ایزوگام پشت بام

ایزوگام پشت بام مهم‌ترین کاربرد ایزوگام است. این عایق رطوبتی به عنوان ایزوگام دیوار، ایزوگام سرویس بهداشتی، ایزوگام استخر، ایزوگام روف گاردن و … کاربرد دارد.

اما اغلب وقتی نام ایزوگام به میان می‌آید، ذهن ما ناخود آگاه به سمت اجرای آن در پشت بام می‌رود. این عایق رطوبتی به‌عنوان عایق رطوبتی پشت بام و جایگزین مناسبی برای قیرگونی وارد بازار شد.

این محصول رفته رفته علاوه‌بر پشت بام، در بخش‌های مختلف ساختمان نیز به کار گرفته شد. در حال حاضر نیز بیشترین کاربرد این عایق رطوبتی برای استفاده در پشت بام است.

ایزوگام عایق خوبی برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان منزل است. پشت بام نیز محلی است که در تماس مستقیم با برف و باران، آب ناشی از کولر و تانکر و … قرار می‌گیرد.

نفوذ این نم و رطوبت به داخل ساختمان سبب خراب شدن و کپک زدن مصالح بکار رفته در آن خواهد شد. در این شرایط هزینه تعمیر سقف و دیوار، بسیار بیشتر از هزینه نصب ایزوگام خواهد شد.

ایزوگام دارای انواع مختلفی است که هر یک برای کاربردی خاص مناسب هستند. یکی از اساسی‌ترین سؤال‌ها در نصب ایزوگام، همواره پرسش در مورد بهترین ایزوگام مناسب برای نصب در پشت بام بوده است.

در ادامه این مطلب به بهترین ایزوگام مناسب برای نصب در پشت بام، مزایای استفاده از ایزوگام در پشت بام، مرکز نصب و هزینه اجرای آن اطلاعات کسب خواهیم کرد.

ایزوگام پشت باممزایای استفاده از ایزوگام پشت بام

ایزوگام پشت بام جزو مصالحی است که حتماً باید در این بخش استفاده شود. علت آن نیز بطور مختصر در بخش‌ قبل توضیح داده شد.

پشت بام محلی برای عبور آب ناشی از باران، پسمانده آب کولر، تانکر و … است. همچنین در فصل زمستان و در هنگام بارش برف، ممکن است این برف‌ها بر روی پشت بام ساکن بمانند.

با توجه به نیروی گرانش زمین آبی که روی پشت بام جمع می‌شود، به سمت پایین حرکت می‌کند. از همین رو این رطوبت در سقف و دیوارها نفوذ کرده و سبب ایجاد نم و کپک در آن‌ها خواهد شد.

این نم و کپک با زرد شدن سقف خانه خود را نشان می‌دهند. با توجه به این توضیحات اولین و مهم‌ترین مزیت ایزوگام این است که از نفوذ نم و رطوبت در مصالح جلوگیری می‌کند.

این عایق کاربرد دیگری به عنوان عایق حرارتی نیز دارد و می‌تواند از هدر رفت انرژی در فصول مختلف سال جلوگیری کند. همچنین می‌توان آن را نوعی عایق صوتی نیز دانست.

بهترین نوع ایزوگام

ایزوگام پشت بام دارای انواع مختلفی نظیر، ایزوگام معمولی، ایزوگام فویل دار و ایزوگام طرح دار است. همچنین می‌توان آن را از لحاظ تعداد لایه‌ها به ایزوگام تک لایه، دولایه و سه لایه و … تقسیم کرد.

بهترین ایزوگام برای نصب در پشت بام ایزوگام فویل دار است. ایزوگام فویل دار به دلیل لایه فویل به کار رفته در آن می‌تواند نور خورشید را منعکس کند.

این امر نه‌تنها سبب جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌شود؛ بلکه سطح لیز ایزوگام با روکش آلومینیومی سبب می‌شود تا در فصول سرد سال مانند زمستان و پاییز دانه‌های برف و باران از روی سطح لیز این نوع ایزوگام بلغزند و زودتر به زمین بیفتند.

همچنین استفاده از این نوع ایزوگام، زیبایی و جلوه بصری بیشتری را نیز به پشت بام منزل می‌دهد. همچنین برای عایق کاری بهتر می‌توان از ایزوگام دولایه و … نیز در آن استفاده نمود.

نصب ایزوگام پشت بام در کرج

کیفیت و مواد اولیه به کار رفته در ایزوگام، میزان عمر و ماندگاری آن را مشخص می‌کند. اما مؤثرترین پارامتر در میزان عمر و ماندگاری این عایق نحوه نصب و اجرای آن است.

برای نصب ایزوگام پشت بام در کرج می‌توانید از خدمات مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند استفاده نمایید. ایزوگام سایوند یکی از قدیمی‌ترین مراکز نصب ایزوگام در کرج است.

کارشناسان نصب ایزوگام این مجموعه، به خوبی به شرایط محیطی و آب و هوایی این مناطق، مصالح بکار رفته برای ساختن ساختمان و … آگاه هستند. از همین رو یکی از عالی‌ترین مراکز برای نصب ایزوگام در کرج، مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند است.

نمونه کار ایزوگام در کرج 6

ایزوگام پشت بام- نصب ایزوگام پشت بام

هزینه اجرای ایزوگام پشت بام در کرج

هزینه اجرای ایزوگام پشت بام در کرج به متراژ آن بستگی دارد. هر چقدر متراژ ساختمان و متراژ پشت بام بزرگتر باشد، هزینه اجرای ایزوگام نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین قیمت نصب ایزوگام معمولی، ایزوگام فویل دار، ایزوگام دولایه و … نیز متفاوت است. اما می‌توان ایزوگام ارزان باکیفیت را در پشت بام اجرا کرد.

راه آن استفاده از خدمات مرکز پخش و نصب ایزوگام است. این مرکز با تهیه مستقیم ایزوگام از تولید کننده اصلی در حجم زیاد، آن را با قیمت ارزان‌تر تهیه می‌کند.

در عین حال نیز بجای فروش آن به واسطه‌ها و پخش آن به‌صورت عمده، آن را بطور مستقیم برای خریدار نصب می‌نماید. این موضوع سبب می‌شود تا قیمت نصب ایزوگام در هر متر مربع بسیار کاهش یابد.

از همین رو با استفاده از خدمات مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند، نه‌تنها می‌توانید از تخصص و تجربه کارشناسان این مرکز استفاده نمایید، بلکه می‌توانید ایزوگام باکیفیت را با قیمت بسیار ارزان تهیه کنید.

داشتن این دو پارامتر در کنار  هم سبب می‌شود تا عمر و ماندگاری ایزوگام مورد استفاده شما حداقل تا 15 سال و حتی بیشتر نیز برسد، بدون اینکه نیازی به ترمیم ایزوگام باشد.

نتیجه گیری:

پشت بام یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان برای نصب ایزوگام است. نصب ایزوگام پشت بام مزایای متعددی نظیر استفاده از این عایق به‌عنوان عایق رطوبتی، عایق حرارتی و عایق صوتی را به دنبال دارد.

می‌توان گفت بهترین نوع ایزوگام برای استفاده در پشت بام، ایزوگام فویل دار و دولایه است. اما این موضوع سلیقه‌ای است و به نیاز و بودجه کاربر بستگی دارد.

قیمت نصب ایزوگام در کرج نیز بر حسب متراژ محاسبه می‌شود. اما با استفاده از خدمات مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند، می‌توانید در کنار استفاده از ایزوگام باکیفیت آن را با قیمت ارزان نیز نصب نمایید. علت این امر عرضه مستقیم و بدون واسطه ایزوگام توسط این مجموعه به کاربران است.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
کاربردهای ایزوگام
نوشتهٔ پیشین
ایزوگام ارزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید