ایزوگام سرویس بهداشتی

امروزه ایزوگام سرویس بهداشتی یکی از معمول‌ترین کارهایی است که در حین ساخت یک ساختمان انجام می‌شود. دلیل انجام این کار نیز بسیار واضح است. سرویس بهداشتی مانند حمام و دستشویی، جاهایی از خانه هستند که با آب ارتباط مستقیم دارند.

استفاده مکرر از سرویس بهداشتی سبب می‌شود که درزهای کاشی‌های به کار رفته در آن باز شوند یا حتی ممکن است کاشی به کار رفته در این اماکن به‌درستی نصب نشده باشند.

ایزوگام سرویس بهداشتیاین امر سبب نشت آب به داخل دیوارهای منزل و ایجاد نم و کپک در آن خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع از عایق‌های رطوبتی مانند ایزوگام در سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

اگر ساکن خانه‌های قدیمی‌تر هستید، احتمالاً از عایق‌های رطوبتی در سرویس بهداشتی شما استفاده نشده است. اگر سرویس بهداشتی منزل شما عایق رطوبتی ندارد، به‌منظور جلوگیری از ایجاد خسارت بهتر است نسبت به نصب ایزوگام در این محل‌ها اقدام کنید.

در این مقاله با نحوه نصب ایزوگام در سرویس بهداشتی، مزایا و معایب استفاده از عایق ایزوگام در سرویس بهداشتی، سایر عایق‌های رطوبتی که می‌توان از آن‌ها در حمام و دستشویی استفاده کردو بهترین عایق سرویس بهداشتی و قیمت آن آشنا خواهید شد.

نحوه نصب ایزوگام در سرویس بهداشتی

اغلب وقتی صحبت از ایزوگام سرویس بهداشتی به میان می‌آید، همگی ما ورقه‌های پهن ایزوگام را تصور می‌کنیم که به‌راحتی در سرویس بهداشتی نصب می‌شوند. اما نصب این عایق رطوبتی به‌راحتی تصور ما نیست. نصب این عایق دارای مراحل خاصی است که پس از اجرای صحیح و کامل آن‌ها می‌توان به نصب و اجرای ایزوگام پرداخت.

  1. زیرسازی

پیش از اجرای ایزوگام باید زیرسازی دقیق و کاملی در سرویس بهداشتی صورت گیرد. این زیرسازی شامل سیمان‌کاری کف است. سیمان‌کاری کف باید به‌صورت کاملاً صاف و یکدست انجام شود. اگر در سرویس بهداشتی شما کفشور وجود دارد؛ علاوه‌بر سیمان کاری نیاز است که کف شیب‌بندی نیز شود.

قبل از اجرای ایزوگام، کف سرویس بهداشتی باید کاملاً خشک باشد. اگر سرویس بهداشتی منزل شما دارای چنجره است؛ می‌تواند سیمان کف را تنها در عرض یک روز خشک کند. به یاد داشته باشید که این سیمان باید در دمای محیط خشک شود و به هیچ عنوان نباید از پیکنیک و وسایل گرمازا برای خشک کردن آن استفاده کرد. زیرا سبب پوک شدن سیمان خواهد شد.

  1. ایزوگام کردن و کاشی کاری

پس از سیمان‎کاری کامل و دقیق و خشک شدن آن، نوبت به اجرای ایزوگام سرویس بهداشتی می‌رسد. برای انجام این کار ابتدا باید از دیواره‌ها شروع کنید.

در این مرحله اغلب کار اجرای ایزوگام بر روی تمام قسمت‌های کف و دیواره سرویس بهداشتی انجام نمی‌شود. پس از نصب ایزوگام در یک قسمت خاص، آن بخش کاشی کاری شده و سپس ادامه ایزوگام بر روی کف سرویس بهداشتی قرار خواهد گرفت.

دلیل این موضوع این است که رفت و آمد کارگران ممکن است سبب پاره شدن ایزوگام شود. پاره شدن ایزوگام زیر کار نیز نشت آب در آینده را به دنبال دارد. از همین رو هر قسمتی که ایزوگام شود، همزمان کاشی کاری نیز خواهد شد.

  1. نصب کف پوش

در نهایت نیز کف پوش مورد نظر، نظیر سنگ، سرامیک و … کاملاً بر روی کف سرویس بهداشتی اجرا خواهد شد. درنهایت نیز مخلوط دوغ آب برای بستن درزها استفاده می‌شود.

نکته: در اجرای ایزوگام سرویس بهداشتی اندکی از ایزوگام دیوار باید بر روی ایزوگام کف قرار بگیرد. این امر سبب می‌شود، رطوبت نتواند از مرز بین ایزوگام دیوار و کف به داخل نفوذ کند.

نکته: در حین اجرای ایزوگام باید به نواحی مانند لوله فاضلاب و … دقت شود. این نواحی نیز باید به‌طور کامل توسط ایزوگام آب بندی شوند.

مزایا و معایب استفاده از ایزوگام سرویس بهداشتی  

به‌غیر از ایزوگام، عایق‌های رطوبتی دیگری نیز وجود دارند. مسلماً ایزوگام دارای ویژگی‌هایی است که آن را نسبت به سایر عایق‌ها رطوبتی برتر یا بدتر می‌کند. این ویژگی‌ها را می‌توان در غالب مزایا و معایب ایزوگام شرح داد.

مزایا:

  1. قیمت پایین ایزوگام نسبت به سایر عایق‌های رطوبتی
  2. کارایی بالاتر با وجود قیمت پایین‌تر نسبت به قیرگونی
  3. نداشتن کثیف کاری زیاد در حین اجرا

معایب:

  1. کاشی و سرامیک روی ایزوگام چسبندگی ندارند و پس از مدتی شل می‌شوند.

ایزوگام حمام و توالتسایر عایق‌های رطوبتی سرویس بهداشتی کدامند؟

علاوه‌بر ایزوگام سرویس بهداشتی از سایر عایق‌های رطوبتی مانند عایق نانو، عایق رنگ، ماستیک و چسب عایق، عایق‌های پلیمری و … نیز برای نصب در این مکان استفاده می‌شود.

هر یک از عایق‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه فرد هستند و از نظر هزینه خرید و اجرا نیز با یکدیگر متفاوت‌اند. اگر قصد اجرای عایق دیگری غیر از ایزوگام را دارید، بهتر است درمورد میزان عایق بودن و ماندگاری آن به‌خوبی تحقیق کرده و سپس اقدام به اجرای آن کنید.

بهترین عایق سرویس بهداشتی کدام است؟

هر فردی به‌عنوان یک مصرف کننده از عایق‌های رطوبتی انتظارات متفاوتی دارد. از همین رو نمی‌توان به‌طورکلی بین عایق‌های رطوبتی که برای سرویس بهداشتی به کار می‌روند یکی را انتخاب کرد.

اما بهترین عایق سرویس بهداشتی از نظر هزینه، ایزوگام است. عایق‌های نانو از قیمت بسیار بالایی دارند. اجرای قیرگونی نیز دردسر و کثیف کاری به همراه دارند. از همین رو در بین عایق‌هایی که برای سرویس بهداشتی به کار می‌روند، ایزوگام بهترین است.

البته اگر سرعت اجرای کار برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از عایق‌های نانو، عایق رنگ، ماستیک و .. استفاده کنید. اما قیمت همواره در اجرای ایزوگام سرویس بهداشتی مهم‌ترین فاکتور است.

هزینه ایزوگام سرویس بهداشتی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ایزوگام سرویس بهداشتی اغلب به‌صورت متری محاسبه می‌شود. از همین رو اگر سرویس بهداشتی منزل شما کوچکتر باشد، هزینه اجرای ایزوگام در آن نیز کمتر خواهد بود. این هزینه به نوع ایزوگام و مقدار ایزوگام به کار رفته در یک قسمت نیز بستگی دارد.

نتیجه‌گیری:

ایزوگام سرویس بهداشتی یکی از بهترین روش‌ها برای عایق بندی این بخش است. پیش از اجرای ایزوگام باید شیب‌بندی و زیرسازی دقیقی با استفاده از ملات سیمان صورت گیرد. این ملات باید کاملاً خشک باشد تا بتوان ایزوگام را بر روی آن اجرا کرد.

ایزوگام سرویس بهداشتیایزوگام نیز مانند تمام عایق‌ها رطوبتی دارای مزایا و معایبی است؛ اما همواره مزایای آن بیشتر از معایب آن است. هزینه اجرای آن نیز بر حسب متر محاسبه می‌شود.

نحوه اجرای ایزوگام در سرویس  بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهتر است اجرای این عایق به یک مجموعه متخصص سپرده شود.

یک فرد متخصص جوانب ایمنی و کارهایی که باید پیش از اجرای ایزوگام انجام شود را به‌درستی رعایت می‌کند. کار اجرا نیز توسط یک مجری ماهر به بهترین نحو انجام خواهد شد.

مجموعه ایزوگام سایوند یکی از مجریان و پخش‌کنندگان مستقیم ایزوگام است. این مرکز یک مرکز باسابقه در این زمینه است. از همین رو برای نصب و اجرای ایزوگام از باتجربه‌ترین افراد کمک می‌گیرد. همچنین حذف واسطه‌ها در خرید ایزوگام سبب شده است تا قیمت این عایق رطوبتی در مجموعه ایزوگام سایوند بسیار مناسب باشد.

برچسب ها
نوشتهٔ بعدی
روش ترمیم ایزوگام سقف چیست؟
نوشتهٔ پیشین
قیمت نصب ایزوگام در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید