اصلی این نوع از ایزوگام قیر است. ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام پلیمری از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. این نوع از ایزوگام بیشتر در ساخت پوشش‌های بام و باطری اتومبیل و نظیر آن استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری

به طور کلی سه الی چهار نوع ایزوگام وجود دارد که بهترین آن‌ها ایزوگام پلیمری است؛ اما حتی بهترین نوع ایزوگام نیز نیاز به مراقبت جهت طول عمر بیشتر دارد. همانطور که گفته شد بهتر است برای افزایش طول عمر ایزوگام به برخی از نکات از قبیل کیفیت ایزوگام، طریقه نصب، محیط پیرامونی ایزوگام و …  توجه کرد.

ایزوگام سایوند، مرکز پخش و نصب ایزوگام در تهران و کرج است. این مرکز با سابقه و تکنسین‌های با تجربه خود در زمینه اجرای عایق رطوبتی، می‌تواند امر اجرای آن را به نحوی انجام دهند که این عایق رطوبتی سالیان متوالی سالم و به دور از آسیب بماند.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
ایزوگام در تهران
نوشتهٔ پیشین
مقایسه ایزوگام و قیرگونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید