پوشش روی ایزوگام

همان طور که میدانید ایزوگام کردن سطوح مختلف به دلیل مقاوم‌ شدن آن ها در برابر نفوذ آب و رطوبت و همچنین محافظت در برابر اشعه خورشید است. مهم ترین مزیتی که در تولید ایزوگام ها وجود دارد انواع مختلف و متنوع عایق ها است، عایق ها متناسب با سطوح مختلف، ضخامت و دوام آن ها و شرایط اقلیمی متفاوت تولید و روانه بازار می شوند. به طور کلی عمر مفید ایزوگام بین ۱۰ تا ۱۵ سال تخمین زده شده است اما دوام ایزوگام به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این عوامل میتوان به کیفیت عایق، زیرسازی مناسب و نصب اصولی آن، عوامل محیطی، نحوه استفاده و مراقبت از ایزوگام که مؤثر در دوام و طول عمر مفید این عایق هستند اشاره کرد.

نصب ایزوگام

می توان گفت چگونگی نصب عایق مهم ترین عامل در دوام ایزوگام و طول عمر آن است‌. نصب عایق باید اصولی و حرفه ای توسط افراد باتجربه، ماهر و با رعایت تمامی نکات آن اجرا شود، تا در طول عمر آن راهی برای نفوذ آب و رطوبت و در نهایت کنده شدن آن وجود نداشته باشد.

نکات مهم در نصب ایزوگام

  1. اولین نکته در نصب ایزوگام تناسب بین عایق و محیط است. ایزوگام باید متناسب با سطح موردنظر تهیه و نصب شود تا نتیجه مطلوب را داشته باشد.
  2. نصب عایق باید در دمای متعادل و بدون بارندگی اجرا شود. مناسب ترین دما برای نصب عایق در دمای بین 5+ تا 40+ درجه سانتی گراد است. قیر در دمای هوای خیلی گرم و خیلی سرد به دلیل انقباض و انبساط به خوبی بر روی سطوح نمی چسبد و نصب آن به خوبی انجام نمی شود.
  3. سطح مورد نظر باید کاملاً تمیز، بدون آلودگی و گرد و غبار باشد. قبل از نصب ابتدا باید سطح را با آب و جارو کاملاً تمیز کرد و برای نصب عایق باید اجازه داد تا سطح کاملاً خشک شود. در صورت وجود هرگونه آلودگی و یا مواد اضافه عایق به خوبی نمی چسبد.
  4. نکته دیگر در نصب عایق زیرسازی مناسب سطوح است، اگر سطح صاف و یکدست نباشد و دچار سستی و یا ترک خوردگی شده باشد ابتدا باید تمامی مشکلات آن رفع شود، ناهمواری ها یکدست شود، تمامی درزها و ترک ها با ملات سیمان پر شوند تا سطح کاملا صاف و یکدست و آماده نصب شود.
  5. زوایای ۹۰ درجه موجود در سطوح باید پر شوند و تنظیم شیب آبراه به سمت ناودانی پشت بام رعایت شود.
  6. بعد از اتمام نصب مجدد باید سطح عایق شده را با آب و جارو نظافت کرد و هرگونه مواد اضافی را از روی سطح جمع کرد.
  7. همان طور که گفته شد تهیه ایزوگام استاندارد و مرغوب و نصب اصولی آن با رعایت تمام نکات در دوام عایق مؤثرترین نکات هستند.

 اما چگونه می توانیم عایق را مستحکم تر نصب کنیم و دوام و طول عمر آن را افزایش دهیم ؟

در بسیاری از موارد ممکن است محیط عایق شده محل تردد و رفت و آمد افراد و یا در معرض آسیب های مختلف باشد، مثل برخورد اشیاء نوک تیز و سنگین، پوسیدگی عایق در اثر آب جمع شده ناشی از بارندگی که مسیری برای حرکت به سمت ناودان نداشته و خشک شدن فضولات پرندگان بر روی عایق عواملی هستند که کیفیت و دوام ایزوگام را به شدت کاهش خواهند داد.

اما راه حل هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان عمر عایق را با اجرای پوشش های محافظ به صورت طولانی مدت افزایش داد. پوشش های محافظ ایزوگام انواع و روش های مختلفی دارند که هرکدام با توجه به رعایت نکات جهت محافظت از عایق و استانداردهای ساختمان اجرا خواهند شد.

