پودر تالک و کاربرد آن در صنعت ایزوگام

پودر تالک از مواد تشکیل‌دهنده ایزوگام می‌باشد. در واقع یک ایزوگام استاندارد متشکل از قیرصنعتی ۶۰-۷۰، یک لایه تیشوی نخدار، یک‌لایه پلی استر سوزنی، یک لایه فویل آلومینیومی با ضخامتی برابر با ۱۴ تا ۱۶ میکرون، پودر تالک و پودر مس ۶۰۰، فیلم پلی‌اتیلن، اتکتیک پلی پروپیلن، باند و چسب می‌باشد.

پودر تالک و کاربرد آن در صنعت ایزوگامدر این مقاله قصد داریم پودر تالک و کاربرد آن در صنعت ایزوگام را به شما عزیزان معرفی کنیم. در واقع این پودر از سنگ معدنی طلق یا تلک که به رنگ سفید روشن است تولید می‌شود. پودر تالک گرد سفید و نرمی است که از آسیاب کردن سنگ معدنی تالک به وجود می‌آید که در صنعت از آن برای تولید عایق‌های رطوبتی استفاده می‌شود.

همان‌طور که ممکن است بدانید کیفیت مواد تشکیل‌دهنده ایزوگام مهم‌ترین عامل در دوام و پایداری آن در برابر عوامل مختلف از جمله عوامل محیطی و شرایط جوی می‌باشد. بنابراین یک عایق استاندارد از مواد تشکیل‌دهنده به‌اندازه و با کیفیتی مرغوب تولید می شود‌. درنتیجه این پودر نیز به‌اندازه‌ استاندارد و مورد نیاز در تولید عایق استفاده می‌شود.

دلایل استفاده از پودر تالک در تولید ایزوگام

  1. دوام و پایداری عایق

یکی از دلایل استفاده از این پودر در تولید عایق دوام و پایداری ایزوگام می‌باشد. در واقع از آن در تولید عایق به‌منظور تثبیت آسفالت به کار برده می‌شود. اضافه شدن پودر تالک به مواد آسفالت مانع از تجزیه و از بین رفتن قیر در برابر شرایط آب‌وهوایی نامناسب می‌شود. اگر از این گرد سفید رنگ به‌اندازه کافی و استاندارد در تولید عایق استفاده نشود موجب افزایش نرمی و کاهش دوام و پایداری ایزوگام در طول عمر آن خواهد شد، همچنین استفاده بیش‌ از اندازه و استاندارد پودر تالک در تولید عایق های رطوبتی موجب خشکی و شکنندگی لایه‌های آن خواهد شد.

  1. تثبیت کننده‌ عایق

از پودر تالک به‌عنوان یک ماده تثبیت‌کننده در شیره‌ی اصلی ایزوگام به کار برده می‌شود. استفاده از این ماده در تولید عایق‌های رطوبتی سبب افزایش ایستایی لایه‌های ایزوگام می‌شود.

  1. جداکننده

ازآنجایی‌که ایزوگام های تولیدی بعد از اتمام مراحل تولید جهت نگهداری در انبار نگه داشته می‌شوند، پودر تالک از به‌هم چسبیدن لایه‌های رول‌ ایزوگام به همدیگر جلوگیری می‌کند، در فصل گرما و گرم‌تر شدن هوا به دلیل نرم تر شدن قیر موجود در عایق امکان به هم چسبیدن ایزوگام ها به همدیگر وجود دارد اما پودر تالک مانع از این اتفاق و چسبندگی عایق ها به یکدیگر خواهد شد.

مشخصات پودر تالک

  1. رنگ و عیار

در تولید عایق‌های رطوبتی در صنعت از تالک دارای رنگ روشن و عیار پایین استفاده می‌شود.

  1. مش

درواقع مش نشانه ابعاد دانه‌بندی پودر تالک است.

برای مثال اندازه مش موجود در پودر تالک جهت دوام و پایداری پوشش پشت‌بام ۱۰۰ درصد کمتر است ۸۰ مش و یا ۴۰ درصد کمتر از ۲۰۰ مش می‌باشد.

  1. اش

مشخصه درصد خلوص پودر تالک میزان اش آن است. در واقع در تولید عایق‌های رطوبتی از پودر تالک با اش پایین یعنی از پودر تالک با درجه خلوص کم استفاده می شود.

پس حتماً توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته در کیفیت و دوام عایقی که برای پوشش‌دهی سطوح مختلف استفاده می‌کنید مواد تشکیل‌دهنده و کیفیت آن ها است.

ایزوگام های مرغوب و استاندارد در تولیدی‌های معتبر تولید و توسط مراکز پخش مختلف که حتماً باید به معتبر بودن آن‌ها اطمینان حاصل کرد در دسترس مردم قرار خواهند گرفت.

 حال از کجا باید فهمید که یک عایق معتبر و مرغوب است و ویژگی‌های لازم را داراست ؟

از مهم‌ترین مشخصات یک ایزوگام مرغوب و استاندارد نشان استاندارد ایزوگام و خدمات پس‌از فروش آن ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه عایق می‌باشد. به‌همین‌منظور شما عزیزان می‌توانید مرغوب‌ترین و بهترین ایزوگام ها را از مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند تهیه نمایید.

پس توصیه می‌شود در هنگام تهیه و تولید ایزوگام به مشخصات آن توجه نمایید. مشخصات یک عایق استاندارد بر روی فیلم پلی‌اتیلن آن به‌طور کامل درج شده‌است، از جمله مشخصات درج‌شده عبارت است از:

  • تاریخ تولید
  • ابعاد
  • وزن
  • نشان استاندارد
  • ضخامت مواد تشکیل‌دهنده عایق و … .

 در ‌صورت مشاهده مشخصات آن بر روی فیلم پلی‌اتیلن عایق می‌توانید مطمئن از مرغوبیت آن باشید و پس‌از تهیه ایزوگام با نصب اصولی و صحیح آن توسط نصاب‌های ماهر و کاربلد و همچنین استفاده درست و صحیح از ایزوگام در طول عمر آن می‌توانید استفاده‌ی کافی و لازم را از ایزوگام تا پایان عمر مفید آن که حدوداً زمانی 10 الی 15 ساله است، ببرید.

مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند در اقصی نقاط استان البرز و در نظر گرفتن نمایندگی‌های متعدد در هر منطقه بهترین خدمات را از فروش و عرضه ایزوگام تا خدمات نصب اصولی آن به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

تمامی ایزوگام های موجود در پخش ایزوگام در کرج سایوند دارای نشان استاندارد، ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه می‌باشند. درنتیجه می‌توانید کاملاً آسوده‌خاطر از کیفیت و مرغوبیت عایق، ایزوگام مورد نیاز خود را از ایزوگام سایوند تهیه نمایید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان همین حالا با کارشناسان و نمایندگی های فعال و مجاز این مرکز در سرتاسر استان البرز تماس حاصل نموده و بهترین خدمات ایزولاسیون را از ما دریافت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
قیمت ایزوگام و نصب آن در سال ۱۴۰۰
نوشتهٔ پیشین
تجهیزات مورد نیاز جهت نصب ایزوگام

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    استفاده از این پودر برای ایزوگام کردن باعث بالا رفتن هزینه هم میشه؟ منظورم اینه که ارزشش رو داره که اینکارو انجام بدیم؟ از لحاظ هزینه ای

    پاسخ
    • ایزوگام سایوند
      اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۴:۴۴ ب.ظ

      سلام و وقت بخیر
      از پودر تالک در ساخت انواع ایزوگام های مرغوب و با کیفیت که مورد استفاده مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند نیز می باشد استفاده شده است و نیازی به تهیه و استفاده از سوی مصرف کنندگان گرامی ندارد. تنها کافی است ایزوگام مصرفی خود را از بین برند های با کیفیت همچون ایزوگام شرق، ایزوگام دلیجان، ایزوگام صدف بام، ایزوگام بام گستر 117 و … تهیه نمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید