ایزوگام مورد استفاده برای پوشش‌دهی پشت‌بام و یا هر محیط دیگری نیاز به یک نصب اصولی و صحیح دارد. به‌طورکلی عمر مفید ایزوگام بین ۱۰ الی ۱۵ سال تخمین زده می‌شود، اما دوام و ماندگاری آن تحت تأثیر عوامل مختلفی است. ازجمله نصب ایزوگام یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در دوام و ماندگاری عایق می‌باشد. نصب ایزوگام باید توسط افراد ماهر و اصولی انجام شود، در غیر این صورت و در صورت نصب غیراصولی ایزوگام در مدت‌زمان بسیار کوتاهی کیفیت آن به‌شدت کاهش‌یافته و با نفوذ آب و رطوبت به پشت ایزوگام به‌سرعت موجب کنده شدن عایق خواهد شد. نصاب‌ها نیز برای نصب اصولی و حرفه‌ای ایزوگام به تجهیزات مناسب و مخصوص نیاز دارند که ازجمله این تجهیزات میتوان به کوارد زیر اشاره کرد.

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب ایزوگاملیست تجهیزات مورد نیاز جهت نصب ایزوگام

  1. جارو

قبل‌از شروع نصب و در ابتدای کار باید سطح موردنظری که قرار است عایق شود با جارو کردن به‌ طور کامل نظافت شود و سطح عاری از هرگونه گرد و غبار، آلودگی و مواد اضافه شود، زیرا هر گونه مواد اضافی موجود در محیط اجازه نمی‌دهد عایق به‌خوبی به سطح بچسبد‌. اگر سطح مورد نظر با آب شستشو داده شود حتماً باید توجه داشت که محیط به‌طور کامل خشک شود و رطوبت آن کاملاً از بین برود تا عایق به‌خوبی به سطح بچسبد.

  1. طناب و قرقره

در واقع برای حمل ایزوگام و انتقال آن به محیطی که قرار است عایق شود از طناب و قرقره استفاده می‌شود. برای مثال برای انتقال عایق به پشت‌بام ساختمانی که چند طبقه است و یا ساختمانی که آسانسور ندارد از طناب و قرقره برای حمل عایق و انتقال آن به محیط استفاده می‌شود.

  1. مشعل

درواقع مشعل یکی از مهم‌ترین ابزاری است که توسط نصاب‌ها برای نصب عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مشعل برای گرم کردن و حرارت دادن ایزوگام و چسباندن آن به محیط استفاده می‌شود. مشعل‌ها به دو صورت تک شعله و چند شعله در بازار موجود هستند.

  1. فندک جرقه‌ای

برای روشن کردن مشعل از فندک جرقه ای استفاده می‌شود و بهتر است که از نوع دسته بلند آن استفاده شود تا شعله آن موجب سوختگی دست نصاب نشود.

  1. کپسول گاز (گاز مایع)

در واقع مشعلی که برای گرم کردن و حرارت دادن عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد به کپسول گاز یا کپسول مایع متصل است و گرما و حرارت آن بدین وسیله به وجود می‌آید. به صورتی که در ابتدا رول‌های ایزوگام را باز می‌کنند، بعد از اندازه‌گیری و برش آن‌ها به وسیله کاتر توسط مشعل و حرارت دادن به عایق‌ها شروع به چسباندن ایزوگام می کنند.

  1. تیغ موکت بری فلزی

برای برش ایزوگام در اندازه‌های دلخواه و دقیق از تیغ موکت بری فلزی استفاده می‌کنند، همچنین به دلیل فویلی که در آن به کار برده شده‌است به کاتر فلزی و تیز برای برش دقیق عایق نیاز است.

  1. کمچه و ماله بند کشی

این وسیله نیز مخصوص عایق‌کاری و یکی از ابزارهای مهم نصاب‌ها می‌باشد. بعد از نصب ایزوگام به سطح محیط با استفاده از این وسیله جوشکاری بندهای عایق را انجام می‌دهند

  1. کپسول آتش‌نشانی

ازآنجایی‌که در مراحل نصب ایزوگام از وسایل پرخطری مثل کپسول گاز، مشعل و سایر ابزارهای دیگر استفاده می‌شود در محیطی که قرار است نصب ایزوگام انجام شود حتماً نیاز است کپسول آتش‌نشانی پودری تعبیه کرد تا در هنگام آتش گرفتن کپسول و شعله‌ور شدن آن به وسیله کپسول آتش‌نشانی بتوان از حوادث احتمالی جلوگیری کرد.

  1. پوشش مناسب و مخصوص نصاب

همان‌طور که گفته شد نصاب ها در حین مراحل نصب ایزوگام با وسایل گرمازا و آتش‌زا سروکار دارند به به‌همین خاطر حتماً باید از پوشش مناسب و مخصوص استفاده کنند تا در حین نصب ایزوگام و تا پایان اجرای آن مشکلی برای نصاب ها به وجود نیاید و صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشود. از جمله این ابزار ها عبارتند از عینک مخصوص برای محافظت از چشم‌ها، کفش مخصوص و کف صاف، دستکش برزنتی که نسوز هستند، کفش چرم ساق‌بلند، کلاه ایمنی و لباس ضد گرما.

  1. داربست

جهت نصب ایزوگام بر روی دیوار حتماً باید از داربست برای دسترسی به قسمت های بالایی دیوار و چسباندن عایق از بالا به پایین استفاده کرد. نصاب‌ها با نصب داربست به‌آسانی می‌توانند برای جابجا شدن جهت نصب عایق در نقاط مختلف دیوار به‌آسانی از روی آن جابه‌جا شوند و نصب عایق را به‌خوبی انجام دهند. البته حتماً باید توجه داشت که داربست محکم و قابل‌اطمینان نصب‌شده باشد تا در حین اجرای نصب موجب سقوط نصاب‌ها نشود. لازم به ذکر است که نصاب‌ها برای حرکت و جابجایی آسان برروی داربست ها از تخت استفاده می کنند. نصاب‌ها با قرار دادن تخته بر روی داربست‌ها با تمرکز و تعادل بیشتری می‌توانند عملیات نصب عایق را انجام دهند.

با آشنایی با تجهیزات مورد نیاز جهت نصب ایزوگام می‌توان نتیجه گرفت که یک نصاب ماهر و کاربلد وسایل مورد نیاز نصب را حتماً به‌همراه خود خواهد داشت تا هم برای خودش و هم برای نصب صحیح و اصولی عایق مشکلی به وجود نیاید. همان‌طور که گفته شد نصب عایق حتماً باید با توجه به نکات آن، آگاهی در مورد نکات مهم نصب عایق، رعایت آن‌ها و همچنین به‌همراه داشتن تجهیزات مورد نیاز، مرغوب و استاندارد انجام شود تا نصب عایق به‌درستی انجام شود و بتوان نهایت استفاده را از طول عمر مفید آن در پوشش دهی مقاوم سطوح برد.‌

مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند با ارائه انواع خدمات ایزولاسیون از پخش و فروش ایزوگام های مرغوب و استاندارد تا نصب حرفه‌ای و اصولی آن در خدمت مشتریان عزیز خود می‌باشد. پخش و نصب ایزوگام سایوند جهت نصب عایق مشتریان خود برای هر محیطی که مورد نظرشان باشد از نصاب‌های حرفه‌ای و کاربلد همراه با بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات نصب عایق در مجموعه خود در نقطه به نقطه استان البرز با دایر نمودن نمایندگی های فعال همچون مرکز پخش و نصب ایزوگام در شهریار، مهرشهر، اندیشه و … در نظر گرفته است. پس در صورت دریافت خدمات نصب ایزوگام از مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند می‌توانید اطمینان کامل از دوام و ماندگاری طولانی‌مدت ایزوگام داشته باشید و مطمئن باشید که در طول عمر مفید آن از لحظه‌ی نصب ایزوگام تا مدت طول عمر مفید عایق از بابت کیفیت و نصب آن هیچ‌گونه مشکلی وجود نخواهد آمد. پس همین الان با کارشناسان  ایزوگام سایوند تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

نوشتهٔ بعدی
پودر تالک و کاربرد آن در صنعت ایزوگام
نوشتهٔ پیشین
بهترین زمان نصب ایزوگام

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید