تولید ایزوگام

ایزوگام در شرکت های تولیدی به طور کلی در دو نوع تک لایه و دو لایه تولید می گردد.

  • از ایزوگام تک لایه به عنوان عایق زیرکار در عایق بندی سرویس های بهداشتی استفاده می شود. این ایزوگام حاوی پلی استر دوخته شده و بسیار انعطاف پذیر و دارای ضخامت ۳ میلی متر می باشد.
  • ایزوگام دولایه که حاوی دو لایه الیاف پشم شیشه و پلی استر است دارای مقاومت بسیار بالا و مناسب برای عایق بندی پشت بام ها می باشد.

فرآیند تولید ایزوگامنحوه تولید ایزوگام در خط تولید آن چگونه است ؟

فرآیند تولید عایق رطوبتی ایزوگام بسته به نوع آن به شرح زیر است.

  1.  با توجه به ایزوگام های تولیدی، پلی استر و تیشو وارد مخزن هایی از قیر می شوند.
  2.  در این مرحله پلی استر و تیشو آغشته به مواد پرایمری (قیر دمیده) می شود.
  3.  محصول به دست آمده ‌بعد از آغشته شدن با مواد پرایمری برای تنظیم ضخامت ایزوگام از مجرای خروجی عبور می کند. در این مرحله ایزوگام با ضخامت های مختلف تولید می شود.
  4.  چسباندن لایه آلومینیوم به ایزوگام، در این مرحله یک لایه آلومینیوم به ایزوگام چسبانده می شود، سپس با وارد کردن آن در حوض آب و عبور از غلطک ایزوگام ها گرمای خود را از دست داده و خنک می شوند.
  5.  خشک کردن ایزوگام، ایزوگام های تولید شده به وسیله آسانسور ذخیره سازی به بخش خشک کن هدایت می شوند تا ایزوگام های مرطوب توسط فن های دمنده هوا خشک شوند.
  6.  در نهایت پس از خشک کردن ایزوگام آن را به صورت رول های ۱۰ متری بسته بندی کرده و بعد از نصب لیبل بر روی عایق که حاوی علائم تجاری شرکت و اطلاعات مربوط به ایزوگام است، ایزوگام های لوگو شده به انبار انتقال داده می شوند.

عوامل موثر در مقاومت ایزوگام

 عمر متوسط یک ایزوگام مرغوب و استاندارد بین ۱۰ تا ۱۵ سال می باشد. علاوه بر کیفیت مواد اولیه به کار برده شده در ایزوگام و مرغوب بودن آن ها عوامل محیطی بسیار زیادی از جمله زیرسازی مناسب، نصب اصولی و همچنین نحوه استفاده و نگهداری از ایزوگام بر عملکرد، کیفیت و میزان دوام و ماندگاری آن بسیار موثر و تعیین کننده می باشد.

در صورت حمل و نگهداری نادرست ایزوگام و وارد شدن هرگونه آسیبی به آن از کیفیت و عمر ایزوگام کاسته می شود.

نصب غیر حرفه ای و رعایت نکردن اصول و نکات آن توسط نصاب ها نیز یکی از مهم ترین عامل کاهش دوام ایزوگام می باشد. زیرا در این صورت ایزوگام در مقابل بارش و نفوذ آب و رطوبت به پشت ایزوگام مقاوم نبوده و به سرعت موجب باد کردن و در نهایت کنده شدن ایزوگام طی مدت زمان کوتاهی می شود .

ایزوگام سایوند در این مقاله روش های صحیح حمل و نگهداری از ایزوگام را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

روش های نگهداری ایزوگام

  1.  نگهداری ایزوگام ها در انبار باید به صورت عمودی باشد، طوری که برچسب برند ایزوگام در بالای آن قرار بگیرد و نوشته های بدنه آن از بالا به پایین باشد.
  2. عایق ها حتماً باید در انبارهای سرپوشیده و خشک و خنک با شرایط دمای حداقل ۵ + و حداکثر ۱۵ – درجه سانتی گراد  نگهداری شوند.
  3.  کف انبار باید بدون ناهمواری، صاف و موزاییک شده باشد، در صورت موزاییک نبودن کف انبار باید رول ها بر روی پالت قرار بگیرند.
  4.  از آنجایی که ایزوگام ها از قیر تولید می شوند و بسیار اشتعال زا و حساس هستند از نگهداری آن ها در مکانی که مواد نفتی اشتعال زا وجود دارد جداً باید خودداری کرد.
  5. انبار های ایزوگام باید مجهز به سطل ماسه و کپسول اطفاء حریق باشند.
  6.  باید مانع از نگهداری ایزوگام ها بر روی هم شد زیرا در این صورت آسیب دیده، می شکنند و غیر قابل استفاده می شوند.
  7.  ایزوگام از زمان تولید تا ۶ ماه باید استفاده شود در صورت گذشتن تاریخ آن عملکرد و کیفیت آن ‌کاهش می یابد
  8.  پس از نصب ایزوگام باید مراقب اجسام تیز و سختی که موجب فرورفتگی آن می شوند باشیم زیرا فرورفتگی و هرگونه آسیبی از کیفیت و عمر ایزوگام می کاهد.
  9. در صورت نصب ایزوگام بر روی پشت بام دیش های ماهواره و پایه های کولر نباید مستقیماً بر روی ایزوگام قرار بگیرند، نصاب های ایزوگام با مهارت و تجربه خود در این زمینه و تکنیک های خاص خود مانع از سوراخ شدن و فرورفتگی ایزوگام در برابر این اجسام می شوند.

روش های حمل ایزوگام

  1. ۱ بعد از تولید ایزوگام و انتقال آن به انبار ایزوگام ها حتماً باید به صورت عمودی و ایستاده بارگیری و نگهداری شوند.
  2.  در حین بارگیری و انتقال ایزوگام باید دقت شود لبه های ابتدا و انتهای ایزوگام آسیب نبیند، در غیر این صورت موجب کاهش کیفیت ایزوگام و بروز مشکل در نصب آن می شود.
  3.  برای بارگیری و چیدمان ایزوگام ها در خودروها باید دقت شود که کف خودرو صاف و بدون ناهمواری باشد.
  4.  رول های ایزوگام باید بدون فاصله و به صورت خیلی فشرده در کنار هم بارگیری شوند.
  5. از روی هم قرار دادن ایزوگام ها پرهیز شود زیرا قرار گرفتن رول های ایزوگام بر روی هم مانع از ورود جریان هوا در بین لایه های آن شده و موجب چسبیدن لایه ها به یکدیگر می شود .
  6. برای جلوگیری از جابجا شدن و روی هم افتادن  ایزوگام ها انتهای رول ها باید توسط طناب محکم شود.

ایروگام زمستانه و تابستانه

نکته مهم دیگری که در ارتباط با ایزوگام باید بدانیم انتخاب و تهیه ایزوگام متناسب با فصل های مختلف سال است. ایزوگام ها بر اساس فصل های سال به ایزوگام های زمستانه و تابستانه تقسیم می شوند.

  • ایزوگام های زمستانه که مناسب استفاده در فصل سرمای سال است را طوری تولید می کنند که دارای جنسی نرم باشد تا در سرما سخت و شکسته نشود.
  • ایزوگام های تابستانه را سخت تر از ایزوگام های زمستانه تولید می کنند تا در هوای گرم بیش از حد نرم نشود و به راحتی بتوان آن را نصب کرد.

مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند با در نظر گرفتن تمام نکات تولید استاندارد یک ایزوگام مرغوب از تهیه مرغوب ترین ایزوگام ها تا ارائه به بازار و مشتریان خود و نصب اصولی آن به روزترین و بهترین خدمات ایزوگام را به مشتریان خود ارائه می دهد. پس همین حالا با شماره تلفن های ما در ایزوگام سایوند تماس گرفته و بهترین خدمات ایزوگام را از ما بخواهید.

نوشتهٔ بعدی
صفر تا صد عایق بندی ساختمان
نوشتهٔ پیشین
نصب ایزوگام در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button
× به ما در واتساپ پیام دهید