انواع پوشش قابل اجرا روی ایزوگام انواع پوشش های قابل اجرا بر روی ایزوگام کدامند ؟

  • آسفالت کردن روی ایزوگام
  • اجرای سیمان کاری روی ایزوگام
  • نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام
  • رنگ آمیزی روی ایزوگام

نحوه اجرای انواع پوشش روی ایزوگام

  1. ارزیابی مقاومت سطح ایزوگام

 ابتدا باید مقاومت سطح مورد نظر را به خوبی بررسی کرد، با بررسی دقیق باید بفهمیم که سطح تحمل اجرای پوشش محافظ را دارد یا خیر، اگر سطح مناسب اجرای پوشش نباشد باید به وسیله پرایمر ایزوگام مقاومت آن را افزایش داد.

  1. نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام

در نصب کاشی و سرامیک بر روی عایق نیز ابتدا باید به خوبی سطح مورد نظر را بررسی کرد تا ناهمواری از جمله بادکردگی و چین خوردگی در نصب عایق وجود نداشته باشد و اگر وجود داشت در ابتدا نقص ها برطرف شوند سپس نصب کاشی و سرامیک را انجام داد. امکان نصب مستقیم کاشی و سرامیک روی ایزوگام نیز وجود ندارد زیرا موجب آسیب به سطح عایق شده و چسبندگی و استحکام لازم بین عایق و پوشش ها ایجاد نمی شود، به همین دلیل باید سطح عایق را به کمک یک لایه سیمان پوشاند سپس نصب کاشی و سرامیک را بر روی آن اجرا کرد. توری مرغی یا پلیمری نیز به چسبندگی بهتر عایق و سیمان کمک می کند.

  1. اجرای سیمان کاری روی ایزوگام

از آنجایی که در اجرای سیمان بر روی عایق امکان جابجایی و حرکت سیمان روی عایق وجود دارد می توان با به کار بردن توری های مرغی یا پلیمری مابین لایه های عایق و پوشش سیمان مقاومت پوشش محافظ را افزایش داد.

  • با اجرای انواع پوشش های محافظ بر روی عایق پشت بام و یا هر سطح دیگری می توانید کاملا آسوده خاطر از مقاومت و دوام طولانی مدت آن طی سال ها باشید و هزینه تعمیر و تعویض ایزوگام نصب شده خود را به شدت کاهش دهید.‌

سخن آخر

مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند با ارائه بهترین خدمات ایزولاسیون از فروش عایق های استاندارد و مرغوب همراه با ضمانت نامه و بیمه نامه تا نصب اصولی آن هم چنین اجرای انواع محافظ های مقاوم بر روی انواع عایق ها در خدمات مشتریان خود می باشد. پخش ایزوگام در کرج سایوند تمام خدمات ایزولاسیون را با مناسب ترین قیمت ها به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

در صورت نیاز به خرید ایزوگام و دریافت خدمات نصب آن همین حالا با کارشناسان ما با شماره 02632863166 تماس حاصل نمایید.

نوشتهٔ بعدی
بهترین مرکز پخش و نصب ایزوگام در کرج
نوشتهٔ پیشین
نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • برای قسمت هایی از خونه که در معرض رطوبت هستن بهترین راه ایزوگام کردنه

    پاسخ
    • ایزوگام سایوند
      خرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲ ق.ظ

      سلام و وقت بخیر
      بله دوست عزیز استفاده از انواع عایق های رطوبتی همچون ایزوگام و قیرگونی برای محافظت سازه در برابر رطوبت امری لازم و ضروری است.

      پاسخ
  • لادن عباسیان
    مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۶:۵۳ ق.ظ

    سلام
    آیا اگر روی ایزوگام پشت بام پوشیده نشود در جذب نور آفتاب و گرم شدن واحدهای زیر ایزوگام تاثیر می گذارد؟

    پاسخ
    • ایزوگام سایوند
      مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۴:۰۴ ب.ظ

      سلام و وقت بخیر
      ایزوگام یک عایق است که علاوه بر حفاظت سطح ایزوگام شده در برابر نم و رطوبت، مانع از جذب مستقیم نور آفتاب شده در نتیجه باعث کاهش گرمای ورودی به داخل ساختمان نیز می شود.

      پاسخ
  • با سلام. برا زیباسازی رو ایزوگلم چه کاری میشه کرد

    پاسخ
    • ایزوگام سایوند
      آبان ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۴۹ ب.ظ

      سلام و وقت بخیر
      یکی ار روش های زیباسازی ایزوگام استفاده از ایزوگام طرحدار با انواع طرح های متنوع و زیبا می باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید